Het 2de verslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het 2de verslag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het 2de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

23 September 2016 | Griekenland, Athene

Maandag 19 september
We konden deze dag uitslapen. Alleen je bent al heel de week vroeg op dus waren gewone tijd wakker. Dus toch maar een beetje proberen om het tot 9:00 uur te reken.
Dat is toch een beetje gelukt. Even lekker op je gemak van het ontbijt genieten.
We hadden om 10:00 uur met de hele groep afgesproken want de reisbegeleidsters zal nog wat vertellen wat je deze dag kan doen.
Er was een boottocht om de baai te ontdekken of met het openbaar vervoer naar een ander dorp te gaan.
Het zal vandaag droog blijven had een reisgenoot geteld waardoor de reisbegeleider geen plan B uit de kast hoef te trekken.
Wij besloten om gewoon in het dorp te blijven. We gingen lekker wandelen alleen je moet zien Pylon ligt tegen een berg gebouwd dus het gaat al snel mogelijk naar boven dus een beetje klimmen dan maar. Dat zal een stuk makkelijker zijn als het niet zo benauwd zal zijn. Dus rustig aan gedaan.
Even 12:00 uur waren we toch weer in de haven vlak bij het hotel. Dus even een café opzoeken om even wat te drinken.
Het zag op het water niet zo mooi uit het leek wel of er regen en onweer zal komen. Dat klopte ook. Het was ineens zwart en harde wind. Het kwam met bakken uit de hemel. Gelukkig zaten wij droog maar er waren 7 reisgenoten op het water. Hoe zouden het die hebben. Op eens kwam het bootje aan en de reisgenoten kwamen er uit. Ze hadden de halve baai gezien. Het was gewoon te gevaarlijk op het water.
We hadden nog onze fototoestel bij ons en zouden toch geen foto’s meer maken dus even naar het hotel om die op de kamer te leggen.
Even 14;00 uur weer even een ander restaurant uitzoeken waar we dan kunnen gaan lunchen. Die vonden we en het was toch al weer droog en de zon scheen dus wij wilde wel buiten zitten. Dat was geen probleem. Daarna weer terug naar het hotel om bij de ingang waar wat stoelen stonden om daar lekker te gaan zitten. We moesten toch ergens zitten. We komen wel heel de tijd in café hangen maar dat wilde we niet.
Het was weer eens wezen regen en dan weer droog. Toen het droog was maar een beetje de haven bekijken. We zagen veel vis in het water.
Een reisgenoot zat op een terras en we maken een praatje dus maar gelijk wat gedronken. Dan weer terug naar het hotel om te Skype met mijn ouders.
Voor de rest wat lezen en tegen 19:30 uur naar buiten om een leuk restaurant op te zoeken. We besloten om dan naar het restaurant te gaan waar we gisteren ook hadden gegeten. Even niet met de groep maar gewoon even lekker met ze tweeen.
We hebben heerlijk gegeten. Het had onder het eten ook weer behoorlijk geregend.
We waren even tegen 22:00 uur bij het hotel was een beetje met mijn verslag bezig en het begon weer te onweren en te regenen. Even tegen 23:00 uur zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag 20 september
De wekker weer om 6:45 uur. We vertrokken nu om 8:15 uur. Het was wel droog maar soms leek het er op of het ging regenen.
We namen een koffie pauze om 9:45 tot 10:15 uur. Hier gelijk brood gehaald voor de middag want in het dorp Mystras is eigenlijk geen tentje waar je tussen de middag brood kan kopen.
We gingen eerst langs Sparta het was toen al 11:00 uur. Waar we daarna naar Mystras vertrokken.
Eerst even langs het hotel. De kamers waren al schoon dus de tassen konden daar vast neer gezet worden. De wandel(berg) schoenen werden aangedaan. We zouden gelijk weer verder trekken.
We waren aan het begin van de oude stad Mystras werden neergezet. We kochten een kaartje en hadden heel de middag de tijd om hier rond te wandelen. De oude stad is tegen een berg gebouwd.
Eerst naar het fort daarvoor moest je nog een stuk naar boven lopen en dan helemaal naar beneden slingerend de berg af. We begonnen om 13:00 uur en waren tegen 16:00 uur pas beneden bij de uitgang.
Er was ook nog een kerk later begrepen we van andere reisgenoten dat ze die niet hadden gevonden.
Bij de uitgang was een café even wat drinken en dan weer verder lopen de berg af. Het is ongeveer driekwartier naar het hotel lopen.
Daar hebben we lekker op het balkonnetje gezeten.
We zijn om 20:00 met 20 personen gaan eten we hebben heerlijk gegeten.
Even 21:30 uur terug in het hotel even douchen en dan lekker gaan slapen. Morgen ook weer vroeg op.

