een mooi bericht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu een mooi bericht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

een mooi bericht

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

23 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal het heeft even geduurt maar dan krijg je dan ook een bericht.

Zondag 17 oktober
Na een goede nacht de tas verder in gepakt. Even nog mijn schoonouders gebelt en die hebben ons een fijne vakantie gewenst. Daarna naar mijn ouders geweest we wisten nog niet of maurice en priscilla er waren. Gelukkig waren die er wel. Daar hebben we een mooie kombinatie gedaan wat we later in Thailand ook zouden hebben. Koffie, speo en drumsticks. Even om 16:00 uur zouden we dan weg gegaan. Afscheid genomen van iedereen behalve mijn vader die zou ons weg brengen. Mijn moeder had het even moeilijk wanr die moet nog 2 weken naar Breda en dan zou ze eindelijk ook gewoon thuis zijn. Naar schiphol geen probleem Daar inteckten dit moest electronische wat ik niet zo blij mee was want het werk helemaal niet goed. Ik had zelf een dag eerder moeten doen op de computer dan zou het zijn dat we de helereis naast elkaar zouden zitten maar nu zouden we vanaf Frankfurt 12 rijen van elkaar zitten. Dus zeiden vraag daar of het dan wel kan om naast elkaar te zitten. We hadden eerst al een kwartier vertraging. Daar in Frankfurt aan gekomen gelijk navragen maar ze deed niet eens de meoite voor ons. In het vliegtuig hadden we meer geluk want een man zei naast Sandra dan ga ik daar wel zitten. Net voor de film kregen we warm eten en daarna gingen we al snel slapen. Het ontbijt viel een best wel tegen leek wel aardappelpuree. We gingen al snel landen. De gewone dingen doen op het vliegveld daar hadden we dan iedereen ook ontmoet want we zouden met 13 personen gaan reizen. Daar ontmoeten we onze locale gids onze reisbegeleider van Djoser reisde met ons mee uit Amsterdam. De bus in waar je normaal met 60 personen ingaat. Het was 50 min rijden naar het centrum. We hadden een kamer op de 23 verdieping. Een mooie kamer. even naar de 24 verdieping een mooi overzicht over de stad genomen en dan even naar bebneden om naar de supermarkt te gaan. 's Avons kregen we op het dag uitleg nog en gingen we met de helegroep daar eten. Het eten was goed en om 22:30 uur gaan slapen.

Dinsdag 19 oktober
De wekker ging om 7uur af. We hadden aller twee goed geslapen We ontbijten in het hotel. dit kosten ongeveer 150 bath omgerekend 3 euro. Het fototoestel pakken en naar beneden. We gingen met de groep een uitje maken. Eerst met de Tuktuk naar het grote paleis daar hebben we 2 uur gewandeld hebben mooie foto's gemaakt. De temperatuur liep al aardig op dus veel drinken dan maar. Daarna wandelen naar de rivier om met de boot een tocht te gaan maken. Dan ook door de kleine rivieren. Het was harstikke mooi. Dan naar het restaurant om daar lekker te gaan eten. om 13:30 stapte we op de fiets om Bangkok te bekijken. Dit werd georganiseerd door Co van Kessel kijk maar even op de site van hun. We reden door smalle straatjes waar je net door heen kon. Dat was gewoon leuk eveneen potje pakken om aan de andere kant te kijken. Daar even door plassen rijden want het water staat al aardig hoog. Een bezoek gebracht aan de vriendelijks Tempel. we waren tegen 17:00 uur weer terug bij het hotel. Even wat pinnen het is hier gegeen probleem er zijn genoeg pinautomaten te vinden. Even terug naar de supermarkt om brood te halen om dan op de kamer wat te gaan eten. Om 19:00 uur werden wij tweeen opgehaald door de taxi want wij gingen naar een show met staventieve waar ze 4 jaar geleden ook was geweest. Het was leuk om dat even te zien. Dan weer terug naar het hotel om de tas weer in te pakken morgen gaan we weer verder.

Woensdag 20 oktober
De wekker ging om 6 uur af. De laatste dingen in de tas gedaan en dan tas op de gang zetten want die werd gewoon op gehaald. Even lekker van ons brood eten. Om 7:30 uur vertrokken we weer. We gingen eerst naar de tempel Nakhon Pathom even rond kijken en dan weer verder. Dan naar een opstapplaats waar we dan in boorjes naar de drijvende markt gaan. Het was daar best wel leuk maar het is niet meer zoals het vroeger was. We hebben daar wat fruit gekocht en wat koffie gedronken. De bus weer in en dan naar Kanchanaburi om daar een een leuk restaurant heerlijk te gaan eten. Dan even een kwartier verder rijden om dan bij het museum te bezoeken wat over de treinrails gaat wat er allemaal gebeurt is en in welke omstandigheden ze hebben gewerkt iedereen was er even stil van ook omdat je even over het begraafplaats liep. De bus in en dan naar de brug Hier waren we om 16:00 uur ook even over de brug lopen om 17:15 hadden we dan ook onze trein die dan ook over de brug gaat. Het werd al donker we zouden ongeveer 2 uur over doen om dan weer in de bus te stappen alleen werd dat wat langer. Onderweg ook langs de plek geweest waar die precies langs de berg loop en dan aan de andere kant het water. Helaas geen foto's kunnen maken het was te donker. Dan de bus in om nog een 15 min te rijden. Waar we in bootjes stapte met onze hele baggage. het was nu nog 20 min varen naar het hotel wat op het water ligt. Hier is geen electiciteit aanwezig dus met zaklantaarns of met olielampen lopen. Een leuke kamer hadden we allen zagen we nog niet veel omdat we met een olielamp keken morgen zouden we het beter bekijken. Daar lekker gaan eten. dan nog weat gaan drinken en dan naar bed. Een olielamp op de kamer zetten anders zie je gewoon geen hand voor je ogen.

