1ste verslag daar - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 1ste verslag daar - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

1ste verslag daar

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

18 September 2011 | Turkije, Ankara

Zaterdag 17 augustus
De wekker ging weer vroeg af gewoon de zelfde tijd als dat ik naar mijn werk gaat dus 6:35 uur. Sandra heeft meestal problemen om op gang te komen daarom dat de wekker iets vroeger af gaat. Nog even de laatste dingentjes in de tas gedaan en dan kon die dicht. Daarna wat eten en een boterham klaar gemaakt voor de middag voordat we het vliegtuig in zouden gaan. Mijn ouders belde nog even om een fijne vakantie te wensen. Sandra heeft de auto gepakt en dan daar mee naar het trein station gegaan. Daar neergezet en een treinkaartje kopen. Omdat we wat communicatie problemen met elkaar waren we iets te laat want de trein kwam al langs. Nadat we ons kaartje hadden moesten we nog een halfuutje wachten. Op het bord stond eigenlijk niet Schiphol en volgens Sandra stopte die daar wel. Wal het wel even navragen en het klopte hij zal er stoppen. Maar het probleem lag bij het NS want die hebben problemen om het elektronische bord goed te laten werken. In de trein ging mijn telefoon Maurice belde nog om ons fijne vakantie te wensen. Even later kwamen we op Schiphol aan. De inteckbalie gegaan en omdat ik gisteren had ingeteckt konden we snel doorlopen. Hier bij de balie kwamen we al wat reisgenoten tegen. Daarna langs de douane en konden we wat gaan drinken en ons broodje opeten. We hebben wat gelopen en zijn naar vliegtuig gelopen. Hier moesten we door een bodyscan en dat ging best snel en je ziet gelijk waar je nog wat zou zitten. Dus bijvoorbeeld je horloge. Toen kwamen we onze reisbegeleider tegen en even mee gebabbeld en dan het vliegtuig in. We zaten lekker achter in en het vliegtuig zit niet vol. Vertrok een halfuurtje later. De vlucht is goed gegaan. In Ankara even onze visum betalen 15 Euro. Daarna door de douane dan de tas pakken. De bus in en daar kregen we tehoren dat we met de reis een iets grotere bus zouden hebben. We moesten ongeveer driekwartier rijden voor dat we bij ons hotel waren. We hadden een ander hotel dan wat op onze lijst stond. We kregen de sleutel dan met de lift en deze ging niet zo snel zeker als er maar elke keer 4 man in kon de groep staat uit 20 man. Hij ging tot de 5de dan even een trap pakken want onze kamer zat op de 6de verdieping. Een kleine kamer maar wel schoon. Daarna met een aantal van de groep wat gaan eten. Eerst even wat rond gekeken en toch vlak bij het hotel een leuk restaurant gevonden waar we een soort buffet hadden met drank voor 10 euro. Even om 22:00 uur naar het hotel om ons voor te bereiden voor onze volgende dag.

Zondag 18 september
Na een goede nachtrust kunnen we wel zeggen want de wakker moest ons echt wakker maken.
Het was zeker vroeg want 6:30 uur ging ook die wekker. Even een douche pakken dan opgefrist naar het ontbijt. Deze was in beneden maar dan in de kelder dit was gewoon een kamer netjes en ook het eten was goed verzorgd. Dan om 9 uur een briefing wat onze reis gaat betekenen en een voorstel rondje. We zijn met Sonja, Leo, Wilma en Mat opstap gegaan. Eerst even langs de supermarkt voor wat drinken daarna ongeveer driekwartier naar de Citadel hier rustig aan gedaan want het was al aardig warm aan het worden is dan al rond de 30 graden. We liepen een stuk verder en gingen dan het museum van Anatolische beschavingen bekijken. De buikjes gingen een beetje rammelen het was al rond 13:30 uur dus een leuk restaurantje opgezocht en heerlijk gegeten. Dan liepen we weer verder en liepen zo de bazaar op. Leuke foto’s gemaakt. We liepen richting het hotel en Sandra wilde graag een Moskee bekijken. We vonden er één alleen daar mochten we niet in. Het is al tegen 16:00 uur dus tijd om wat te drinken dus een leuk cafétje gezocht en daar heerlijk wat gedronken. We liepen toen maar terug naar het hotel en zijn gelijk even naar de supermarkt gelopen om drinken en wat lekkers voor morgen mee te nemen want we gaan dan weer verder. Op de kamer even de tas inpakken dan hoeven we dat morgen niet te doen. Vanavond gaan we met de hele groep uiteten dus om 19:00 uur bij de voordeur staan. Daar gingen we met 5 taxi’s naar het restaurant. Deze was achter de Citadel. Toen we daar in de buurt kwamen dachten we gaan we naar restaurant waar we misschien zouden gaan eten alleen toen we daar waren was het nog 11:30 uur. Het klopte nog ook we hadden daar gekeken. De verrassing die we er bij kregen was dat ze een museum hadden daar even gekeken en toen aan tafel. De prijs was zo eten, water en koffie zat in de prijs de andere drank moet je apart betalen. We waren nog geen 98 Turkse lire kwijt. Daarna met de taxi terug en lekker op de kamer gezeten. We waren een klein beetje moe en morgen gaan we om 8 uur vertrekken.

• 19 September 2011 - 18:52

Papa:

Leuk bericht van je vakantie begin al goed met zo leuke groep,grote plaats zeker Ankara.
    Veel plezier
    Mama- Papa- Maurice