Twee de verslag vanaf hier - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Twee de verslag vanaf hier - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Twee de verslag vanaf hier

Door: raimond van Meenen

Blijf op de hoogte en volg Raimond

27 September 2012 | Indonesië, Batavia

Maandag 24 september

De wekker ging om 6:30 uur even een warme douch genomen. Dan even de spullen in de tas gedaan want we vertrekken weer verder.
Tas gelijk mee genomen naar beneden het ontbijt was om 7:00 uur.
We vertrokken op tijd om 7:45 uur. In de bus kregen we te horen hoe veel het vandaag kost. Dat was de rondleiding met de lunch voor € 8, -.
Het ging goed en waren al snel op locatie 9:15 uur. Eerst even wat thee gedronken en daarna konden we met de groep de excursie doen. We kregen uitleg over verschillende planten. Kaneel, rubber, cacao en mango. We gingen ook nog een dorp in hier konden we wat foto’s maken. We hebben ook wat foto’s van goudzoekers gemaakt die hadden net ook wat gevonden. Het was heel erg klein je moest goed zoeken. We waren om 12:00 uur terug in het restaurant waar je gingen eten. Daarna even betalen voor de drank die ook voor de rondleiding had genomen. Dit was nog geen € 4,08.
De bus weer in en gingen weer verder nu stopte we bij de warmwater bronnen van Panti. Het was wel leuk maar het viel aan de andere kant een beetje tegen. We gingen al snel weer verder het hoogte punt moest dan nog komen deze dag. Dat was niet de regen dier er aan kwam. We hopen wel dat deze opgehouden is als we bij onze volgende stop kwamen. Gelukkig was dit. We waren bij de Evenaar plaatje Bonjol. Een aantal foto’s gemaakt en daarna gingen we weer verder. Gelijk ging het weer regenen. Het werd al donken dat we in de buurt van het hotel kwamen waar we om 18:30 uur aan kwamen. In dit hotel zal ik dan met Frank de kamer delen. Nu had Willem dit hotel een kamer alleen. Later in deze reis zal ik een kamer alleen hebben. Even de tassen op de kamer de was wegbrengen en dan op zoek naar een restaurant om 19:30 uur. Een leuk restaurant waar we goed hebben gegeten. De kosten waren eten en drinken € 2,50. Dan terug naar het hotel verder met mijn verslag uitwerken. Dan lekker naar bed want morgen wordt het weer een leuke dag.