Donderdag 21 oktober
De wekker ging om 6:30 af. Even een wasje gedaan. Dan naar het restarant gegaan om dan te kijken dat een olifant gewassen werd. Dan een ontbijt genomen. We gingen eerst naar het dorpje wat naast het hotel ligt. daar een olifant eten gegeven. bij terug komst was het middag dus gaan eten. Even gaan lezen om 14:00 de zwembroek aan en een zwemvest pakken. De boot in een 20 min varen de rivier op en dan daar uitstappen en dan met zwemvest dobberend terug naar het hotel gaan. Lekker genieten van omgeving dit duurde ongeveer een uurtje. Dan even een koude douche pakken dan om 16:00 uur een massage pakken. Dat vonden we alle twee lekker. Terug op de kamer de tas weer inpakken want morgen vertrekken we weer. Om 19:00 eten Daarna naar een show van de locale bevolking en even terug naar de bar. Even om 23:00 naar bed gegaan.

vrijdag 22 oktober
Vroeg op 5:45 uur aankleden en gelijk gaan ontbijten. De tas bij de boot gebracht en precies om 7:00 uur vertrokken we dan ook weer. terug naar de haven waar we dan weer in de bus stapte. Na 2 uur rijden waren we in Ayutthaya waar we langs een kraamje kwamen waar we vogel, rat en slag gebakken kon eten. Hebben we even niet gedaan. We hebben ook een schildpad gekocht wat anders van de week in de soep zal liggen. Die hebben we weer gezet in de natuur. Dan naar de wat phra ram geweest. We zagen ook onderweg zat stukken van Ayutthaya onderwater stonden. Weer derder gereden. Om 14:00 uur kwamen we op een plek waar we gingen eten een restaurant hele mooie tuin was. Dan weer verder om 19:00 uur waren we bij het volgende hotel in Sokothia daar hadden we een kamer op de vierder verdieping. Dan met een aantal van de groep de stad in om een god restautant te zoeken. Dit leek gewoon naast het hotel te zijn. Even 23:00 uur het bed op gezocht.

Vrijdag 23 oktober
We konden uitslapen de wekker ging om 7:30 uur pas af. In het hotel konden we gaan ontbijten maar dat was gewoon te duur en aan de overkant is een supermarkt waar je ook brood kan halen en dan kan je voor 87 bath kwijt in het hotel zaldat 2 keer 150 bath zijn. We gingen met de groep de stad en de omgeving bekijken er stonden 3 tuktuk's klaar. Eerst even de stad daarna naar de buiten kant van de stad waar we bij de mensen binnen mochten bekijken. Even om 13:30 uur warenwe klaar en gingendan eten. Daarna pakte we met ze alle een fiets en gingen de Park Sukhothia bekijken. Dit kan je heel goed met de fiets doen. We waren om 16:00 uur daar klaar mee dan terug met de tuktuk's en dan even naar het internet cafe om een leuk bericht te schrijven dat jullie precies weten wat wij hebben gedaan.

• 23 Oktober 2010 - 13:20

Freddy En Linda:

Hey Raimond en Sandra,
    we volgen jullie reis op de voet en het lijkt ons echt wel de moeite. We zijn er zelf nooit geweest, maar je weet nooit.
    Ja, de plaatsen op het vliegtuig is typisch iets voor Djoser, dat hebben we in Vietnam al gemeld. Ik begrijp niet waarom ze geen plaatsen reserveren volgens boeking, dan zitten personen die samen geboekt hebben toch bij elkaar?
    Geniet nog van jullie reis!

• 23 Oktober 2010 - 17:00

Ma En Pa Van Wijk:

Hoi Raimond hier even een berichtje uit gorinchem. Een leuk verslag heb je gemaild nu kunnen wij een beetje mee genieten ik heb sandra ook gemaild wij wensen jullie nog fijne dagen en veel plezier. Veel liefs groetjesxxxxxx

• 23 Oktober 2010 - 19:54

• 23 Oktober 2010 - 19:55

• 23 Oktober 2010 - 19:59

Hoi,
    Jullie hebben al heel wat gezien,leuk om daar te fietsen,door die nauwe straten.Hoge temperatuur,alheel veel foto's gemaakt.Nog heel veel plezier,en geniet er maar van,Groeten,pa en ma.

• 23 Oktober 2010 - 22:39

Jacques:

Geweldig dat je dit allemaal aan ons laat lezen: lange dagen, zie ik, in een land met zoveel exotisch om je heen. Hopelijk houden jullie droge voeten, want in een groot deel van het land wordt dat lastig. Geniet er samen enorm van: wij doen het wel met Ruud in een 1-5-je.... volleybal bedoel ik dan, voor de goede verstaander!

• 25 Oktober 2010 - 05:57

Dirk Elly:

Wat lekker he. wel vroege en lange dagen. Veel herkenbaar en als we jullie verhalen lezen zien we het ook zo voor ons. Snap wel dat je de slak en rat even oversloeg ! Prima dat de schilpad weer (even?) vrijheid heeft. Veel plezier en we kijken uit naar de volgende "nieuwsbrief