Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag van onze reis

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

19 September 2017 | Nederland, Rotterdam

Zaterdag 9 september
De wekker weer om 7:00 uur af.
Na het ontbijt even terug naar de kamer de grote tas op slot doen. Deze blijft in het hotel. Dus dan zal de tas dadelijk worden opgehaald worden en in een kluis worden gezet.
Hier hoorde dat Isis niet meeging die had ook een virus opgelopen dus op verzoek van de dokter mocht ze niet mee naar de eilanden. Dus bleef achter in het hotel.
Wij stappen in een fietstaxi om naar de haven te gaan. Voordat je er in stapt even een foto maken dat blijft leuk. Deze waren wel breder dan in Indonesië.
Nu bij deze twee dagen kregen we weer een lokale gids mee Hij hete Eliseo.
De haven was ook niet ver dus 8:30 uur stapte we al op de boot. We hadden een eigenboot met wc dat was best handig want we zouden best lang varen.
We gingen eerst naar de drijvende eilandjes. Hier wonen nog 300 Urus-Indianen. We kregen uitleg hoe zo eiland ontstaat. Hoe ze deze in stand houden. Want om de 2 weken moeten ze weer riet op het eiland brengen anders zakt je zelf in het water. Nu hebben ze wel deze tijd zonnepanelen voor licht en radio. We hebben nog met ze alle op een rietenboot gevaren.
Dan gingen we weer op onze eigenboot en varen we ongeveer in 3 uur tijd naar het eiland Isla Amantani. Op dit eiland komen wel toeristen maar niet zoveel. Hier op dit eiland zijn ruïnes uit het Inca-tijd maar dit stelt echt niks voor. Waarom gaan wij dan naar dit eiland om een nacht bij een gastgezin te slapen. Denk dan niet dat je dan een mooi huis zit met verwarming en warme douch. Nee je leef het zo als hun leven. Lemen huizen zonder warm water en verwarming.
Yoah, Cindy, Richard en wij sliepen als groep bij een gezin. Er waren 4 gastgezinnen voor onze groep aangewezen. Door het hoofd van het dorp. Die bepaald elke keer welke gastgezin nu voor aanmerking komt. Eerst werd er gevraag of Patricia en ik een 2 persoons bed wilde slapen of 1 persoons bed. Wij zeiden dan doe maar 2 persoons bed. Achter af was een 1 persoons bed beter geweest want dan had je iets breder bed.
Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet. Gingen we aan de lunch dit krijg je van het gastgezin. Dus eten wat de pot schaft.
Ga je dan nog wat doen op dit eiland. Ja zeker, even 15:30 uur moest iedereen zich verzamelen op het voetbalveld. Dus de andere reisgenoten werden dan door hun gastgezin naar de plek verwezen.
Patricia, Cindy, Nettie en Richard gingen niet mee lopen de berg op.
De lokale gids voor op en wij de rustig aan lopen naar boven want je moet ook weer weten we zijn nog steeds op grote hoogte.
Op een plek kon je kiezen welke bergpunt wil je naar toe. Hier is ook een ruïne. Het bleek dat de groep zich ging splitsen. We hebben dan de zonsondergang bekeken. Dan weer naar beneden. Dan merk je heel snel dat het donker wordt en er zijn geen lantarenpalen aanwezig.
Dus kwamen in het donker weer aan in het dorp daar zijn alleen op het hoofdplein 2 lantarenpalen.
Het was 19:00 uur en het was etenstijd. Dus wat schaft de pot. Je moet zien je eet alleen maar vegetarisch. We zaten zo een beetje te babbelen moesten we ook onze cadeautjes geven. Dus het eten wat we op de markt een dag daarvoor hadden gekocht. Daarna werden we aangekleed in kledingdracht omdat we de bondt avond hadden. Dus werden door onze gast vrouw naar de plek gebracht. Je moet zien het is heel erg donker dus een zaklantaarn had je best nodig. Hier kwamen ook de andere reisgenoten. Het was een plek bij een andere gastgezin. Het was een uurtje muziek met dans. Nu bleek ook weer een reisgenoot Mathias ziek op bed te liggen. Daarna in het donker weer terug naar het huis. Even 22:00 uur gingen we lekker slapen.

