4de verslag - Reisverslag uit Kars, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 4de verslag - Reisverslag uit Kars, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

4de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

24 September 2011 | Turkije, Kars

Vrijdag 23 september
We zouden kunnen slapen maar Sandra wilde nog haar was doen. Normaal laat ze de kleding wassen maar nu moest ze het zelf even doen gaat net zo makkelijk en je bent gewoon goedkoper uit dan dat je het laat doen. Hierdoor hoef je minder kleding mee te nemen want elke keer even wat wassen en het is zo weer droog en kan je het weer aan. Daarna zijn we gaan ontbijten en dit was lekker zeker het brood dat was lang geleden dat dit zo lekker was. Vandaag hadden we een extra excursie omdat er in het plaatje Artvin niks te doen is. We gingen met de bus de bergen in. Eerst even over een waggelend bruggetje lopen om de dag goed te beginnen. Dan verder rijden en kwamen we de nieuwe stuwdam tegen, deze wordt nog gemaakt maar volgend jaar moet deze af zijn. Aan de andere kant van deze stuwdam ligt gewoon nog een weg. Dus eigenlijk reden we op de bodem van de toekomstige meer. Even verder op was een oude brug van honderd jaar wat dadelijk ook echt op de bodem van het meer ligt. Dat was eigenlijk wel zonde. Een stuk verder mochten we onze benen even strekken een stukje door een kloof lopen wat dadelijk ook onder water ligt. Deze was best mooi. We kwamen in een dorp aan en daar zijn we over getapt in een kleinere bus voor onze dagtocht. We gingen weer omhoog de bergen in. Een klooster bekeken die van hout is gemaakt. Deze kom je alleen tegen in dit gebied. Dan even was het lunch tijd. Heerlijk gegeten. Dan weer verder de bergen in langs de afgrond gereden. Dan kwamen we bij een oud kerkje wat heel erg oud was. Dan even terug lopen van ongeveer kwartiertje naar een dorpje hier wat foto’s gemaakt. Dan weer terug naar de plek waar onze bus stond en terug gereden naar Artvin. Onderweg konden we dan foto’s maken van de stuwdam. Terug bij het hotel zijn we even wat gaan drinken. Om 19:00 uur kon je met de reisleider mee om ergens te gaan eten. Wij wilden wel mee maar iedereen ging mee. Het was ook al een klein beetje gaan regenen. We wisten dat het buiten was dus dachten bij ons zelf dat wordt niks. Daar aangekomen zijn we toch maar afgehaakt en naar ons restaurant gegaan waar we gisteren ook al waren en heerlijk gegeten daarna even een gebakje met thee gedronken en zijn dan naar de kamer gegaan de tassen inpakken voor morgen en dan lekker naar bed gegaan.

Zaterdag 24 september
De wekker ging om 7 uur af. Sandra moest nog de kleding die gewassen was even weer opvouwen en dan kon de tas dicht. Ik moest de laatste dingen in de tas doen. Daarna naar het ontbijt gelijk geven de tassen meenemen want die zouden dan in de bus gedaan worden. Terug op de kamer nog even tandenpoetsen en dan kon de sleutel ingeleverd worden. Hier namen we ook afscheid van Truus ze ging vandaag terug naar Nederland. De reis zal met een taxi naar Trapzon daar was een vliegveld waar ze dan naar Istanbul zal vliegen daar een ander vliegtuig pakken naar Nederland op Schiphol zal dan weer een taxi staan om haar naar huis te brengen. Wij gingen verder nog een foto maken bij de stuwdam dan weer verder. We gingen steeds verder de bergen in waardoor we de bomen grens passeerde. We hebben onderweg nog wat foto’s gemaakt. In een stadje nog even geluncht en weer doorgereden. Het was nu echt een landschap met alleen nog maar gras over een maand zal het hier al sneeuw liggen. Ongeveer om 16:00 uur kwamen we in het stadje Kars aan waar we ook ons hotel staat. We hadden een leuke kamer met uitzicht naar de stad. We zaten net een klein stukje van het centrum af. Het zal ongeveer 15 minuten lopen zijn. Vanavond gaan we weer met het groepje uiteten.

• 24 September 2011 - 19:01

Lou:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Veel plezier nog!

• 25 September 2011 - 16:37

Mama:

oo gezellig hoor en jullie zien veel alleen jammer dat het niet zo mooi weer ius ,ik durf het haast niet te schrijven maar het was vandaag weer een zomerse dag met zo`n 25gr en veel file`s naar en van het strand .
    veel liefs van Priscilla die is er weer vandoor en de overege 3 xxx

• 25 September 2011 - 16:47

Marcel:

leuk dat jullie naar de zin hebben ga zo door met ze tweeen en veel plezier groetjes marcel

• 26 September 2011 - 12:37

Pa En Ma Van Wijk:

Hoi raimon ik geniet steeds weer van jouw verslag het is net of wij erbij zijn. jullie zien weer erg veel en mooi weer wat wil je nog meer. geniet er maar van en veel plezier lieve groetjes uit gorinchem.