Woensdag 21 september
Wekker gewoon weer 6:45 uur af. En we vertrokken even 8:00 uur weer verder.
Nu ook weer zouden we de koffie pauze vroeg doen. 9:30 – 10:00 uur. Hier gelijk weer brood gekocht voor de middag. Want daar hebben we eigenlijk geen tijd voor deze dag.
We reden natuurlijk weer over de grote rijksweg die pas nieuw is. Dat reed prima moeten we zeggen.
We waren weer bij de eerste bezichtiging. Het was al 11:00 uur We waren bij de Mycene. Het was warm dus rustig aan doen. Want er is natuurlijk weer wat klimmen bij en de temperatuur is ongeveer 30 graden. We hadden hier de tijd tot 12:30 uur. Lekker op onze gemak gedaan. Meer van de omging foto’s gemaakt dan van de paleizen complex want dat waren meer een paar op gestapelde stenen.
Dan liepen we even naar de ‘Graven van Mycene’.
Dan de bus in en even ons broodje opeten. We reden lekker verder om naar de volgende bezichtiging te komen.
Dit was de ‘Epidaurus’ we waren hier om 13:00 uur het theater was het mooiste wat er was. De akoestiek is hier nog steeds goed. Het complex zijn ze weer bezig om op te bouwen hoe het ongeveer heeft uitgezien. Even 14:30 uur vertrokken we weer.
Voordat we echt weg reden namen we al weer afscheid van onze chauffeur. Hij was heel erg blij met ons dat we de bus elke dag netjes achter lieten. Dat lijk mij logische dat je dan normaal doet. Volgens mij heeft dit met je opvoeding te maken.
We waren 15:30 uur in het plaatsje Nauplion waar ons hotel stond.
We kregen een kamer daar stonden twee bedden in maar wel een beetje vreemd. Het ene bed stak best wel veruit. Als je het gangetje uitliep kon je zo wat het bed in schieten. Patricia moest toevallig naar de wc. Alleen kon ze niet doortrekken. Ze had gelukkig alleen een plasje gedaan. Dus naar de receptie om dit aan tegen. We kregen gelijk een andere kamer aan gewezen. Dat is mooi een verdieping hoger en niet in de hoofdstraat dat was ook wel fijn. Daarbij was deze kamer iets breder waardoor de bedden beter paste. Alleen een klein minpuntje een grote badkamer maar de douchcabine was 0,80X0,80m. Hier kon makkelijk 1 van 1,20X1,20m geplaatst worden.
Dan maar even het dorp bekijken we hadden dorst dus wat drinken was ook wel een goed idee. We zaten lekker tot dat 1 reisgenoot er bij kwam we bestelde wat. Bij het afrekenen vond ik al iets vreemd wat een vreemd bedrag want hij bleef nog even zitten. Later die avond vertelde hij dat zijn eerste drankje door ons was betaald.
Het was weer tijd om uit eten te gaan. Nu met 10 man onze reisbegeleidster had een leuk restaurant gereserveerd en dat klopte ook. Nu een kaart met meerdere gerechten die we anders nog niet gezien hadden. Daarbij was het eten ook goed.
Dan even met een groepje aan de boulevard wat drinken. Omdat we toch morgen vrij zijn dan maar iets later naar bed. Even 23:30 dan maar het licht uit gedaan.

Donderdag 22 september
We konden vandaag uitslapen. Alleen we waren heel de nacht bezig geweest raam open dan weer dicht of airco aan en dan weer uit. We hebben op het laatst toch maar de airco aangelaten.
We kwamen even 9:00 uur er uit.
Na dat we ontbijt hadden genomen zijn we lekker met ze tweeen naar de boulevard gelopen. Deze helemaal voorbij en dan een pad gevolgd wat om de berg ging. We kwamen aan de andere kant van de berg waar een strand was waar alleen lokale bevolking kwamen. Helaas kon je hier geen drinken krijgen dus helemaal weer terug gelopen. Wel rustig aan gedaan want het was zo’n 30 graden. Op de boulevard hebben we lekker gezeten om wat te drinken. We hadden de tijd dus hoeven ons niet te haasten.
We zijn dan maar eens het dorp gaan bezoeken. Dus een beetje lopen en het zit tegen een berg aan gebouwd dus maar wat trapjes op. Het was allemaal mooi en leuke foto’s gemaakt. Er waren een hoop winkels maar zijn niks binnen gegaan. Het was tegen 13:00 uur dus maar eens kijken of we er een leuk restaurant tegen komen waar we alleen iets van brood konden eten waar ook geen patat bij geleverd wordt. Dat hebben we de afgelopen dagen genoeg op.
We kwamen een leuk restaurant tegen en heerlijk gegeten. Lekker rustig aangedaan we hebben geen haast.
Dan maar weer een beetje verder lopen en werden toch een beetje moe. Dus richting hotel dan kunnen we op balkon wel zitten met een drankje. Het weer werd wat dreigender dus wat sneller lopen. Het ging al wat meer regenen en op eens heel erg hard. Waren net bij een koffie tentje dus hier maar wat gedronken en hopen dat de bui snel over was dan konden we verder. Na een half uurtje konden we dan ook verder.
Op de kamer wat gelezen en lekker wat gedronken en weer ging het dreigen dat er onweer kwam. Dat kwam ook dus even de deuren dicht anders regende het binnen.
Het werd gelukkig droog want het is 19:15 uur we gingen met een groep uit eten.
De reisbegeleidster zei ook “ik hoop dat het droog blijft. Want we eten buiten”.
Dus wij naar het restaurant en we laten ons weer verrassen. We hebben heerlijk gegeten met een mooie uitzicht over de baai.
We zaten zo vol dat we geen trek hadden om een afzakkertje te nemen. Dus lekker terug gelopen naar het hotel om nu ook weer om 23:45 uur de oogjes te sluiten.

• 23 September 2016 - 17:12

Freddy En Linda:

hey Raimond en Patricia, we genieten van jullie belevenissen en ervaringen in Griekenland. We wensen jullie nog een mooie verderzetting van deze prachtige reis. Vele groetjes
    www.reisfreaks.be

• 23 September 2016 - 21:36

Mamahenny:

Ooo het is weer genieten maar denken jullie wel een beetje aan de lijn ,eten en drinken is jullie grootste hobby dikke knuffel van mamahenny

• 24 September 2016 - 21:12

Rien:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zien mooie foto's nog veel plezier.

• 27 September 2016 - 18:14

Marcel:

He ray en Patricia leuk om te lezen jullie maken heel wat mee en die foto's op facbook mooi lekker genieten in Griekenland gr marcel