vijfde verslag vanaf hier - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu vijfde verslag vanaf hier - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

vijfde verslag vanaf hier

Door: Raimond van Meenen

Blijf op de hoogte en volg Raimond

13 Oktober 2012 | Indonesië, Kuta

Woensdag 10 oktober

De wekker ging om 6:15 uur af. Elbert collega vindt dat wel vroeg voor een vakantie. Als je wat wil zien dan is vroeg opstaan juist goed dan heb je ook heel de dag te tijd. Even een lekker ontbijt genomen terug naar de kamer even de laatste dingen in de tas gedaan. Dan alles naar voren brengen dan kon dit in de bus gezet worden. Willem bleef hier in Ubud hij was te oe om verder te reizen dus zal een ander hotel gaan zoeken waar we nu slapen. Hij zal zich weer in Kuta weer bij ons aansluiten. We vertrokken mooi op tijd 7:15 uur. We reden door de bergen dus hard ging het niet. Soms passeren we een dorpje dus er was genoeg te zien onderweg. We gingen ook iets vroeger weg want de chauffeur wilde niet te laat komen in de haven. We zouden namelijk de boot van 9:30 uur nemen. We kwamen om 8:45 uur aan in de haven van Padang Bai. Jan had ook verteld in de bus dat er weer jongens staan om je koffer te dragen. Je zou dan met je koffer (rugzak) over smalle trappen moeten van de boot. Bij de haven zouden we dan afspreken wie wil zijn koffer (rugzak) laten dragen gelijk werd dan een prijs afgesproken. Dan zouden ze een koffer mogen pakken. Dus wij kwamen aan in de haven lopen gelijk 20 jongens naar de bus die dan onze koffer (rugzak) wilde dragen. Dat mag nog niet eerst geldafspraak maken. Dan was het zo ver dit heb ik nog nooit mee gemaakt jammer dat we het niet op film hebben gezet. Als gekken gingen ze op de koffers (rugzakken) af. Ze zonden gewoon ruzie te zoeken. Ik wilde zelf mijn rugzak betalen dan moet je nog moeite doen om van hun af te pakken. Dan naar de boot over de laat brug de trappen op. We zaten op het bovendek alleen kon je niet in de zon zitten. We hadden geluk de boot ging eerder varen om 9:10 uur. Op de boot een beetje lopen dan weer zitten en vooral om je heen kijken. Zo konden we ook in het stuurhuis kijken. Even om 13:15 uur meerden we af in Lembar op het eiland Lombok. Hier zou dan ook weer het zelfde gaan met de koffers (rugzakken) alleen die graag hun eigen koffer (rugzak) wil dragen liep er al mee. Dus wij stonden weer in het laadruim te wachten wanneer de klep naar beneden was. Blijkbaar had die iets verkeerd gevragen want de jongens die koffers wilde dragen sprongen op de boot en rende naar boven. Dus wij met ze alle ze komen met een koude kermis thuis er staan nog 4 koffers boven de rest heeft iedereen zelf bij zich. We konden er af liepen naar de bus. We zaten er in reden gelijk weg. Even om 14:30 uur kwamen we bij het hotel aan in Senggigi. Dit was weer een hotel om door een ringentje ta halen. We gingen eerst even eten. Schokken eerst even van de prijzen waren duurder dan we gewend waren. Dan kregen we onze kamer sleutel Jan gaf Frank de sleutel dus vroeg waar blijft mijn sleutel. Jij slaap gewoon bij Frank want jullie hebben betaald niet voor een kamer alleen. Dus Frank was ook een beetje boos. We hadden het zo gedaan Frank zal dan in dit hotel een eigen kamer krijgen omdat hij misschien vroeg weg moest voor het duiken. Dus wij zeiden eigenlijk heeft dan Raimond recht op de ene kamer alleen Willem is er dan niet. Jan begreep dat dan weer wel dus heb ik weer een kamer alleen. Op de kamer zwembroek aan even zwemmen. Dan nog even in het zonnetje liggen want om 17:00 uur was er geen zon meer bij het zwembad. Opeens lagen we met 10 man in het zwembad te volleyballen. We hadden de grootste lol. Even voor 18:00 uur fototoestel pakken om de zonsondergang te fotograferen. Waren goed gelukt. Dan even een douch pakken. We hadden met 11 man afgesproken om met een taxi naar het dorp te gaan om daar te eten. Via het hotel een taxi die voor een restaurant reed. Daar naar toe gereden. Het is zeven kilometers van het hotel af. We hebben heerlijk gegeten. De kosten waren 119.000 Roepia = € 9,52.Bij terug komst laptop pakken even Skype met mijn ouders en nichtje. Daarna naar de kamer het verslag maken dan om 0:30 uur het licht uitgedaan.

