VErder met het verslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu VErder met het verslag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

VErder met het verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

27 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

We gaan weer verder met het verslag waar we geeindigd zijn.

Vrijdag 23 oktober
Na het internetcafe zijn we met een groep gaan uiteten. We gingen nu naar een nieuwe restarant waar we gisteren ook al stonden. Nu wel gedaan en het was goed eten. Daarna even over de markt gelopen het is feestweek hier. Want we wilde wat gaan drinken maar dat werd het niet dus dan maar terug naar het hotel. Daar weer de tassen inpakken morgen weer vertrekken.

Zondag 24 oktober
Wekker om 7:15 uur. Dan even wat boterhammen eten wat we een dag er voor bij de supermarkt hadden gehaald. Dan naar beneden, de tassen worden beneden gezet daar een koffie genomen en dan de bus in. Vertrek om 8:30 uur. Onderweg even nog wat gedronken om 10:30 uur. Na een halfuurtje weer verder. Tegen 13:00 uur gingen we lunchen op een speciale plek een resort waar we heerlijk hebben gegeten dit resort was van de zelfde eigenaar als waar we op het water hadden geslapen. Dan verder naar een olifanten ziekenhuis. Hier waren 10 olifanten aanwezig. Daarna weer verder naar ons volgende hotel in de plaats Chaing Mai. Hier namen we afscheid van de chauffeur en onze locale gids. Dan kregen we in het hotel uitleg van de trekkingsgids wat we allemaal mee moesten meenen voor onze 3 daagse trektocht. Want we gaan ook bij de locale bevolking slapen. Dan even naar huisbellen gaat best makkelijk met een telefoonkaart. Dan met een busje om 18:00 uur met een aantal naar de stad. Daar moesten een aantal een pasfoto maken als we dadelijk naar Laos gaan. Want je moet er minstens 2 bij je hebben. Dit kan kan je gewoon bij het internetcafe laten doen. Gewoon met een normale fototoestel en klaar is kees. Even over de markt lopen en dan naar een restaurant daar heerlijk gegeten. We kunnen zeggen hoeven niet te klagen. Dan weer over de markt lopen en dan een busje nemen naar het hotel. Daar de tas inorde maken voor morgen.

Maandag 25 oktober
De wekker om 7:30 uur af. Even de laatste dingen in de tas gedaan de gewone rugtas bijft achter in het hotel deze wordt opgeborgen in een kluis. om 9:00 uur vertrek. Allemaal in een truck. 3 van de groep bleven achter die wilde niet mee met de trektocht. Na een tocht van 2 uur warewn we bij de toeristen politie daar kregen we uitleg dat als er wat is dat je naar hun moet gaan. Zij zouden je dan helpen. Daar werd een kopie van je paspoort bewaard. Dan weer verder nog een uurtje bij een locale markt een klamboe gekocht en de gids kocht daar het eten voor de volgende dagen. Dan een uurtje verder rijden. Dan kwamen we op een plek waar we even een uurtje op een olifanten mochten rijden. erst in een stoeltje later zat ik net achter kop. foto's komen nog. Dan weer de truck in om te gaan eten. Daar alles in orde maken voor de trektocht. Rugzak op en dan maar gaan lopen. We begonnen rustig maar al snel ging het berg op. De vollezon op je hoofd gelijk. Na 2,5 uur kwamen we bij een waterval waar je wat kon drinken en zwemmen een aantal hebben dat gedaan. Na een uurtje weer verder gelijk de berg op en waren in het dorp. Naar onze 5 sterrenhotel. Mooi hotel echt een aanrader. We sliepen bij elkaar op 1 kamer. Op dunne matjes. Klamboe ophangen. Dan aantafel wat drinken daarna kwam het eten dan gingen de kaarsjes aan want er is geen electriciteit aanwezig. De wc is gewoon een franstiolet. En de tochkop zit er net boven. Dan heb je alleen koud water. Iedereen was moe en omdat het al om 18:00 uur donker wordt gingen we om 21:00 uur slapen. Wel met behoorlijke hoofdpijn naar bed dus maar hopen dat dit over gaat deze nacht ondanks het nu echt een had bed is. Later die nacht nog wakker geworden en dan met zaklantaarn naar de wc. Een leuke ervaring. De volgende keer vertel ik weer verder met als het goed is met foto's.

• 27 Oktober 2010 - 13:37

Marrie:

had je wel een pet op tijdens het lopen en heb je genoeg gedronken, omdat je hoofdpijn had/kreeg?
    Hier spreekt je Beverwijkse halfmoeder.
    Veel plezier.

• 31 Oktober 2010 - 14:38

Mama En Papa:

oo wat maken jullie een hoop mee.
    Het is hier een beetje rommelig dat komt door onze thuis komst maar alles is dadelijk oke.
    Heel veel plezier nog dikke kusjes van ons 4tjes