8ste verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 8ste verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

8ste verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

02 Oktober 2011 | Turkije, Ankara

Vrijdag 30 september

We konden een beetje uitslapen, je kon vandaag bepalen wat je ging doen. We hadden met Wilma en Mat afgesproken om met elkaar wat te gaan lopen in Diyarbakir we zouden wel kijken hoe de dag zal verlopen. Dus om 8 uur zaten we pas aan het ontbijt.
Even na 9 uur gingen we dan ook weg. Wel zo dat alles goed opgeborgen was. Portemonnee goed weg bergen en tassen op slot. Eerst even langs een VVV maar deze was weg. Dus gewoon een beetje lopen en gelijk rondkijken waar we vanavond gaan eten. Wie weet zien we iets waar we vanmiddag zouden willen eten. Dat hadden we al snel gevonden. Lekker in een parkje waar je dan hamburger met patat kon nemen.
Weer wat richting Centrum gelopen en de moskee bekijken. Daarna de bazaar in en foto’s maken. Doordat we weinig bij ons hadden en we hadden dorst dan zouden we ergens gaan drinken dus maar een tentje in en lekker koffie of limonade gedronken. Dan weer verder een katholieke kerk bezocht. Een straatje waar handarbeid in ijzer werd uitgevoerd.
Het was al tegen 13: 00 uur dus gingen naar het tentje waar we zouden eten. Daar aangekomen was er ineens een hoop politie en werd er geschoten maar wat er precies gebeurde konden we niet zien. Ambulance kwam ook een paar keer aan rijden en wij zijn gewoon in het tentje gaan eten.
Dan terug naar het hotel en wezen Skype met Fiona want die was jarig.
Daarna zijn Sandra en ik de stad weer ingegaan. Wilma werd niet lekker dus ging naar bed en Mat bleef even bij haar. Wij zijn een soort Aldi tegen gekomen en daar wat bekeken. Dan ook gewoon over straat kijken wat er allemaal gebeurt dat moet je eigenlijk gewoon zien.
Even om 15:00 terug bij het hotel en met Mat zonder Wilma want die sliep nog steeds wat gaan drinken met een gebakje. Dan even verder wezen lopen en kwamen een handarbeid in hout. Dus hebben even gezien hoe het krukje waar we regelmatig opzitten hoe ze gemaakt worden. We zijn dan naar de Hasan Pasa Hani om daar even te gaan drinken want het ging in eens weer regenen. Daar namen we thee en even later kwam onze reisleider ook nog even bij ons zitten. Hij vertelde wat die allemaal gegaan had, je kunt zeggen hij vlieg over al naar toe. Hij kan niet ergens genieten. Dat geeft die zelf ook toe.
Daarna terug naar het hotel want om 18:30 uur gingen we weer met het hele groepje eten. Alleen nu was Sonja ziek die lag nu in bed en Wilma was er wel weer bij. We hadden gisteren al een tentje gezien misschien is dat wel iets om daar te gaan eten en dat hebben we ook gedaan. Het eten was goed en het was natuurlijk duurder dan gisteren. We waren toen 10 Turkse lieren p.p. kwijt en nu 17 p.p. de pret mag niet drukken we hebben heerlijk gegeten. Daarna terug naar de kamer om de tas weer in te pakken voor morgen want we gaan weer verder.

