De vakantie op het einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu De vakantie op het einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

De vakantie op het einde

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

07 November 2010 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 2 november
Ik werd om 7:00 uur wakker. Sandra iets later. Een aantal van de groep gingengrotte bekijken wij bleven in het dorp en gaan dan rustig aan doen. Vanmiddag vertrekken we weer verder. We liepen naar het dorp om te gaan ontbijten en even te internetten. Daarna terug lopen naar het hotel een tempel op gezocht. Om 13:00 uur vertrokken we naar Vienyiane. Ricardo had gevraagd aan de chauffeur of die iets langzamer kon rijden. Hij zal het proberen. Dus we zien het wel. onderweg even nog wat gedronken. Een marktje opgezocht waar je veel droge vis. We kwamen tegen 17:45 uur aan op onze eindbestemming. Tassen opde kamer gezet en gelijk met de groep de stad in gegaan. om een goed restaurant op te zoeken. Daarna een ijsje gehaald en dan tegen 23:00 uur het bed opgezocht.

Woensdag 3 november
We werden wakker om door een haan. Die net naast onze kamer liep. Wel begrijpen we slapen op de derde verdieping dus die liep op het dak van de buren. Ik keek op mijn klok en het was 2:30 uur. Later ben ik wel een beetje in slaap gevallen. We gingen dan ook maar om 7:00 uur uit bed. Een lekker ontbijt genomen en zelf een plan gemaakt want je kan vandaag zelf bepalen wat je gaat doen. om 8:00 uur een tuk tuk genomen naar de ander kant van de stad dat was zo 4 km verder op om dan te beginnen bij de Pha That Luang dit is het nationaal symbol van Laos. Daarna lopen terug richting centrum even onderweg een kofie gedronken. De Patuxai of wel de overwinningspoort deze is een beetje het zelfde als die in Parijs staat. Dan de ochtendmarkt bezocht. Dan weer verder lopen kregen we honger dus een supermarkt opgezocht brood en jam gekocht lekker opgegeten. Dan de King srisavangrong statue, Wat si menang. Verder gelopen Ho Pra Keo, Wat sisaket, That dam stupa. Even wat gedronken en verder gaan lopen. We zagen dat er ergens markt was vlak bij het station. De kraampjes was niet veel. dus daarna verder gelopen Wat in paeng,Wat ong teu. Dan liepen we naar het hotel om lekker even te genieten van een douche naar zo'n vermoeide dag. Helaas haddeen we geen warm water dus moesten we op een andere kamer maar even douchen. Dan even een massage genomen dat kost ongeveer 4 euro. Dan weer naar het restarant gegaan waar we gisteren ook waren en dan weer eenijsje genomen. Tegen 22:00 uur het bed maar weer opgezocht.

Donderdag 4 november
Wakker worden om 7:30 uur. Tassenin orde maken en dan gaan ontbijten. Daarna even terug naar de ochtendmarkt Sandra wilde daar nog wat kopen. Dan naar dan rivier Mekong gelopen dan zien we die ook een over dag. Om 11:30 de tassen bij de lobby gezet en naar de supermarkt gelopen. Om wat brood te halen voor vanavond en morgen ochtend. Daar in de buurt was een bakker waar we lekker geluchs hebben. Om 13:30 uur terug bij het hotel met de bus naar de grens daar uitecken. Daar onze Kippen in geleverd voor Bath. Deze munt geld heb je nu weer nodig in thailand. Dan in een busje stappen de Vrijheidsbrug over de Mekong. Daar bij de grens formulieren in vullen. Dan in een auto stappen en naar het treinstation. hier wachten want vanavond nemen we de nachttrein naar Bangkok. De trein die er al stond in de midsag leek toevallig al onze trein te ijn. Even wat gedronken in een cafe. Tegen 17:30 uur de trein in. We zaten leuk tegen over elkaar. We zijn toen aan onze broodjes begonnen. Tegen 21:00 uur werden de bedden opgemaakt. We hadden een soort stabbelbed Sandra bed zaten we al zo op mijn bed werd even van de muur afgeklikt helemaal opgemakt. Daar hoef je niks voor te zoen. Dan naar bed.

Vrijdag 5 november
Na een goede nachtrust 6:00 uur uit bed. Even bed opruimen en dan konden we weer gewoon zitten. Wachten wanner we er uit konden. om 9:00 uur hadeen we de halte. Daar met onze baggage naar de bus gelopen de zelfde chauffeur als aan het begin van de vakantie. onderweg even een koffie gedronken. We hadden nog een rit van 3 uur voor de boeg. Dan waren we om 12:00 uur bij de haven wat gewinkeld en gegeten. De boot gepakt die on in 3/4 uur naar het eiland bracht. net voor het eiland even op een kleine boot stappen en dan op het stand betalen dat je gebruikt maakt van het eiland. Dat kost 200 Bath. Dan een sleutel van het huisje gekregen. Dan even genieten. Tegen 19:00 uur lekker gaaneten bij het restaurant van het hotel dit lijkt het beste restaurant te zijn in onze baai. morgen gaan er 2 dames weer terug naar Nederland dus gingen Ricardo, Danny en ik met hun nog even naar de disco. sandra ging lekkern naar bed. We namen een taxi die over een hobbelige weg reed. na 15 minuten waren we op onze bestemming. Daar lekker wat gedronken en om 2:45 uur het bed weer opgezocht.

Zaterdag 6 november
Werd om 7:00 uur wakker. Om 8:00 uur het bed uitgegaan en lkeeker gaan ontbijten. Dan de dagrugzak inorde gemaakt en lekker met ze tweeen gaan wandelen waar ik gisteren naar toe was gegaan. Dan via de baaien daar naar toelopen dan doe je ongeveer 1,5 uur er over. Onderweg een leuk tentje gevonden om limonade en taart te eten en weer verder te lopen. Daar in het dorpje een tempel even opgezocht en een restaurant gegaan om te eten. Een taxi genomen terug naar het resort want de dames gaan om 15:00 uur weg. Met de helegroep afscheid genomen. Dan lekker gezwommen in zee en tegen 17:30 uur naar het huisje. Tegen 18:30 naar het restaurant ging het stroom af. Even naar een uurtje ging het weer aan. Dan lekker gegeten entegen 22:30 ur het bed op gezocht.

• 07 November 2010 - 10:40

Pa En Ma Van Wijk:

hoi raimond mooie fotos ik kon ze nu wel bekijken thuis zien we de rest wel ben erg benieuwd jullie hebben een geweldige reis en ervaringen op gedaan goede vlucht terug en tot ziens in gorinchem.groetjes

• 07 November 2010 - 11:18

Dirk Elly:

Hoi Sandra en Riamond,
    als ik je verslag lees reis je van eten naar eten (grapje) lees het iedere keer weer met veel plezier. geniet nog van jullie laatste vakantie dagen.
    groetjes