Zondag 10 september
Even om te weten als je naar de wc moet dan moet je helemaal aankleden want de wc is eigenlijk buiten. Dat was niet zo fijn dus proberen om dit zo laat mogelijk uit te stellen anders moet je zaklantaarn mee nemen. We werden om 6:45 gewerkt door de gastvrouw. Dus aankleden en tas inpakken en naar de ontbijt tafel. We kregen pannenkoeken, brood en ei.
We hebben de bewoners bedankt voor hun gastvrijheid en even met ze op de foto.
Daarna werden we weer naar de boot gebracht. Dus 7:45 uur vaarten we al weer weg. Nu gingen we naar het volgende eiland Isla taquile. Hier wonen kundige wevers. Je kunt er behalve mooie producten van (alpaca)wol ook kleurige kledingstukkenkopen. We kwamen even 8:30 uur aan bij dit eiland. We gingen weer een stuk lopen en dat was als natuurlijk weer een bergop. Nettie en Cindy gingen verder met de boot naar de ander kant van het eiland en vast naar het restaurant waar wij ook naar toe zouden lopen. Het lopen was zwaar maar wel mooi. We waren even 12:00 uur bij het restaurant. Hebben hier heerlijk gegeten.
Dan even 12:45 uur weer de boot op naar Puno. De boot gaat niet zo snel dus een beetje slapen en om je heen kijken.
Als we de haven binnen komen de tas pakken en naar de straat lopen daar pakte we een bus je naar het hotel. Hier namen we ook afscheid van onze gids.
We waren even 16:00 uur bij het hotel. We hadden allemaal de zelfde kamer. Doen we op de kamer kwamen stonden onze tassen er al. Zeker nog ze waren helemaal niet verplaatst. De kamers waren alleen maar schoongemaakt.
Even een lekkere douch gepakt en een beetje op het internet kijken want we hadden een dag geen Wifi. Was even bezig werd ik gebeld door mijn ouders dat was best leuk. Wel even rekening houden in Nederland was rond 1 uur snachts.
We hadden een groepsapp. Daar had Isis gevraagd wie wil er mee uiteten. Dat vonden we wel leuk. Dus met een kleine groep een restaurant uit zocht en we vertelde wat we allemaal hadden meegemaakt op het eiland want zei was achter gebleven vanwege ze ziek was.
We waren even om 20:30 uur terug op onze kamer een beetje rustig aangedaan en lekker naar bed gegaan.

Maandag 11 september
6:45 uur ging weer die wekker af. We hadden een andere techniek bedacht voor in de bus. We nemen alles al mee naar beneden. Hopelijk is de bus open dan zetten we onze camera tassen vast op de stoelen waar wij willen zitten. Hopelijk hebben we dan betere plekken. We kwamen beneden en gelijk konden we de spullen in de bus kwijt. Daarna gingen we pas ontbijten.
De bus vertrok om 7:00 uur. Het zal vandaag weer een lange reis dag worden.
Het ging best goed dus even 9:30 uur een plaspauze gelijk kon je koffie en thee drinken en moest je daar je sandwich bestellen want we zouden vandaag weer ergens gaan picknicken.
We reden weer verder en 11:15 uur even een plaspauze. Wel lekker zo dan kan je ook even de benen strekken.
We kwamen in het dorpje Raqchi. Hier deden we een lunch.
Daarna gingen we de incaruine van Raqchi Dat was best mooi een aantal foto’s van gemaakt. Hier bleven we tot 14:15 uur.
Dan reden we verder en om 16:00 uur weer een plaspauze we nemen daar gelijk even een ijsje.
We kwamen even om 17:00 uur aan in Cusco. De bus mag niet bij het hotel komen dus gaan we met kleine busjes verder. Gelukkig zat het mee en waren 17:30 bij het hotel.
We kregen heel veel informatie voor de komen de dagen. Dat was best veel. Dus werd alles nog even op de app gezet.
We zijn even om 19:30 uur met een groepje uiteten gegaan. Daar weer terug naar hotel om het bed in te stappen.

