10de verslag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 10de verslag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

10de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

12 Oktober 2011 | Nederland, Rotterdam

Donderdag 6 oktober

We konden weer eens een beetje uitslapen de wekker ging pas om 7:30 uur. Een lekker ontbijt genomen en dan konden we weg.
We gingen pas om 9:15 uur weg. We moesten eerst een eind rijden voordat we bij onze eerste bezienswaardigheid kwamen. We gingen een ondergrondse stad bekijken. Het was vrij mooi beneden en konden overal gewoon lopen soms een gangentje een beetje krap maar het ging wel. Heb gelukkig mooie foto’s kunnen maken omdat er overal gewoon licht was.
Daarna gingen we weer verder het was al 11:30 uur. We gingen eerst even een meer bekijken en daarna verder naar een kloof waar we gingen lopen. Het was een tocht van 4 km. De lokale gids wou hier snel door heen lopen dan heeft die een verkeerde aan mij. Hij komt hier elke maand ik maar 1 keer in mijn leven dus wil er wel van genieten. Gelukkig bleken er meer hier van te zijn dus deden er lekker lang over.
Na de wandeling was het 14:00 uur dus werd het lunch tijd.
Dan weer verder naar een bezienswaardigheid een kerk en woningen die in de berg zijn gemaakt jaren geleden. Hier ook weer mooie foto’s gemaakt.
Dan gingen we pas naar het hotel, hier kwamen we om 17:00 uur aan.
We hadden afgesproken om met het groepje om 19:30 uur te eten in het restaurant van het hotel. Het is een lopend buffet en hebben hier heerlijk gegeten en gingen pas om 21:30 uur naar onze kamer.
Daar aangekomen zijn de tassen ingepakt want morgen vertrekken we weer richting Ankara.

Vrijdag 7 oktober

Na een goede nachtrust. Ging die wekker toch weer om 7:00 af. Dus naar het ontbijt heerlijk gegeten want morgen is het ontbijt wat karig als je het vergelijk met dit hotel. We hebben zo veel keus.
Na de kamer de tas halen en dan weer vertrekken richting Ankara.
We hadden nog een bezienswaardigheid voordat we in Ankara kwamen een zoutmeer. Hier kon je overheen lopen wel werd er verteld dat je zonnebril op moest voor het kaatsen van het zonlicht op het zout. Het was eigenlijk wel leuk omdat te zien. We bleven hier een klein uurtje dus hadden ook tijd om even wat thee te drinken.
Daarna zijn we verder gereden naar Ankara onderweg even snel een lunch doen en dan weer verder rijden. Hierbij hebben we ook de lokale gids en de chauffeur een envelop gegeven voor hun werk.
We waren om 15:00 uur in Ankara maar dan ben je nog niet op je bestemming omdat we aan de andere kant moesten zijn.
Onze reisleider had geregeld dat we nog 1 bezienswaardigheid zouden bekijken als we weer terug zijn in Ankara. Dit was het Ataturk en dit ligt net iets te ver weg van het hotel daarom dat we het nu pas gingen bezoeken. Het was indrukwekkend, we kwamen ook net op tijd van de wissel van de wacht. We hebben hier een uur rond gekeken.
Dan de bus in en naar het hotel waar we ook onze reis zijn begonnen. Dus wisten precies wat er allemaal in de buurt was. We hadden nu een andere kamer die nu wat groter is dan de eerste keer dat was wel prettig.
We gingen even met Wilma en Mat nog wat rond kijken en wat drinken.
We hadden op deze avond ook onze afscheidsdiner, we hadden aangegeven dat het een leuke tent moest zijn en dat het nu op loopafstand van het hotel moest zijn. Dit was ook gelukt alleen kan je nu ook weer merken dat ze niet op grote groepen zijn ingespeeld. Dat moet ook niet te pret in drukken. In dit restaurant heeft onze reisleider van Djoser van ons een envelop gekregen.
Daarna terug naar het hotel en naar bed.

Zaterdag 8 oktober

De wekker ging nu extra vroeg af. Vandaag is het de terugreis naar Nederland. De wekker stond om 5:15 uur. Sandra had gisteren wat brood gehaald omdat bij de eerste dag dat we hier waren het brood te laat kwam. Daar had ze geen zin in en ze heeft wat moeite om op gang te komen dus als het brood te laat komt dan moeten we gaan haasten en dat wilde ze eigenlijk niet. Dus heerlijk op de kamer wat gegeten en daardoor konden we wat rustiger aan doen.
De tas helemaal goed ingepakt en dan naar beneden waar we om 7:00 uur de bus weer in gingen. Onze chauffeur was er niet die had gisteravond om 22:00 uur een belletje gekregen dat gelijk naar Istanbul moest. Dan zal die vandaag een groep naar Cappadocie brengen.
Op het vliegveld intecken gelukkig hadden wij dat gisteravond al op internet gedaan waardoor wij onze stoelen hadden gereserveerd. De ander niet dus kregen te horen dat ze op lege plekken dan konden zitten. Dus ze zouden dan wel in het vliegtuig kijken of er wat veranderd kon worden.
We hebben hier de laatste losse Turkse lieren opgemaakt en het vliegtuig in gestapt. Daar hebben een aantal van plek veranderd waardoor sommige toch naast elkaar zaten.
Mat was niet lekker en zat naast ons hij was ziek, dus was een ijsblokje naast mij. Gelukkig ging het weer een stuk beter toen we nog een klein uurtje moesten vliegen. Het laatste stuk hadden we wat turbulentie vanwege het slechte weer. Dus een beetje hobbelig en luchtzakkingen kwamen we op de grond.
Op Schiphol het papier geld van Turkse lieren in geleverd de tassen gepakt en afscheid genomen van onze reisgezelschap.
Een trein kaartje gekocht. Dan even wat gegeten op Schiphol en dan de trein in. We moesten even overstappen in Leiden om te trein naar Rotterdam te nemen. Bij het station stond Sandra de wagen en reden naar huis waar we om 14:00 uur weer waren.

Zo dit was mijn verslag van onze reis door Oost-Turkije.
We kijken terug met een goed gevoel zeker als we even onze foto’s bekijken bij elkaar ongeveer 3500 st.
Wat wel tegen viel was dat er weinig uitdaging was. Onze opmerking richting Djoser zal dan ook zijn bekijkt deze reis nog een keer want er zijn dagen bij dat we te lange afstanden zijn en dat de volgende dag in eens een korte rit is. Iets meer moeten laten zien wat de bevolking doet. Zoals katoen plukken of bij de bewoners thuis kijken.