Dinsdag 25 september

De wekker ging om 7:15 uur. Even nog de laatste dingen in de tas gedaan want we gingen vandaag weer verder. Even ontbijten om 7:30 uur dan werd ondertussen de tas in de bus gedaan. We vertrokken op tijd om 8:30 uur. Het ging best goed we waren op tijd op locatie 8:30 uur voor een volgende excursie wandeltocht. Deze wandeltocht wordt gedaan met een gids naam Dodi. De kosten daarvoor is € 10,00. We gingen naar een kloof we liepen dit gelijk vanuit het hotel. We zonden eerst boven de kloof waar we een aantal foto’s gemaakt. Daarna via een pad naar beneden. Het was een mooie tocht door het bos onder aan de kloof moesten we natuurlijk weer omhoog Hier waren ze met een trap bezig dus voor de toekomst zal dit een makkelijker toch gaan worden. We kwamen dan in een zilverdorpje. In dit dorpje zaten we ook gaan lunchen. We deden dit bij een zus van de gids. We dezen dat bij haar in huis gewoon op de grond zitten we kregen noedelssoep het was 11:00 uur. Het was 11:30 uur gingen we weer verder. Nu gingen we door de rijstvelden dat was best leuk om te doen. Gewoon allemaal achter elkaar lopen en genieten van de omgeving. Daarna gingen we het bamboebos in gelijk ging het pad weer naar beneden. Het was een mooie tocht. Op het eind moesten we over twee boomstammen het water over. Daarna kwam het mooiste. Er stond een vrachtwagen voor ons klaar om ons weer terug te brengen naar het hotel. Dus in plaats dat hij zand of stenen vervoert, vervoerde hij mensen. We waren om 13:30 uur terug bij het hotel. Even wat in het restaurant wat gedronken daarna lekker zelf de stad in gegaan. Een beetje wandelen. Eerst naar de klok die door Juliana werd geschrokken. Daarna gewoon even over de mark gewandeld en dan de stad weer in. Vlak bij het hotel heb je het fort de Kock, dat was tevens ook een dierentuin. Net voordat ik er uit wilde kwam ik was reisgenoten tegen die net naar binnen ging. Ben met hun nog een keertje door de dierentuin gelopen. Het is geen mooie dierentuin dus waren er al snel weer uit. De dieren worden hier slecht verzorgd. Dan terug naar het hotel dat het al 16:30 uur was. Even in het restaurant met een thee verder mijn verslag uitwerken. Om 18:00 uur gingen we weer met de hele groep weer vandoor. Even een wandeling naar de kloof waar we de trekking van de vliegende honden voorbij zagen komen. Daarna naar Dodi ze huis. Waar zijn vrouw verschillende gerechten heeft gemaakt voor ons dit waren een stuk of 15 verschillende soorten. We zaten op de grond en we hebben echt gezegd op deze vakantie hebben we nog nooit zo lekker gegeten. We moesten hier nog even voor betalen met één drankje 80.000 Roepia is € 6,40. We zouden daarna naar een dansvoorstelling gaan. We kregen te horen dat het niet in het theater was maar in een hotel waar we dan bij de groep van FOX reizen zouden toevoeren. Gelijk zal de prijs 2 keer zo duur worden dus hebben gelijk gezegd dit doen we niet. Dus om 20:30 uur liepen we dan ook terug naar het hotel waar we dan lekker wat gebabbeld en gedronken hebben. Even tegen 22:30 uur naar de kamer tas inpakken want morgen vertrekken we weer verder. We vliegen dan naar Jakarta.

Woensdag 26 september

Frank was onrustig moest regelmatig naar de wc. Mijn wekker ging om 7:30 uur af Frank stond al onder de douch. Dacht bij mij zelf ga ik eerst even ontbijten en daarna stap ik even de douch in. Na het douchen en de laatste dingen in de tas want vandaag vertrokken we weer. We vertrokken mooi op tijd 9:00 uur. De vraag was alleen hoe lang doen we er over want dat was afhankelijk hoe druk het onderweg is. Dus wilden ze geen risico nemen om later te vertrekken. We reden nog eerst door de bergen later werd het weer vlak. Het ging goed dus er werd een koffiepauze gehouden om 10:45 uur. We zaten daar en opeens zei Gido er is hier een varaan. Deze heb ik dan ook even op de foto gezet hij was ongeveer 1,5 m. Daarna weer in de bus op weg naar het vliegveld in het plaatsje Papang. We waren hier om 12:10 uur. We namen hier afscheid van de chauffeur en de bus-boy. Even intecken en daarna konden we gaan wachten voor onze vlucht. Deze was om 14:00 uur. We vertrokken iets later onderweg kregen we nog wat eten en landen om 16:45 uur in Jakarta. Daar even onze tassen pakken en naar de bus. Het was ongeveer een halfuurtje rijden naar het hotel. We waren mooi op tijd want het zat gelukkig mee 17:45 uur. Dit was het “The Batavia Hotel” mooi hotel www.batavia-hotel.com . In dit hotel had ik een kamer alleen deze was op de achtste verdieping. Daarna even naar buiten door de stank het is hier echt vies want water heb je wel even nodig om wat te drinken. Tegen 19:15 uur met de hele groep uit eten in het café Batavia het is hier ook gelijk wat prijzig wat we gewend waren. Hier voor het eten met drinken 181.000 Roepia = € 14,48. We hebben gelijk even naar een bandje geluisterd deze was heel goed. Naam weet ik niet. Gelukkig waren wij als groep er anders zaten ze voor twee mensen te zingen. Daarna om 21:15 uur terug naar het hotel daar ook nog even wat gedronken en ook hier gelijk geluisterd naar een bandje. Daarna naar de kamer gegaan om te gaan slapen. Het ligt ging om 23:30 uur uit.