Dinsdag 12 september
We konden uitslapen dus om 8:00 uur het bed uit.
Na het ontbijt zijn we gaan nadenken wat we allemaal gaan doen in Cusco.
We liepen naar het centrum hier voor moeten we niet ver te lopen 2 blokken en we staan midden in het centrum.
W gingen eerst een Cusco Visitor ticket kopen voor morgen. Die hebben we nodig om de heilige vallei in te komen.
Dan liepen we verder we gaan niet een hoop in maar lopen er langs en maken er foto’s van. Zoals de Plaza de armen het plein, Caterdral, Iglesia de truinfo, De twaalfhoekige steen hier liepen we eerst 3 keer voorbij. Iglesia de san Blas. Dit is tevens een buurt waar we ook even wat gingen drinken. Daarna liepen we weer verder door de wijk hier wonen allemaal kunstenaars. Museum Luka, plaza Nazarenas plein. Dan was het ook al weer tegen 13:00 uur dus een leuk restaurant op gezocht voor de lunch.
Patricia had het een beetje koud en een beetje last van de buik. Dus terug naar het hotel daar is zse lekker in bed gaan liggen om even bij te tanken.
Ik ben dan weer naar buiten gegaan en heb het volgende afgelopen naar de tempel van de zon (Iglesia de santo domingo, plaza san francisco plein.
Daarna even wat drinken gekocht het was al tegen 16:00 uur dus terug naar het hotel.
Patricia heeft een klein beetje geslapen het ging al weer wat beter.
We zijn gewoon even in het hotel gaan lezen.
Om 18:30 uur zijn we met een kleine groep uit eten geweest Yoah had dit geregeld in een mooie tent. We hebben hier heerlijk gegeten en waren weer om 20:30 uur terug in het hotel.
Daar hebben we onze tassen weer ingepakt. Voor morgen. De grote tas blijft achter in het hotel dus een dag rugzak voor 2 dagen inpakken voor mee te nemen. Daarna lekker naar bed gegaan.

Woensdag 13 september
7:00 uur weer eens opstaan.
8:00 uur de grote tas bleef achter in het hotel. We namen alleen de dag rugzak mee. We gingen eerst 2 blokken ver lopen daar konden we dan in een busje stappen. We verlieten Cusco.
We hadden al een tijd gereden en het was tegen 9:00 uur de lokale gids die we bij ons hadden zei hier is een mooie fotostop. Nou zeiden we met ze alle je bent helemaal niet goed wijs 300 meter terug was er een betere plek. Dus de toon tussen gids en ons was gezet.
Als we aan het rijden waren was hij aan het vertellen het was niet te verstaan. Wat die allemaal vertelde hadden we helemaal geen zin in. Hou liever je mond wat naar buiten kijken was interessanter.
De volgende stop was de ruïne van Pisac dit was vroeger een vestigingsstadje. We liepen hier van 10;30 – 11:30 uur. We hadden nog geluk want later kwamen er steeds meer mensen op af.
Daarna gingen we naar het centrum van Pisac voor koffie en thee.
We reden nu verder naar het plaatsje Ollantaytambo.
Even de geschiedenis ophalen. Als je nog weer in het plaatsje Chivay waar Patricia last had van hoogte ziekte was Julio last van hoogte ziekte en een virus. Dat hij samen met zijn vriendin naar Arequipa is gebracht waar hij een aantal dagen in het ziekenhuis heeft gelegen. Daar is het allemaal weer goed gegaan en zijn ze naar Ollantaytambo gebracht. Dus konden ze weer mee reizen met ons.
We zijn ook in dit plaatsje gaan lunchen.
Dan was de volgende stop de reusachtige vesting Ollantaytambo, die voor de Inca’s zowel religieuze als militaire betekenis had. Dit fraai ontworpen ommuurde complex omvat onder andere zeven roze monolieten die wetenschappers voor een raadsel stellen.: het gesteente waaruit ze bestaan komt niet in de vallei voor. Een steile trap geeft het toegang tot de gebouwen, waarvan de zonnetempel het bekendst is. Hierwaren we 13:30 – 16:20 uur.
Daarna gingen we naar ons hotel in Ollantaytambo dit is een eco-resort. Dit was ook het duurste hotel van deze reis.
De kamers waren mooi. We aten ook hier en gelijk was de prijs ineens oog. € 13,00 normaal zijn we onder de € 10,00 kwijt. We hadden gelukkig ook wifi hier. We zijn een normale tijd naar bed gegaan.

