Vakantie is over - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Vakantie is over - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Vakantie is over

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

11 November 2010 | Nederland, Rotterdam

Het laatste stuk verslag van de vakantie.

Zondag 7 november
We werden om 8:00 uur wakker tegen een uur of 9:00 uur zaten we aan het ontbijt. Het zonnetje kwam er nog niet echt niet door. Dat maakt ook niet uit want je kan dan ook nog bruin worden. Tegen 10:00 uur was dan toch het zonnetje. We zijn even naar het internet cafe geweest om het verslag te maken van die dagen daar voor. Daarna lekker in zee gezwommen. Het water was lekker warm. Daarna even lekker in het zonnetje droog worden. Tegen 12:30 uur kregen we toch wel weer een beetje honger dus naar het restaurant om lekker te gaan eten. We hadden die ochtend toch maar een afspraak gemaakt voor de massage voor 14:00 uur. lekker genieten met uitzicht op zee. Gelijk maar even al het eelt van de voeten afgehaald. Na dat dit allemaal was gebeurt dan toch maar weer gaan zwemmen in de zee. Dan in een stoel gaan zitten in het zonnetje en gelijk een boek lezen. Tegen 17:00 uur naar het huisje gegaan even lekker gaan douchen. sandra had last van haar oog. Het was helemaal ontstoken. Dat had ze een paar dagen geleden ook al er was wat met haar lens aan de hand dus die maar weer uitgedaan en dan maar gewoon de bril op. Het was vanavond ook een bezondere dag want het zal onze laatste avond hier zijn. Dus een afscheid dinner. Ricardo onze reisbegeleider had gezorgd dat er een tafel gedenkt wordt op het strand. daar heerlijk gegeten. het restaurant had gezorgd dat er een speciaal menu voor ons werd opgediend. Dat is hun zeker gelukt. Ricardo had voor ons ook nog wat in petto een voorshow waar we heerlijk van genoten hebben. Daarna kregen we een sleutelhanger met je naam er op zolas in Nederland als Thais. Daarna hebben we Ricardo bedankt. Dan hebben we een aantal restaurant personeels leden in het zonnetje gezet. Dit waren er 5. We hebben ze uitgenodigd om op onze kosten naar de disco te gaan. Ze verdienen niet zoveel dus kunnen ze maar 1 keer per maand naar de disco en nemen ze dan ook maar 1 biertje. Jannie, Ans, Ricardo, Danny en ik van de groep zijn toen naar de disco gegaan. Sandra had teveel last van haar oog dus ging lekker naar bed. We namen een taxi naar de disco. Restaurant personeel gaat normaal lopen daarna toe dus wat was voor hun al een uitje. Daar heerlijk gedanst en tegen 2:45 uur het bed weer opgezocht.

Maandag 8 november
Was gewoon weer om 7:00 uur wakker. Tegern 8:30 uur gaan ontbijten. We kregen te horen dat onze kamer centraal punt werd voor al de tassen van de groep. Dan kan iedereen vanmiddag nog een douche pakken voor dat we vertrekken. Dus even de tas inpakken en dan om 10:00 uur weer op de massage tafel. Het is hier gewoon goedkoop om het te laten doen. Een uurtje kost € 7,35. om een goede plek in het vliegtuig te hebben gingen we naar het internetcafe helaas hadden we nog geen toegang hiervoor. We gingen het verder uitzoeken. Het zal dan pas in werking gaan 25 uur van te voren bij onze tweede vlucht dus van Frankfurt naar Amsterdam. Datr zal tegen 14:30 uur zijn. Dat lukt dan bijna niet want dan vertrekken we ook met de boot. Dus dan maar op het vliegveld hopen dat het wel lukt om naarst elkaar te zitten. We willen het niet zo hebben bij de heen reis dat we 12 rijen van elkaar zitten. Gelukkig is het toen in het vliegveld op gelost maar dat willen we geen tweede keer. Daarna lekker in het zonnetje gezetten. Tegen 13:00 uur gaan lunchen. Want daarna zal het wel druk worden op onze kamer want iedereen zal wel even willen omkleden en douchen. Dat klopte dan ook. Tegen 15:00 uur stonden we dan ook op het strand om het bootje in tegaan met al onze baggage. Danny was toch nog naar het internetcafe gegaan het was hem gelukt. We zeiden met ze alle we zien het daar wel. op het strand afscheid genomen van het restaurant personeel. Eerst in het kleine bootje en uitgezwaaid worden door het personeel. Dan op de grote boot gestapt en dan voor 3/4 uur terug varen naar de haven. Daar de tas pakken en dan naar de bus lopen. Even wat drinken kopen want we zouden pas over 2 uur weer stoppen. Dus het ging best wel lekker het rijden. na 2 uur waren we op de plek om wat te drinken en te eten. Want we zitten precies in etens tijd op het vliegveld. We zijn toen voor de gein bij de Mc Donald gaan eten. Dan nog 3/4 uur rijden naar het vliegveld. Daar namen we afscheid van Ricardo want die blijft daar want volgende week maandag komt de volgende groep al weer. Dan even intecken we hadden gelukt we zouden naast elkaar zitten. We zijn toen wat gaan wandelen op het vliegveld. Daar hebben geprobeerd om onze laatste Bath uit te delen. Om 23:25 uur zijn we het vliegtuig ingestapt. We begonnen met 10 min vertraging. Tegen 1:00 uur gingen we lekker slapen.

Dinsdag 9 november
Sandra had redelijk geslapen bij mij ging het een stuk beter. om 4:00 uur Nederlandsetijd kregen we onze eten. Daarna werd al snel de landing ingezet. We kregen al te horen dat het koud was in Frankfurt 5 graden. Dat vinden we helemaal niet lekker. op het vliegveld een koffie, thee en 2 muffings gehaald. We schrokken van de prijs € 7,20. In thailand hadden we daarvoor met ze 2en gegeten en gedronken. Daarna naar de gate gelopen in het vliegtuig snel een smsje gesuurd naar mijn ouders dat we uit Frankfurt vertrokken. Die zouden dan ons komen ophalen. Die stonden dan ook ons op te wachten in Amsterdam. Daar afscheid genomen van de groep.

Dit was onze reisverslag van Thailand en Laos. We hebben een hele bijzondere reis gehad. Nu gaan we al onze 2500 stuks foto's na kijken om daar een mooi boek van te maken. Dan kan je zien dat we niet alleen hebben gegeten op foto's zie je precies wat we allemaal beleefd hebben.

• 11 November 2010 - 10:16

Elbert: