7de verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 7de verslag - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

7de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

29 September 2011 | Turkije, Ankara

Woensdag 28 september
De wekker ging gewoon weer om 6:30 uur af. Na het douchen naar beneden om te gaan ontbijten. Dit was een goed ontbijt. Om 8 uur zaten we weer in de bus. We gingen vandaag naar een eiland in het Van-meer. Eerst nog even een kerkje bezocht en dan de boot op. We deze er 45 minuten over op bij het eiland te komen. Op dit eiland is het 10de-eeuwse Armeense Kerk van het Heilige Kruis. We hebben er wat foto’s gemaakt en dan lekker in het zonnetje zitten met een kopje koffie. Om een uur of 13:00 uur gingen we weer terug naar de haven. Hier hebben we gegeten en dan weer terug naar het hotel. We hadden de middagvrij om zelf wat te ondernemen. We gingen gewoon wat wandelen in de stad. Gelijk wat winkeltjes bekijken. We liepen ook niet zo maar door de stad we wilde vanavond iets anders eten we waren een beetje het Turkse eten zat. We kwamen wel een pizzarestaurant tegen dus misschien is dat wel wat. In een cafétje wat gedronken waardoor we uitzicht hadden op de winkelstraat dus beetje mensen bekijken. We zijn dan weer terug gegaan en kwamen onze reisgenoten Leo en Mat tegen en zeiden we hebben een spaghetti gezien dus misschien voor vanavond wel lekker. Dat is oké wij even op de kamer Skype met de ouders en dan tegen 19:00 uur weer beneden bij de balie om naar het restaurant te gaan. Het bleek dus helemaal niet dat ze daar spaghetti hadden. Dus Sandra en ik gaven aan dan gaan we toch Pizza’s eten dat vonden ze wel oké. Het werd zelfs wat anders hamburger met patat. Dan terug naar het hotel en daar wat drinken aan de bar en dan lekker op tijd naar bed. Daarvoor even de tas inpakken want morgen vertrekken we weer verder.

Donderdag 29 september
Wekker weer om 6:30 uur af. Even ontbijten en dan de tas pakken want we gaan weer verder. Dus om 8 uur vertrokken we weer. Het was mooi weer dus nu maar hopen dat dit de hele dag zal blijven. We gingen eerste een heel stuk weg pakken die we gisteren ook al hadden gehad en gingen nu naar de andere kant van het Van-meer. Hier hebben we 2 uur overgedaan. Daarna even een thee pauze en gingen weer verder. We reden nog steeds in de bergen dus we hadden elke keer een mooi uitzicht. Langzamerhand werd het wat vlakker en kwamen we meer in het landbouw gebied. Het was tegen 13:00 uur en gingen in een rijksweg-restaurant eten. Er was gebeld dat wij kwamen want er was een tafel voor ons gedekt. Binnen driekwartier hadden we gegeten en gedronken en konden we weer verder. Onderweg nog even een oude brug fotograferen en weer verder. Tegen een uur of 16:00 kwamen we in het plaatsje Diyarbakir waar we 2 nachten blijven slapen. Nadat we de tassen op de kamer hebben gebracht zijn we de stad ingegaan. Dit was makkelijk want het hotel ligt ook nu weer midden in de stad. We hebben in de Hasan Pasa Hani gedronken hier heb je allemaal kleine winkels bij elkaar. Terug naar het hotel even geweest en om 19:00 uur met het groepje met de reisleider en lokale gids in een lokaal restaurant gegeten waar we lever op hebben. Dit is echt een recept uit deze buurt. We kregen hier ook water bij, dus gelijk vragen kunnen wij dit ook nemen dat was geen probleem. Daarna even nog wat wandelen en dan wat drinken in het hotel en dan weer naar bed.

• 29 September 2011 - 19:49

Mama:

dit word vast een vakantie met veel extra kilo`s eraan.Maar dat is ook weer genieten.Het was vandaag echt heet weer 27gr in de Hoek het was het warmste plekje van Nederland.
    Morgen weer lekker fietsen het word weer mooi weer ,veel liefs en geniet ervan xxx mama
    P.S. pa is naar maassluis naar een koor luisteren hij gaat er misschien op (lachen toch)

• 30 September 2011 - 14:39

Jelle V.d. Most:

Hoi Raimond!

Ik kreeg je 'reisverslagje' van Elbert doorgestuurd. Ziet er goed uit collega!

Lekker genieten daarzo!

Tot medio oktober,

Jelle

• 02 Oktober 2011 - 16:58

Marcel:

leuk zo die foto,s bij het verslag ga zo door en veel plezier