Donderdag 14 september
We konden uitslapen en dat was zeker leuk als Patricia zelf nog jarig is.
Ze wist dat ik niks bij haar had maar verraste haar toch met een cadeautje. Ze was er heel erg blij mee.
Daarna rustig aan ontbijten.
Even de Facebook en WhatsApp nakijken er kwam genoeg binnen voor Patricia. De groep feliciteerde haar ook allemaal.
De bus stond om 10:30 uur voor de deur dus er allemaal in met de tassen want we slapen ook in een andere hotel.
We reden naar het centrum waar we de gelegenheid hadden om even wat te drinken. Even 12:00 uur liepen we naar het station waar we de trein namen naar Aguas Calientes. We hadden gereserveerde plekken. De stoelen waren lekker ruim en hadden een tafel. Je kon goed naar buiten kijken dus een aantal foto’s gemaakt. In de prijs zat ook drinken en een koek. We kwamen even 14:30 uur aan.
Hiervan dan liepen we naar het hotel. Wat een dorp zeg echt alleen voor toeristen gebouwd. We waren ook al ingelicht dit is het slechte hotel van de reis. Dan weten we dat vast maar we zouden alleen maar 1 nachtje hier slapen.
Nadat we onze kamer hadden zijn we met Richard even het dorp gaan bekijken. We kwamen op de markt terecht en had je 4 kramen gehad dan had je alles gezien.
Even nog wat drinken en werd gebeld door mijn ouders voor het feliciteren van Patricia.
Om 19:00 uur hadden we met elkaar afgesproken om te gaan eten met de hele groep omdat Patricia jarig is.
We hadden best een goed restaurant alleen weten ze wel de prijzen. Na het eten kwam de chocoladetaart tevoorschijn. Patricia vroeg zich af waarom weet ze dat. Ja als je zeg vindt chocola lekker dan krijg je dit dan ook als taart. Iedereen vond het lekker.
Daarna met een kleine groep Hettie, Cindy, Iris, Richard en wij nog even ergens anders een drankje gedaan.
We zijn even 22:30 uur lekker naar bed gegaan morgen moeten we weer vroeg op.

Vrijdag 15 september
Even 6:00 uur op. Ontbijten en de tas met spullen die je niet nodig heb gaat op een aparte kamer dat we einde van de dag weer ophalen.
Het regende daar waren we echt niet blij mee. Er werd gezegd later op de dag word het droger.
Even 6:45 uur liepen we het hotel uit. De gids die we hadden was de zelfde als van de week dat wordt weer een hoop ergernis. Maar je weet niet wie weet heeft die wat geleerd van de vorige keer.
We stonden even 7:00 uur in de rij voor de bus ze vertellen de rij valt nog mee het zal zeker maar een uurtje zijn. Het klopte dan ook. We gingen de bus in en een beetje hobbelige weg naar boven het duurde driekwartier.
We kwamen aan bij de ingang van Machu Picchu daar gingen we eerst naar de wc want binnen kan je niet naar de wc.
Dan de kaart tevoorschijn en je paspoort dat ging best snel. Daarna achter gids aan. Wat we dan ook al weer dachten dat er misschien gebeuren ging dan ook weer. Hij heeft ook niks geleerd van de vorige keer en we hadden het van te voren nog uit gelegd. Laat hem maar we keken mooi rond alleen door de regen kon ik niet gelijk foto’s maken hopelijk dadelijk wel.
De tocht met de gids duurde 2 uur. Dan kwamen we uit het park en zijn dan een stempel wezen halen om in het paspoort te zetten. Alleen was die niet zo mooi. Even de wc op zoeken.
We zijn met ze tweeën weer naar binnen gegaan. Nu eerst een andere route genomen het regende nog wel een beetje dus wat foto’s gemaakt. Later ging het weer harder en kwam er mist opzetten toen we bijna klaar waren.
We kwamen even 12:15 uur er uit en schokken van de rij want we moeten om 14:30 bij het hotel staan. Gelukkig stonden we een uurtje in de rij.
Dus waren we even 13:45 uur in het dorp. We liepen naar het hotel daar tegen overzit een bakkertje.
Hier zaten nog meer reisgenoten. We hebben lekker wat genomen want een uitgebreide lunch zouden we toch niet nemen daar hadden we geen tijd meer voor.
Terug naar het hotel de spulletjes pakken dan konden we even om 14:30 uur met de hele groep weer naar het station lopen.
Het was even een gedoe op het station dat heeft te maken dat het zo druk is. Maar gelukkig mochten we al heel snel naar de trein.
De trein vertrok om 15:15 uur. Omdat we nat waren van de regen en meerdere personen waren de ramen al heel snel beslagen. Dus het trein personeel dacht dan zorgen we dat de ramen snel droog zijn. Wat hij ook heel de toch probeerde dat lukte niet. Wij vonden het gewoon irritant dan weer koude wind en dan ineens stond de verwarming weer aan.
We kregen ook weer op de rit thee, koek en nootjes.
We gingen verder met de trein tot in een buitenwijk van Cosco hier waren we even om 18:45 uur.
Daarna nog even in een busje naar het hotel waar we precies om 19:00 uur binnen lopen.
We kregen de zelfde kamer alleen stonden de tassen niet op de kamer maar in een berghok. Alleen toen kwam het probleem mijn tas zat onder de verf.
Dus proberen schoon te maken dat ging niet. Even met Yoah overleg gehad. Want het hotel zal de kosten moeten dragen van de wasserette. Ik zal morgen mijn tas bij hun brengen en dan kan ik einde van de dag mijn tas inpakken voor de terug reis.
We zijn daarna even met ze tweeën uiteten gegaan. De zelfde tent als een aantal dagen geleden.
Deze avond maken we het niet laat dus normale tijd naar bed gegaan.

