Wat heb ik al weer beleeft - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Wat heb ik al weer beleeft - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Wat heb ik al weer beleeft

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

18 November 2009 | Vietnam, Nha Trang

Zondag 15 november
De wekker ging om 5:30 uur af. Even wat aankleden en dan naar beneden gelijk met mijn dagrugzak. Daar stond een ontbijt doos voor mijn klaar. Ik ging samen met Juul Mathijs, Linda en Freddy naar de My Son. Ving onze Vietnamse reisleider bracht ons even naar de taxi die verder op stond. Het was een uurtje rijden daarnaar toe. Daar aan gekomen waren er nog weinig toeristen. Vanaf de parkeerplaats was het nog 2 km lopen daarnaar toe. Het was een mooi gezicht gelukkig scheen de zon niet al te erg maar de vochtigheid was wel hoog. Na ongeveer 2 uur lopen waren we klaar. Daar even wat drinken en dan de taxi weer in. Onderweg even gestopt bij een rijspapier winkel. Hier zagen we hoe dit gemaakt werd. Dan weer verder en waren tegen 11:30 uur terug bij het hotel. Dan ben ik lekker het dorp ingegaan. Gewoon even eens rondkijken en vooral achteraf straatjes geweest. Dan kan je een beter beeld krijgen hoe de mensen hier wonen. Dan nog even wezen lunchen. Om 14:00 uur moest ik bij de kledingwinkel zijn om te kijken of mijn broek past. Hij paste bijna. Dus zal over een uurtje weer terug moeten komen. Dan even naar het hotel geweest om even te gaan zwemmen. Bij terug komst bij de winkel was ik nog niet tevreden dus weer wat aanpassingen dus over een uurtje weer terug moeten komen. Even nog wat met Mascha, Coen en Mark wat gaan drinken die zatenal in een bar. Dus daarna weer terug naar de winkel en toen was die wel goed. Dan kijken voor een restaurant om lekker te gaan eten. Dat gevonden aan het water. Dit was een goede keus want het wat ook een stuk goedkoper. Daarna in een cafe een koffie genomen met een gebakje en dan weer terug gelopen naar het hotel daar wat gedronken en dan terug op de kamer de tas inpakken voor morgen.

Maandag 16 november

De wekker weer om 5:30 uur af. Even een ontbijt gaan nemen en dan de tassen pakken. Om 8 uur naar de bus met de tassen. Onderweg even een varkersmarkt op gezocht hier werden varken verkocht en een aantal geslacht gewoon voor je ogen. Daarna zijn we verder gaan rijden. We waren tegen 11:45 bij My lai. Daar kregen we een reportage tezien van de kro nog uit 1993 dat ze samen met soldaat Ronald Ridenhour terug gingen naar de plek My Lai. Dit was toen gebeurt op 16 maart 1968. We zagen naar de reportage ook nog veel meer foto's dat best wel schrokkend. Vele dodo mensen die op foto's staan. Daarna zijn we verder gegaan om wat te gaan eten. We waren daarna vertrokken naar Oui Nhon. Onderweg foto's gemaakt over langgras wat ze dan gebruiken om slaapmatjes van te maken. Dit hebben we ook gezien hoe ze dat maken. We waren dan om 17:00 uur in het hotel. Dit was een 5 sterren hotel. Eerst even een douche gepakt en dan in het hotel gaan eten. Het eten was niet echt een 5 sterren menu. Daarna nog wat gaan drinken en om 23:30 uur gaan slapen.

• 18 November 2009 - 06:11

Sandra:

Lieve Raimond,

Je maakt lange dagen daar zeg! En dat voor vakantie...
    Uiteraard moet je vroeg op om lekker veel te kunnen doen en zien.
    En is het misschien iets minder benauwd.

Gelukkig zijn de broeken nu goed gekomen.

Bedankt voor het leuke verslag weer en ik kijk weer uit naar het volgende verslag uiteraard!

Dikke knuffel en xxxxxxx

• 18 November 2009 - 08:46

Raimond:

het is inderdaad vroeg uit de veren maar wel indrukwekkend allemaal.
    Sandra had graag meegewild hoor die is een beetje jaloers hahaha nee hoor een fijne meid hoeden zo veel liefs van papa en mama