Donderdag 11 oktober

Ik was voor de wekker wakker die stond om 6:45 uur. Even ontbijten Jan vertelde gisteren dat is boven. Dat klopte niet het was bij het zwembad. Daar heerlijk gegeten met een zacht briesje. We vertrokken om 8:00 uur met viertienman. De bus in richting de haven. Even na een halfuurtje mochten we een foto stopt maken. Daarna weer verder. We kwamen in het plaatsje Bangsal om 9:00 uur waar de boot dan lag. We moesten eerst een kilometer lopen voordat we bij de haven waren. Daar ging Jan samen met de lokale gids de boot regelen. We konden op een boot alleen was dit niet de goede. Iedereen er af dan naar een andere boot. De zee was een beetje ruig waardoor de boot aardig tekeer ging. Na een uurtje waren we op het eiland Gilli Trawangan. Daar gingen we eerst een kilometer lopen om bij een café staan waar we dan snorkel spullen konden huren. Hij vond ook dat we hier wat moesten drinken. Jan vond dit geen goed idee. Komt eerst langs 30 cafétjes bij het slechtste café zal ik dan wat drinken. Dus wij iets terug gelopen een goed café opgezocht. Daar wat gedronken was hier kwijt 12.000 Roepia = € 0,96. Dit eiland daar zitten alleen toeristen. Het was niet om aan te zien. We vonden dit helemaal niks. We wilden ook dan om 12:00 uur naar het andere eiland daar dan eten en snorkelen. Hier hebben we gewoon gezwommen voor een uurtje. Frank die had een andere activiteit hij ging duiken. Na zijn eerste duik liep hij daar op het strand vroegen aan hem hoe hij het gehad had. Het was heel mooi al vele vissen gezien. Waaronder een haai van een meter. Om 12:00 uur de boot weer op voor een halfuurtje naar het eiland Gilli Meno. Daar aangekomen zijn we eerst wat gegeten en gedronken. Hier was ik 49.000 Roepia = € 3,92 kwijt. Dan naar het strand wat is het zand wit. Even een snorkel spullen huren € 25.000 = € 2,--. De zee in gelijk zat je boven het koraal. Het was mooi zeker met al die gekleurde vissen. Dan even naar het strand in het zonnetje zitten. Later weer gaan snorkelen dan was het tijd om lekker op te drogen dan ga je droog weer op de boot. We vertrokken om 15:00 uur. De zee was nog steeds ruig alleen voeren we met de wind mee. Daardoor leek het wat rustiger het water. In de haven weer een kilometer lopen de bus in gelijk naar het hotel. We waren daar om 16:30 uur. De kosten voor bus met boot was 150.000 Roepia = € 12,--. In het hotel gelijk naar het zwembad even het zand van je lichaam afspoelen. Tegen 17:45 uur naar het strand om de zonsondergang te fotograferen. Na dat de zon weg was even een douch gepakt. Even rustig aan doen door wat puntjes op te schrijven voor mijn verslag. Het was 20:00 uur om met 9 man naar het restaurant te gaan waar we gisteren ook naar toe waren gegaan. Even met ze alle in één auto. Beetje op elkaar zitten dan ging het goed. Daar hebben we een Indonesië rijsttafel besteld. Dit was dan ook gelijk zes-gangen menu. We hebben heerlijk gegeten. Een biertje er bij als afsluiting een cappuccino 241.000 Roepia = 19,60. Dan weer terug naar het hotel op de kamer weer verder met het verslag nu om 24:00 uur het licht uitgedaan.