Zaterdag 16 september
We hadden de wekker niet gezet dus even 8:00 uur uit bed gegaan. Daarna een rustig ontbijt genomen. Ging mijn tas weg brengen maar het personeel vond het vreemd want wij hadden het zelf veroorzaakt. Ik Yoah geappt en zei zal dit verder regelen. Want de fout lag gewoon bij het hotel personeel het is een berghok waar koffers worden opgeslagen en daar zet je geen verfpotten neer.
We hadden nog niet alles gezien in Cosco dus gingen we eerst naar de markt. Dat was best leuk want dit is weer een andere markt. Dan was het zo wat gaan we nu doen. We liepen zo een beetje door de stad heen en even wat gaan drinken is ook wel fijn. Alleen hebben ze hier weinig cafés met terrassen. We vonden een leuk café alleen zonder terras maar de prijs was ook goede. Wat het leukste is opeens waren er meerder reisgenoten hier aanwezig.
Dan toch maar weer een beetje verder wandelen en in winkeltjes kijken. Gelukkig scheen het zonnetje ook fijn. Daar waren we ook wel blij mee. Het buikje begon weer een beetje te knorren dus een restaurantje vinden wat wij leuk zouden vinden. Deze vonden we ook en hebben gewoon een simpel broodje genomen.
Dan maar een beetje rond kijken en op een bankje gewoon zitten genieten van de omgeving. Alleen heb je dan geen drankje bij de hand. Dus een café met terras zoeken deze gevonden. We zaten heerlijk in het zonnetje alleen die verkopers kwamen je behoorlijk storen. Dat is best vervelend.
Het was tegen 16:00 uur dus maar terug naar het hotel. Daar lekker een bakje thee genomen want die was gratis. Even verder met mijn verslag en een beetje babbelen met reisgenoten wat die allemaal die dag hebben gedaan.
Daarna kreeg ik mijn tas en was die weer schoon. Dus kon ik hem weer vullen.
Even een envelop vullen met geld en een verhaaltje schijven voor onze reisbegeleidster want die gaan we met het laatste avondmaaltijd geven.
Even 18:30 was er afgesproken om gezamenlijk te gaan eten. We liepen naar het grote plein waar we in een mooi restaurant gingen eten. Daar heeft Yoah een mooi terug koppeling gegeven van sde reis. Wij hebben daarna de envelop gegeven. Dan even met ze tweeën in een klein zaakje nog een koffie met gebak genomen en zijn dan even op normale tijd weer terug gegaan naar het hotel.

