2de verslag - Reisverslag uit Trabzon, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 2de verslag - Reisverslag uit Trabzon, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

2de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

20 September 2011 | Turkije, Trabzon

Maandag 19 september
We schrokken wakker de telefoon ging. Ja opstaan. We hebben hellemaal niet aangegeven dat we wakker gemaakt willen worden. Het was nog 6 uur en wij wilde graag pas op 6:30 uur wakker worden. Dus nog even verder slapen en dan er maar uit. Even een douch pakken en naar het ontbijt wast om 7 uur mogelijk was. Alleen het brood was er nog niet deze kwam om 7:15 uur. Na het ontbijt even de tassen ophalen en naar benden de bus in. We vertrokken om 8 uur. Eerst een tocht van 2 uur waar we dan even wat konden drinken en naar de toilet konden. Dan nog 1 uurtje rijden en kwamen bij de opgravingen van Hattusa. Dit was vroeger een tempel en nu nog liggen er overal nog wat stenen. Hier wat foto’s gemaakt en om 13:45 uur nog even lunchen. Daarna nog even verder kijken bij de opgravingen en gingen we weer verder. We gingen naar het plaatje Amasya waar we ook 1 nacht zouden gaan slapen. We kwamen bij het dorp hier reden we door heen en morgen zouden we nog wat belangrijke dingen bekijken. We reden de berg op het hotel zat halve wege de berg dus hadden dan een mooi uitzicht over het dorp. We hebben wat foto’s gemaakt. Daarna op het terras gezeten wat gedronken en gelijk gegeten. Tegen 22:00 uur richting de kamer om lekker te gaan slapen.

Dinsdag 20 september
De wekker ging af om 6:30 uur. Even aankleden en dan naar het ontbijt. Het ontbijt was goed. We gingen om 8 uur weg. We gingen eerst even het dorpje Amasya waar we mochten wandelen. We gingen eerst naar de Tomben van de Pontische koningen in de kalksteenkliffen een paar foto’s gemaakt maar we raden het voor de mensen niet aan om daar te kijken. Daarna de Sultan Beyazit-moskee bezocht. Dan even wat drinken en de bus weer in voor een tocht van 3 uur. In het plaatsje Samsun hebben we een boot bekeken die aan de kant lag waar ze een museum hadden gemaakt. Dan weer verder rijden want het was tegen 13:00 uur voor Turkse pizza’s. dan weer verder voor nog eens 3 uur. Dus kwamen rond 18:30 uur aan in het plaatsje Trabzon. We hadden een hotel 6 km van de stad. De reisleider had zo iets dat wil deze groep niet dus via de Turkse agent kregen we een hotel midden in de stad. Dat was helemaal oke. Daarna dat de koffers op de kamer stonden een restaurant opgezocht dit deden we met een groep. We vonden er één we hebben heerlijk gegeten naar we gingen naar het hotel en vonden dat de afrekening helemaal niet klopte volgens ons want we vonden dat we veel te weinig hadden betaald. We hebben nog even gebak gekocht en op het dakterras lekker opgegeten en zijn tegen 22:00 uur het bed gaan opzoeken.

• 20 September 2011 - 21:13

Mama:

leuk hoor ben blij dat het gezellig is we waren vanmorgen geschrokken over de aanslag en vanavond waren we op visite bij tante Loes ,veel plezier nog en dikke knuffel van ons 3tjes