Zaterdag 1 oktober

De wekker ging gewoon voor ons weer de normale tijd af 6:30 uur na een goed ontbijt de tassen pakken en de bus weer in dus precies om 8 uur vertrokken we weer. Het zal vandaag een korte rit zijn want we gaan maar 100 km verder weg. Dus een bustocht van 2 uur door de bergen. Dus waren vrij vroeg bij ons volgende hotel in Mardin.
De kamers waren nog niet klaar dus de tassen werden even in een kamer gezet. Sonja was nog steeds ziek dus er werd voor haar snel een kamer even geregeld.
We gingen de bus weer in en gingen naar het klooster ‘Deir el Zarafan’. Hier hebben we een anderhalf uurtje gelopen. Daarna terug naar het hotel waar we even onze dag rugtassen even bij Sonja neerzetten en dan weer de bus in en werden dan in het centrum van Mardin gebracht.
We hebben daar lekker gelopen en tegen 13:00 uur weer een leuk tentje gevonden om te gaan eten. Dan weer verder gelopen en leuke foto’s gemaakt. Om terug te gaan naar het hotel moest je een stadsbus pakken. We hebben een tocht van 45 minuten gedaan voor € 0,40 Euro. Dan bij het hotel even onze sleutel gekregen van onze kamer en even bij Sonja geweest om tassen te pakken maar gelijk te vragen hoe het ging. Het ging al weer een stuk beter dus dat was goed nieuws.

Om 19:00 uur gingen we met het groepje uiteten. Alleen moesten we nog kijken waar we gingen eten. Ik zei gelijk niet in het hotel maar ergens anders. Andere waren het hier ook mee eens. Even een stukje lopen en kwamen een aantal restaurants tegen en kijken waar we gaan eten. We kwamen bij een leuk restaurant waar we wilde eten daar hebben we pizza’s op.
Dan terug naar het hotel en dan even tv kijken wat wij eigenlijk helemaal nooit doen op deze vakantie maar we hadden hier even zin in. Daarna gingen we lekker slapen.

Zondag 2 oktober
De wekker ging weer vroeg af. Dat waren we wel gewend. Even naar beneden om te gaan ontbijten. We moesten even wachten op het brood maar dat was maar 5 minuten. Terug naar de kamer de tas halen en de bus in.
We vertrokken dan ook weer op tijd om 9 uur. Vandaag was het ook weer geen lange tocht maar van 3 uurtjes. Daarbij hadden we ook nog een koffie stop.
We kwamen tegen 11:30 uur aan bij het hotel in Sanhurfa (Urfa) het hotel lang midden in de stad. Dit was het beste hotel van onze reis werd er verteld. Oké, dan weten we dat. We slapen hier maar ook 1 nacht. We hadden een familie kamer want je kon er met 5 personen slapen.
Sonja bleef achter in het hotel om nog een klein beetje bij te sterken want het ging nu al heel stuk beter. Wij gingen met ons groepje de stad in. We konden nog een excursie doen maar daar hadden we gaan zin in. De stad is heel leuk zeker omdat dit de laatste plaats is waar je dan nog het oosterse-sfeer kan zien. We liepen stukje weg totdat we weer een moskee tegen kwamen wij daar naar binnen. De vrouwen mochten niet naar binnen om dat het gebed ging beginnen. Wij hebben dit even gevolgd. Daarna weer verder gelopen naar het park waar ook de ‘vijver van Abraham’. Het was natuurlijk ook weer lunch tijd dus even wat eten gewoon een boterham voor de lol deze keer. Daarna nog even verder lopen in dit park en door dat het zo warm was even nog wat drinken.
Daarna ging iedereen terug naar het hotel en ik wilde nog even de berg op naar het kasteel. Daarna toegelopen en wat mooie foto’s van de stad genomen. Daarna terug de berg af en dat kan je op de zelfde manier doen maar er is ook een tunnel die door de berg gaat naar beneden. Dat was best leuk alleen de treden waren iets te hoog.
Terug bij het hotel even Skype met mijn ouders.
Om 19:00 uur gingen we met het groepje uiteten. We hebben een leuk restaurant in de buurt van het hotel speciaal voor Sonja. We hebben heerlijk gegeten. Sandra en ik zijn daarna nog even ergens anders in een cafétje geweest om daar nog wat thee te drinken en dan terug naar het hotel te gaan.

• 03 Oktober 2011 - 11:28

Mama:

nou het is maar goed dat ik er niet bij ben jullie snoepen en eten wat af deze vakantie .Nou het mooie weer is hier over ,de zon schijnt niet zo veel meer en er is bewolking maar ik lees dat het bij jullie wel mooi weer blijft geniet er van nog maar een paar daagjes liefs mama