Donderdag 27 september

Na een goede nachtrust ging mijn wekker om 7:30 uur af even een lekkere douch genomen. Daarna naar beneden om te gaan ontbijten. Jan vertelde dat dit een uitgebreid ontbijt moest voorstellen. Helaas was dit niet zo hij kwam later en was ook verbaasd. Vorig jaar was het nog wel oké dan doen we het hier mee. Even om 8:00 uur met de hele groep naar de haven. We liepen langs de rivier daar ging je zo wat over je nek. Wat kunnen ze hier een hoop in het water gooien. Het water geeft nog net geen licht. Even bij een oude Nederlandse ophaal brug geweest. In de haven waren ze met goederen bezig inladen en uitladen. Zo als het vroeger ging. Het leek wel of de tijd stil had gestaan. Na een tijdje liepen we weer terug naar het oude Centrum wat tegen over ons hotel is. Onderweg zagen we allemaal zaakjes die bezig waren met afdekzeilen maken. Daarna even met een kleine groep naar het Wayang museum we kregen hier gelijk uitleg over. Dat was best mooi. Daarna naar het café Batavia waar we koffie gingen drinken omdat ik gisteren geen fototoestel bij mij had. Had ik nu wat foto’s gemaakt. We zijn toen met een groepje naar het oude gemeentehuis geweest hier ook wat foto’s gemaakt. Daarna naar het bus station het was even zoeken zeker als je twee keer de weg over moet steken. Gewoon over steken en auto’s tegen houden anders kom je er gewoon niet. Nadat we het bus station hadden gevonden moesten we nog alleen even de ingang vinden na een beetje zoeken en aanwijzingen van bewoners was het ons gelukt. Dan nog een kaartje koopt het was 3.500 Roepia = € 0,28. Dan nog even vragen welke bus we moesten pakken er kwam één bus die richting het Nationaal museum gaat. Ze zijn hier al best ver om zwartrijders tegen te gaan. Alleen als je op het perron staat kan je de bus inkomen. Want de instap van de bussen zijn best hoog en aan de bus zit geen trapje. Na een klein half uurtje waren we er. We konden ook met een rondleiding mee lopen maar dit wilde wij niet. We liepen er een beetje rond naar een uurtje hadden we het gezien. Daarna zijn we lopend naar de moskee gegaan. Even navraag gedaan. We kregen we te horen dat je daar naar toe moest lopen. We liepen dan maar en toch halve wegen weer navragen. We waren wel goed op weg maar toch even weer navraag doen. We moesten ineens over een soort rivier over steken. Even aan de politie gevraagd waar we naar toe moesten. Hier even tussen door de struiken ben je er zo. De moskee is de grootste van oost Azië. Hier kunnen 200.000 mensen in. Het is een gebouw met vijfverdiepingen. We kregen ook nog een rondleiding. Daarna hebben we de bus gepakt en zijn terug gegaan naar het hotel. Hier heb ik even genieten gezwommen. Om 19:00 uur met de kleine groep uiteten bij de Chinees. We hadden een eigenkamer want er was ook karaoke. We hebben hier nog niet voor een € 10,-- gegeten met drank. Daarna terug naar het hotel wat drinken in het café daarna lekker naar de kamer tas inpakken morgen moeten we weer verder.

• 27 September 2012 - 20:05

Mama:

Hallo Raimond,
    nou een veel leuker verslag als vorig jaar ,dus het is een leukere reis.
    Je ziet weer een hoop hoor,we zijn best jaloers op je.
    Pa is nu zingen dus die lees vanavond je verslag.
    Morgen moet ik optreden en zaterdag moeten we allebei in Naaldwijk.
    Het weer is hier heel vies veel regen en storm dus je mist niets.
    Een maandag zie n we Priscilla weer dus dan doen we de groetjes van jou.
    Heel veel groetjes en geniet er nog van xxx mama

• 28 September 2012 - 13:09

Rien Van :

Hoi Raimond,

Heb je verslag gelezen wat een een geweldige reis tot opheden,beleef heel veel leuks en de groep is ook niet verkeerd. De foto's zullen ook best mooi zijn.

Nog heel veel reis plezier.
    Papa