9de verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 9de verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

9de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

06 Oktober 2011 | Turkije, Ankara

Maandag 3 oktober

De wekker hadden we gewoon om 6:30 uur gezet dan konden we het gewoon rustig aan doen. Wel zo je zit in een goed hotel en daar kan wat aan mankeren zo hadden we gister avond als vanmorgen geen warm water. Even naar beneden om een ontbijt te nemen dat was een goed. Terug naar de kamer de tassen halen dan konden we om 9 uur weg.
We hadden zo 2 uur gereden stonden we bij de stuwdam ‘Ataturk-dam’ een paar foto’s gemaakt en wat gedronken en zijn we verder gaan rijden.
We waren tegen 12:30 uur om te denken aan de lunch dus in een dorpje wat gedronken. Sandra heeft niet veel op wat ze kwam vanmorgen met buikpijn uit bed. Dus alleen een beetje rijst gegeten.
We gingen weer verder en kwamen tegen 14:30 uur bij ons hotel. Dit was het slechte hotel van onze reis zal het zijn. Wij zeggen als er een bed staat en een wc is. Dat het schoon en stromend water is hoef je niet te klagen.
Om 15:00 uur gingen we in 2 busjes weg naar de ‘berg Nemrut’ het was ongeveer 30 minuten rijden daar naar toe. Daarna nog even 20 minuten naar boven lopen. Sandra had er wel moeite mee maar kwam wel boven. We hebben mooie foto’s gemaakt en na 2 uur op die berg te zijn geweest zijn we terug gegaan naar het hotel.
Daar hebben we voor onze kamer gezeten en zijn om 19:00 uur gaan eten dit kon alleen maar bij het hotel omdat er verder in de buurt niks is. We hadden een buffet vorm. Dit was heerlijk.
Even terug komen op de kamer. Zo ook wij we hadden een bed en douch en toilet meer heb je niet nodig. Het bed was harstikke goed. Dus wat er op internet staat over dit hotel dat klopt helemaal niet.

Dinsdag 4 oktober

De wekker ging al om 5:30 uur af. Dit omdat we vandaag een lange tocht voor de boeg hebben. Even een lekker ontbijt genomen dat was ook niet te klagen dus een aantal en wij vonden dit best een goed hotel.
We zaten al om 7:00 uur in de bus en reden eerst een stuk weg wat we gisteren ook al gereden hadden daarna afgeslagen om naar onze eindbestemming te gaan.
Onderweg even een plaspauze en dan weer doorrijden dan kwamen we tegen 11:30 uur bij een restaurant waar we een ijsje konden nemen. Daarna weer verder rijden.
Tegen 13:45 uur gingen lunchen waar w na 45 minuten weer verder gingen. Onderweg werd er vast verteld wat we de volgende dagen allemaal konden doen.
Tegen 16:30 uur kwamen we in het hotel aan in Urgup. Dit was een groot hotel waar we nu een aantal nachten blijven slapen.
Na dat we onze tassen op de kamers hadden gezet gingen we met ons groepje naar het dorp we wilde niet in het hotel eten want voor € 15 euro heb je misschien wel een hoop maar in het dorp kan je altijd tegen een lager bedrag ook goed eten. Na wat zoeken hadden we een restaurant gevonden en waren we p.p. met eten en drinken nog geen € 5, - kwijt. Daarna terug gelopen naar het hotel.
Daar hadden we om 20:30 uur weer een afspraak voor de volgende activiteit. We gingen naar een locatie waar ze Cappadoce-dans was wel mooi maar zal het niet een tweede keer gaan bekijken. Daarna terug naar het hotel en lekker gaan slapen.

Woensdag 5 oktober

Na een goede nachtrust even douchen en dan lekker gaan ontbijten. Hiervoor moet de reisleider bespreken dat wij hier komen ontbijten. Hij vond van niet maar het hotel gaf aan dit wel te doen want er wordt speciaal een tafel voor je gedekt. Dat was weer een minpuntje van onze reisleider en er zijn er nog vele. Dus wordt er na de reis een brief op gesteld wat naar Djoser gaat. Om het één en ander uit te legen hoe onze reisleider fundeert zal die wel niet leuk vinden maar hij moet veranderen wat hij laat vele steken vallen. Djoser zal wel zeggen had dit even aangegeven aan hem, dan kunnen we melden dat hij het vertikt en dat we zelf veel oplossen maar dit moet niet.
Na het ontbijt zijn we de bus ingegaan en het nationaal park van Cappadocie in gegaan. Hiervoor eerst even een kaart kopen dan werden we door onze lokale Turkse gids begeleid. In een aantal plekken in de rotspartijen mag je niet fotograferen dus dat was best jammer. We hebben vele plekken gezien. Dus buiten konden we wel foto’s maken. Zo gingen we elke keer even de bus in om naar een andere plek te gaan en dar weer uitleg en foto’s maken.
Een beetje einde van de dag zijn we nog bij een pottenbakker geweest waar we uitleg kregen en één van onze groep mocht het zelf een doen. Daarna natuurlijk even in de winkel kijken om te zorgen dat je nog wat koopt. Helaas hebben we dit niet gedaan.
Terug bij het hotel was het 17:00 uur even de notebook en wezen Skype met de ouders.
Om 19:00 uur met het groepje naar het dorp om bij het zelfde restaurant weer lekker pizza te gaan eten. Dat was gisteren ook goed daarom dat we terug gingen.
Om 21:00 uur waren we weer terug even op de kamer tv gekeken en dan lekker naar bed gegaan. We waren een klein beetje moe van deze dag.

• 06 Oktober 2011 - 17:06

Mama:

oooo nog een daagje en dan weer naar huis.Nou ik denk dat jullie het weer wel zullen missen,het word hier elke dag een beetje kouder en natter .Dus geniet nog eventjes ervan volgende week is het allemaal weer serieus ,liefs van ons

• 11 Oktober 2011 - 09:17

Truus Leurdijk:

Hallo Raimond,

Bedankt voor je reisverslagen. Ik heb jullie zodoende op de voet gevolgd!,

Groetjes, Truus