6de verslag - Reisverslag uit Van, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 6de verslag - Reisverslag uit Van, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

6de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

27 September 2011 | Turkije, Van

Maandag 26 september
De wekker ging om 7 uur af. Even een douch pakken en dan wat spulletjes in de tas doen. Dan naar beneden om samen een lekker ontbijt te nemen. Dan weer even terug naar de kamer de laatste dingen in de tas. Dan naar beneden met de tas en deze bij de bus gezet. We vertrokken weer op tijd om 9 uur. We reden door het dorp en voordat we het dorp uit waren was er een veemarkt hier wat foto’s gemaakt en dan weer door rijden. We zouden onderweg weinig stoppen vanwege er weinig te zien was onderweg. Als je wat zag wat misschien voor een foto stop zal kunnen kon je dit aangeven. Er zal ook niet echt een koffie stop gedaan worden omdat er hier slechte benzinepompen waren waar je koffie kon drinken. De toiletten zijn bij deze benzinepompen ook heel erg vies. Onderweg kon je zelf zover kijken dat je Armeense grens zag. We zagen onderweg al ieder geval vulkaan Ararat deze is 5 km hoog. Toch nog even een benzinepomp met toilet tegengekomen deze was redelijk goed. Dan weer verder rijden en kwamen om een uur op 13:00 uur in het plaatsje Dogubeyazit waar we gelijk naar het centrum gingen om te lunchen. We kregen gelijk wat tijd voor ons zelf dus wat wandelen in het dorp. Daarna naar het hotel om naar de kamer te gaan. We hadden een 4 persoonskamer dus ruimte zat. Om 15:00 uur zaten we weer in de bus om dan even naar het hotel te gaan waar we normaal zouden slapen daar stonden 2 busjes klaar waar we verder mee gingen. We kwamen ineens een file van vrachtwagens tegen die stonden in de rij om de grens overgang te nemen naar Armenië. Het beek een file van 11 km te zijn. Ze staan er dan ongeveer 3 á 4 dagen in. We gingen de berg op en kwamen op een plek waar de Ark van Noach gestrand is. Je moet het maar geloven denken we dan bij ons zelf. Echt goed bewijzen hebben ze nog steeds niet. We gingen weer verder en gingen een inslag kijken waar een meteoriet de aarde heeft geraakt. Een beetje vreemd want hij is recht ingeslagen en de krater is ook tot 30 meter recht. Zeker als er 300 verderop een legerkamp zit. Je moet het maar geloven. Dan weer terug naar het hotel want de vulkaan was bedekt met wolken dus het had geen zin om verder de berg op te gaan. Even wat drinken kopen voor morgen en foto’s gemaakt van de zons ondergang. Om 19:00 uur gegeten in het dorp.

Dinsdag 27 september
De wekker ging om 6:30 uur af. Ik keek naar buiten en werd er eigenlijk niet vrolijk op het was bewolkt. Later zaten we op de 7de verdieping aan het ontbijt en toen zagen we het zelfs dat het aan het regenen was. Na het ontbijt de tas pakken en naar beneden want we gingen weer verder. Dus klokslag 9 uur vertrokken we al weer. Als het mooi weer was dan zouden we nog even richting de vulkaan Ararat gaan maar door het slechte weer ging dit niet door. Gisteren waren een aantal reisgenoten boos dat er niet naar de vulkaan was gereden. Alleen ze hadden wat bitterballen in de oren er werd verteld als het mooi weer is dan gaan we een stuk naar boven. De reisleider en de lokale gids hebben met de reisagent gepraat en werd er een excursie aan geboden om het kasteel van Van te bekijken. Dat vond iedereen goed. Eerst gingen we nog even het paleis ‘Ishak pasa Saray1’ bekijken. Dit was best mooi ze zijn het ook weer opnieuw aan het opbouwen dus hebben een aantal mooie foto’s gemaakt.
Om 11 uur gingen we weer verder richting Van. We reden nog steeds door de bergen en het regende nog steeds hadden we een stop bij een waterval. Eerst even over een hangbrug en dan was je er. Hier gelijk even koffie pauze. Dan weer verder en kwamen tegen 13:00 uur aan bij ons hotel in het plaatsje Van. We hadden een hotel midden in het centrum. Even naar de kamer en dan even een restaurant zoeken om wat te eten. Daarna terug naar het hotel de bus in en naar het kasteel. Er waren twee tochten om daar te lopen een moeilijke en makkelijk. Sandra deed de makkelijke en ik de moeilijke. Dit was een beetje klauteren en wel ook in je achterhoofd het regende nog steeds. Wij kregen een tombe nog te zien deze krijg je normaal niet te zien als je daar gewoon loopt omdat deze afgesloten is. Daarna verder gelopen en mochten ook nog een moskee bekijken en deze is ook normaal dicht. Dan weer terug naar de bus en weer naar het hotel. Even de was doen en dan met een halve groep uiteten gegaan. Een leuk restaurant gevonden alleen kon je kip krijgen. Dan als afsluiting naar een andere zaak om daar thee met gebak te nemen en dan terug naar het hotel om weer je bedje in te duiken.

• 27 September 2011 - 21:49

MAMA:

gaaf zeg je filmpje,ik ben vanavond nog wezen zingen en toen ik thuis kwam een wijntje gedronken en even jou verslag gelezen dat doet me goed pa leest het morgen die komt net naar boven we hebben het helemaal naar onze zin gehad een vrijdag gaan we weer weg liefs van ons x x x