We gaan weer verder met het verslag - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu We gaan weer verder met het verslag - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

We gaan weer verder met het verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

02 November 2010 | Laos, Vangviang

Leuk die recatie van jullie allemaal.

Donderdag 28 oktober
Wekker om 6:30 uur af. Tas even inpaken en op de gang zetten deze wordt opgehaald. Dan even boterham en jam nemen als ontbijt. Dan naar beneden en dan met 2 busjes vertrekken. Na ongveveer 3/4 uur kwamen we bij een zilverfabriek . Daar kregen we een beetje uitleg en kon je in een winkel wat kopen. Dan weer in de bus een uurtje rijden naar een cashewnotenfabriek. Hier kregen we wat uitleg en konden we wat kopen dat hebben we ook gedaan. Want ze hadden verschillende smaken. Want we gaan dadelijk 2 dagen varen dus dan is het wel lekker om wat te knabbelen. Even tegen 12:30 uur waren we bij de witte tempel waar we eerst wat gegeten hebben en daar na hem konden bezoeken. Na een uurtje vertrokken we weer verder. Nu in 1 keer door naar Chaing Khong waar ons volgende hotel staat. Hier kwamen we tegen 16:30 uur aan dit hotel ligt tegen de Mekong rivier aan. Op het balkon samen met Lia en Ad koffie gedronken. Daarna even de stad bekeken tegen 19:00 uur in het hotel wezen eten. Dit was best wel lekker.

Vrijdag 29 oktober
De wekker om 6:15 uur af. Nog even een lekkere douche gepakt. Dan de tas pakken en deze beneden zelf zetten. Dan een lekker ontbijt genomen. Daarna in een busje naar haven. Waar we eerst bij de grenscontrole waren. Daarna de tas pakken in een bootje stappen. Het water over dan aan de andere kan bij de grenscontrole al de formulieren tekenen want we waren nu in Laos. Dan met de tassen naar een busje die ons weer verder bracht aan de rivier. Daar lag onze boot waar we dan 2 dagen over de Mekong varen. Dit was best een grote boot waar notmaal 45 personen op zitten maar nu alleen wij. We konden lekker genieten van de omgeving. Halve wegen de dag even aangemeerd om een dorpje te bezichten daarna weer verder tegen 17;00 uur waren we bij het plaatsjes Pakbeng waar ons hotel staat. Hiervoor moesten we 600 m. voor lopen. Daarna het dorpje bekenen daarna met de groep uiteten gegaan. Ricardo zal even kijken waar je het beste kon eten meestal is het eten bedorven dus dat willen we graag voorkomen. We hadden een leuk restaurant en hebben goed gegeten. We waren nog geen 10 Euro kwijt voor ons tweeen. Tegen 21:30 uur het besd lekker opgezocht.

Zaterdag 30 oktober

De wekker ging om 5:45 uur af. Even snel aankleden en dan naar de bakker om daar een broodje te halen. Dan om 7:00 uur met ze allen weer naar de boot lopen want we gaan weer verder. Tassan op de boot en dan daar lekker je broodje eten. Tegen 10:30 uur weer een dorpje opgezocht en dan weer veder. Tegen 15:00 uur waren bij de Grotten van Pak Ou waar we wat foto's hebben gemaakt daarna weer verder. Tegen 17:00 waren we bij ons ze eindbestemming Luang Prabang. Daar in 2 tuk tuk naar het hotel. Dan een groepje naar het centrum om dit de bekijken. Eerst even over deavondmarkt en dan naar een restaurant. Dan weer over demarkt en dan naar het hotel. Waar we nog een lekkere chocoladecake hebben genomen.

Zondag 31 oktober

De wekker ging vandaag heel vroeg af 4:45 uur. 5:15 uur lipen we met ze alle naar het centrum om daar de optocht te zien van de monniken die dan eten krijgen. Daarna weer terug naar het hotel om dan zelf wat te gaan eten. De dagrugzak in orde maken want we gaan fietsen. Dit gebeurde om 9:00 uur. We gingen eerst een stuk door de stad later meer de buiten wijken. Een zijde fabriek gezien. Niet zo mooi als in Vietnam. Even een locale markt. Dan terug naar het dorp waar we een lunch haden. Tegen 14:15 uur waren we terug op de kamer. Om 14:45 uur gingen we al weer naar buiten naar het centrum. Daar bij het paleis wat gekeken en dan de berg op lopen om de zonsondergang te bekijken. Terug naar beneden om 18:00 uur bij de moninken het gebed tezien. Daarna naar een restaurant om zelf weer tew gaan eten. Om tegen 23:00 uur zelf het bed weer op te zoeken.

Maandag 1 november

Vandaag zal een vermoeide dag worden. Heel de dag in de bus zitten en dan wel door de bergen rijden. De wekker ging om 6:15 uur af. Lekker ontbijten en dan de tassen pakken. Tegen 8:00 uur met 2 tuk tuk naar het busstation omdat onze bus niet in het dorp mag rijden. Er mogen in dit dorp niet teveel bussen rijden. We hadden niet zo mooie bus als die in Thailand. De tassen allemaal in de bus en dan maar rijden. Er waren ook wat kuilen in de weg dus schudden en wel hebben we de dag wel vermaakt. Na 2 uurtjes zijn we even wat gaan drinken daarna weer verder. Even nog een locale markt opgezocht en tegen 12:30 uur waren we op een puntje van een berg waar een restaurant was waar we konden eten. Dan naar een uurtje weer verder. We hebben nog even een schooltje op gezocht en dan weer verder rijden. Tegen 17:00 uur waren we op onze eindbestemming Vang Vieng. Waar we een leuk hotel hadden. Tassen op de hamer zetten en dan naar het dorp gelopen het heeft 2 belangrijke straten waar een hoop te doen is. We zochten later een restaurant en hebben daar heerlijk gegeten. Freddy vroeg nog neem je nog wel een bierjte dat nemen we zeker. je heb hier flesjes van 650 ml dienog een 1 euro kosten. Doordat we vandaag best een vermeoide dag hadden zijn we om 21:00 uur gaan slapen.

• 02 November 2010 - 08:20

Rien:

Hoi Raimond en Sandra,

Jullie genieten wel hoor ,als ik dat zo lees.
    Wel elke keer vroeg op,om wat te gaan bekijken.Begrijp dat het een hele gezellige ploeg is om mee om te gaan.

Geniet er maar lekker van,wat je nog allemaal gaat zien.

Groeten.

• 03 November 2010 - 09:26

Ria En Kees:

Hoi raimond weer een leuk verslag wel vroeg op hoor maar ja je moet er wat voor over hebben om wat te zien genieten jullie maar lekker het is hier snert weer kon gisteren je mail niet openen nu veel liefs uit gorinchem

• 03 November 2010 - 16:41

Freddy En Linda:

hey Raimond en Sandra,
    we genieten van jullie verhalen.
    Ik denk dat dit de laatste reactie zal zijn van ons want morgen vertrekken we naar Schiphol, een nachtje in de Ibis en dan vrijdag vliegen we naar India! We tellen af!
    Ik denk dat de biertjes in India iets duurder zullen zijn maar we zullen daar toch wel het nodige aantal drinken, kwestie van geen uitdrogingsverschijnselen te krijgen hé.
    groetjes nog en nog een leuke reis gewenst.
    later kan je ons verhaal lezen op onze site
    www.reisfreaks.be

• 04 November 2010 - 12:31

Marcel:

uitslapen zit er niet in maar volgens mij vinden julie het wel leuk ga zo door