Wat heb ik weer beleefd - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Wat heb ik weer beleefd - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Wat heb ik weer beleefd

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

21 November 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag 19 november
Even de wekker om 6:30 uur. Tas weer inpakken en dan gaan ontbijten. Omdat het ontbijt een beetje tegen valt had ik gisteren in de supermarkt kaas gekocht dan had ik wat normaals op mijn brood. Daarna even de tas pakken en dan naar beneden de tassen in de bus waardoor we om 9 uur konden vertrekken. We hebben onderweg nog even een foto stop gemaakt wat een voor proefje is van de Poklang Garia Towers. Daarna iets verder gereden daar stonden se ook waar we een hoop foto's hebben gemaakt. Dan weer verder rijden naar om dan te gaan lunchen dit was best wel lekker en je weet wel ook weer met de stokjes gaan eten. We waren klaar zagen we een slag op het terras deze was 80 cm lang. Was niet giftig. Daarna de bus weer in en dan de berg op en dit was een kronkelige weg. We waren om 16:45 uur bij de draken tempel daar ook weer fotos gemaakt en dan weer verder na ongeveer driekwarier bij het paleis waar we ook een foto hebben gemaakt en dan naar het hotel dat in Da Lat ligt. We zijn om 19:00 uur met de helegroep gaan wandelen en daar van uit kon je dan kiezen naar welk restaurant je wilde. Ben met Marscha, Coen, Juul, Mathijs, Rie Koos, MArcel en Mark uit eten gegaan. Dan in een andere tent zonder Mark even een lekkere bak koffie genomen. Waardoor ik tegen 23:00 uur naar mijn kamer ging.

Vrijdag 20 november
Wekker om 6:45 uur. Ik had goed geslapen en we kregen te horen iedereen had goed geslapen. Even een ontbijt nemen en dit viel tegen dus morgen dan maar wat broodjes halen bij de bakker. We moesten om 8 uur beneden zijn want we gingen bijna met de hele groep behalve Linda en Freddy een brommertocht doen voor heel de dag. Lekker achter op een brommer en genieten van de omgeving van Da Lat. Eerst nnar het treinstation, dan naar de kabelbaan. Deze ging naar beneden of je kon verder met de brommer. Dat heb ik dan gedaan. We kwamen dan bij het punt waar de kabelbaan stopt en daar heb je gelijk de True Ham Pagode. Weer op de brommer en dan naar de Waterval Pantanta. Om daar te komen kon je de Rollercoaster nemen en dan ook weer terug te berg op. Dat lekker gedaan. De waterval was best wel mooi. Dan weer verder rijden naar een koffie plantage waar we koffie konden drinken . Niet te drinken. We zijn ook nog even daar op het land geweest en de buurt bekeken. Dan weer op de brommer naar een restaurant hier viel het eten een beetje tegen. Dan was tegen over het restaurant de olifanten waterval. Deze heeft een vorm van een olifant. We heeben toen een zijde-fabriek op gezocht en dat proces ook gezien. Dan naar de Krekelkwekerij. Weer terug Naar Da Lat en onderweg even op elkaar wachten en daar de frituurde krekels eten. Dit was best wel lekker. Dan verder gereden naar het Villa Hang Nga wel gezegt Crazy House het was een gebouw wat je zo in de Eftiling kon zetten. We waren om 17:00 uur terug in het hotel. Even een douche pakken en dan met Juul, Marthijs, Rie, Koos en Mark uit eten gegaan. Het was een goed restaurant alleen hebben ze moeite om rekeningen goed te splitsen. Ik had bijvoorbeeld 2 bier moeten betalen en er stonden er 3 op. Dan moet je weer een hoop uitleggen dat dit niet klopt. Wel terug gehad. Daarna naar een volgende tent lekker een kopje koffie gedronken deze was wel te drinken. Dan terug naar het hotel tas in pakken voor morgen want dan gaan we weer verder.

Zaterdag 21 november
De wekker om 5:30 uur. Aankleden en dan naar de bakker gelopen daar heerlijke broodjes gehaald en op gegeten. in het hotel alleen maar thee gedronken. De tas pakken die in de bus zetten en zijn om 7 uur vertrokken. Onder weg even gestopt om foto's te maken van een thee plantage. Even om 9:45 uur koffie-, thee- en plaspauze. Deze koffie was gratis en was ook lekker. Verder gereden en om 12:00 uur bij een restaurant gaan lunchen dit was goed. Daar zijn we om 13:00 uur weer vertrokken. Onderweg gestopt bij een brug waar we dan foto's konden maken van visserwoningen die op het water dreven. Weer de bus in en verder gereden we kwamen steeds dichter bij Saigon. Waardoor het steeds drukker op de weg werd. We kwamen zelfs in een file terecht. We hebben over de laatste 10 km driekwartier over gedaan. Het hotel zit ongeveer driekwartier van het centrum af. Even naar de kamer een douche pakken en dan met Juul, Mathijs, Rie en Koos uiteten gegaan. Het was even zoeken maar het is gelukt een goed restaurant maar hier ook weer problemen met een splitsing van de rekening. Alleen nu geen problemen dat we iets te veel betalen. Daarna naar een andere tent koffie gaan drinken en dan terug naar het hotel. Daarverder het verslag schrijven en even achter de computer.

• 21 November 2009 - 16:55

Hallo Raimond:

oo wat een leuke reis,
    en de foto s zijn ook heel leuk.Lekker op een brommertje dat is leuk en zie je veel natuurlijk.Van iedereen de groetjes dikke kus van papa en mama

• 21 November 2009 - 21:07

Sandra:

Hoi Lieverd,

weer een leuk verslag om te lezen!!
    en erg leuk dat we nu ook wat foto´s zien!!
    wie is nu je kamergenoot Mark op de groepsfoto of staat ij er niet op?

Je staat er leuk op hoor zo achter op het brommertje met je helmpje!!

Geniet er nog maar lekker van...

Dikke knuffel en kussssssss