Vrijdag 12 oktober

Vandaag een klein beetje uitslapen de wekker ging om 7:45 uur. Na het ontbijt want natuurlijk bij het zwembad is ging ik om 9:00 uur vertrekken met Marjolijn, Joppe en Richard. Vandaag zal het de laatste excursie worden voor deze vakantie. We hadden een klein busje met chauffeur met de lokale gids. We reden eerst naar het verste punt vandaag. We bezochten eerst pottersbakkers fabriekje. We waren hier om 9:45 uur. We bleven hier een kleine twintig minuten. We hadden natuurlijk een uitleg daarna de winkel in om wat te kopen. Heb er niks gekocht was wel mooi maar niet mijn smaak. Wel waren er spullen wat je voor de rest nog niet had gezien. Dan de weer verder we kwamen om 10:45 uur Sasak dorpje waar we de lokale gebouwen staan. Het is een klein dorpje wat heel mooi is. De daken zijn hier allemaal van gras gemaakt. We kregen uitleg konden de woning bekijken hier merkte dat de vrouw het beter heeft dan de man. De vrouw slaap in het huis de man buiten onder het afdak. Als de man binnen slaap dan weet je he al genoeg. Hier een muziek trommeltje gekocht. Als je hier koopt gaat het geld naar het dorp. Dan was het tijd om wat te gaan drinken het is dan 11:45 uur. Dan weer verder naar een weefdorpje. We liepen door het dorp kregen dan uitleg bij verschillende weef huisjes. We hadden echt naar ons zin. Marjolijn heeft nog gezweefd. In de winkel werd ik nog even aangekleed. Daar zijn wat foto’s gemaakt. Dan verder het was even tijd om wat te gaan eten het is 13:45 uur. We aten bij een leuk restaurant waar we dan ook niet veel geld kwijt waren. We bleven hier een uurtje. Daarna weer verder waar we om 15:15 bij het tempel Pura Lingsar. Hier ook even uitleg gekregen dat was best interessant. Dan was het tijd om weer terug naar het hotel waar we dan om 16:15 uur aan kwamen. Ik was voor deze activiteit 130.000 Roepia = € 11,20 kwijt. Terug in het hotel lekker bij het strand wat gedronken even besproken over de dag. Daarna kwam de zonsondergang helaas was die niet zo mooi maar toch nog even foto’s maken. Om 18:00 uur even douchen gelijk even wat spullen in de tas gedaan want morgen vroeg vertrekken we weer. Om 19:00 uur hadden we een bbq bij het zwembad met de hele groep. Hier bij bedankten we Jan voor zijn goede dienst als reisbegeleider. Het was een gezellige avond. Tevens namen we afscheid van Griet en Joop die blijven hier nog een week. Ze zouden morgen ons ook even uitzwaaien. Even om 22:30 uur de kamer opgezocht om dan naar bed te gaan. Morgen gaat de wekker weer vroeg af.

Hoe zien mijn laatste dagen er uit van mijn vakantie. Daar komt natuurlijk wel een verslag van maar deze zal dan uit Nederland komen.

Zaterdag 13 oktober

We vertrekken vroeg naar de haven om de boot van 8:00 of 9:00 uur. Dan zullen we nog de bus pakken waardoor we dan bij ons laatste hotel in Balie zijn in de plaats Kuta. We zouden dan een beetje rond kunnen kijken in de stad.

Zondag 14 oktober

We kunnen iets uitslapen omdat we 2 uur van te voren vertrekken naar het vliegveld. Het vliegveld ligt tien minuten van het hotel af. Daar nemen we het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Dit duurt ongeveer twee uur. Onze volgende vlucht zal dan acht uur later vertrekken. We hebben een beetje nagedacht wat gaan we doen. We kunnen misschien een toer naar Kuala Lumpur. Wel even rekening mee houden het centrum ligt 70 kilometer van het vliegveld af. Er werd misschien al gezegd we kunnen ook de sneltrein nemen die zal er niet zo lang over doen. We zien het wel. De vlucht naar
Nederland zal ongeveer twaalf uur duren.

Dan weten jullie een beetje wat er nog gaat komen van mijn reis.

• 13 Oktober 2012 - 13:18

Rien Van Meenen:

Hoi Raimond,

Net je vijfde verslag gelezen is geweldig wat je weer heb mee gemaakt,en veeel lol wat jullie steeds hebben fijne groep.
    Hier is het lekker aan het regenen.

Groetjes
    Papa

• 14 Oktober 2012 - 10:38

Marcel:

nou mooi dat je het leuk heb gehad groetjes marcel

• 14 Oktober 2012 - 13:05

Rosemary:

Hi Raimond, nou je hebt een mooie reis gemaakt en ik ben ook benieuwd naar je verhalen. Goede reis back home gewenst. Gr Rob en Rosemary