Zondag 17 september
Het is deze nacht niet goed gegaan met Patricia vaak moeten overgeven. Hopelijk dat het over is als we het vliegtuig nemen. Ze heeft behoorlijke pijn in haar buik.
7:30 uur opgestaan en even gaan douchen. Patricia ging ook douchen hopelijk knap ze daar van op.
Ontbijten heeft ze niet echt gedaan. Alleen maar wat gedronken. Dan wordt het tijd dat de tassen ingepakt worden voor de vlucht.
8:30 uur stapte we het hotel uit om naar de busjes te gaan die ons wegbrachten naar het vliegveld. Daar aangekomen moest Patricia toch weer even overgeven. Doe je niet op straat maar gewoon in een prullenbak.
Het inchenken duurde een uurtje we werden als groep in gecheckt.
Even door de scan natuurlijk moeten de schoenen weer uit. Het was rustig doe dat dan ook maar. Zeker voor Patricia was dat wel fijn. Dan een beetje zitten en even 10:45 uur gingen we het vliegtuig in op weg naar Lima.
De vlucht ging rustig we kregen te horen dat er meer turbulentie zou de zijn. Dus landen we even om 11:20 uur in Lima.
Op het vliegveld daar hebben we de grote koffie achter gelaten in een bagage kluis.
We reden even om 13:45 uur met 2 busjes naar de wijk Mirafloris waar we een paar uur gingen vermaken. Er werden groepjes automatische gemaakt. Dus Richard en wij zijn gewoon naar een restaurant gegaan. Patricia had nog steeds last van haar buik dus heeft gewoon een soepje genomen.
Even 16:15 uur hebben we de busjes weer ingestapt naar het vliegveld. Daar hebben we de tassen weer gepakt en gaan inchecken. Dit duurde iets langer maar dan komt ook is een grotere vliegtuig. Nadat we door de douane en gescand waren gingen we even wat drinken het was al tegen 18:45 uur.
We mochten om 20:00 het vliegtuig in. Dat ging niet zo makkelijk want iedereen wil gelijk en het opstellen van de rij naar het vliegtuig was een beetje krap.
Dat gaven we ook aan doen we net in het vliegtuig stonden want je kon niet doorlopen het was gewoon een file. Het vliegtuig personeel begreep dat ook. Het is geen Schiphol hier en iedereen wil tegelijk naar binnen.
Patricia had nog steeds last en het personeel wist het ook. Er werd ook verteld aan haar als je last heb geef het aan dan mag je achter in het vliegtuig bij het personeel zitten daar is iets meer ruimte voor haar. Ze heeft het niet gedaan. Maar een fijne vlucht voor haar is het niet geweest. Zeker als je 12 uur moet vliegen.
We kwamen even de volgende dag maandag om 15:45 uur aan op Schiphol.
Bij de bagage band hebben we afscheid genomen van onze reisgenoten. Mijn ouders kwamen ons ophalen en zijn dan naar Hoek van Holland gereden. In de auto over de vakantie gehad.
Het is Nederland dus het is dan spitsuur dus even 18:00 waren we dan in hoek van Holland. Daar hebben we wat gegeten. Patricia heeft iets gegeten.
Dan lekker naar Spijkenisse. Daar aan gekomen lag beauty de poes nog heerlijke te slapen. Allen al snel moest Patricia toch weer naar de wc. Het gaat nog niet helemaal goed met haar buik. Als het zo door blijft dan maar even een afsprak maken met de dokter.

We kunnen zeggen dat we een hele goede vakantie hebben gehad. Veel gezien maar dat komt zeker doordat we hele lange dagen hebben gemaakt. Hebben we hoogte punten die zijn er genoeg. De mensen die zo vriendelijk zijn. De vele dingen die we gezien hebben. De groep samenstelling was gewoon goed. De vakantie is nog niet afgelopen er moet een aparte vakantie moeten opgenomen worden om kleine 4500 foto’s na te kijken. Dus we hebben nog wat werk te verrichten.
We hoppen dat jullie hebben genoten van onze reis door Peru.

• 20 September 2017 - 08:38

Dirk Van Gent:

Raimond, Ik heb jullie hele reis weer gevolgd. Helemaal top !

• 20 September 2017 - 09:29

Ruben Sitaram :

Hoi! Raimond welkom terug, ik heb je reis ook op de voet gevolgd was zeker een top!! vakantie.
    alleen jammer van Patricia dat ze nog ziek is geworden, nog beterschap aan Patricia
    en succes met het bekijken en sorteren van je vakantie foto's. ik wil ook wel wat foto's zien

Groeten Ruben Sitaram

• 24 September 2017 - 09:26

Freddy En Linda:

Hey Raimond en Patricia,
    We hebben genoten van je reisverslag, succes met het sorteren van je foto's.
    Groetjes
    www.reisfreaks.be

• 25 Oktober 2017 - 16:12

Rien:

Jullie hebben heerlijk genoten van de reis