Wat heb ik beleeft weer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Wat heb ik beleeft weer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Wat heb ik beleeft weer

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

14 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Woensdag 11 november
De wekker ging om 7 uur af. Wat spullen in de tas gedaan en dan een ontbijt nemen. Dan bij terug komst op de kamer de rest van de spullen in de tas gedaan en stond ik om 9:30 beneden. De tassen in de bus en vertrokken om 10 uur naar het vliegveld. Onderweg even in de file staan het is precies spitstijd. Dus om 11 uur inteckten ze type 6 keer mijn naam verkeerd dat heb ik weer. Daarna werd ik zowat uit de groep gehaald worden om mijn tas maar dat hoefde gelukkig niet. Dus hadden we het vliegtuig om 12 uur. We landen om 14:00 uur in Hue. De tassen pakken en de bus in naar het hotel. We willen met de groep gelijk de Citadel bezoeken dan hoeven we dat morgen niet tedoen het is behoorlijk warm weer hier. Dus dat gedaan en onze Vietnamse reisleider gaf gelijk uitleg. Het was heel mooi en groot. Daarna terug naar het hotel. Mathijs, reisleider en ik gingen lopend naar het hotel terug is een halfuurtje. De andere namen de taxi. Dus bij het hotel aangekomen de reisleider even bellen op welke kamer ik had. Even een lekkere douche gepakt en dan met Mark de stad in een goed restaurant op zoeken. We kwamen onze reisleidster tegen dus met haar gekeken waar we konden eten de eerste restaurant was niet zo goed dus volgende genomen. Die was oke later waren er zelf nog meer van de groep aanwezig. We liepen nog wat rond en hadden best wel trek in een ijsje. Dus een volgende restaurant waar de mensen zaten die ook bij de Citadel waren gaan zitten. Die vertelde hij heeft goed ijs. Dat klopte ook wel. Mark ging al snel terug naar het hotel. Nog een tijdje gezetten en kreeg te horen of ik morgen geen zin had om met hun in de middag een brommer rit temaken. Dat lijkt mij wel wat. We zouden dan een mooie tocht door de omgeving doen en zouden ook nog een lunch hebben bij de nonnen. Daarna nog even naar het cafe wat gedronken dus om 0:30 het bedje maar op gezocht.

Donderdag 12 november
Ik werd om 5 uur wakker door de vrachtwagens maar viel al snel al weer in slaap. Om 6:30 uur ging de wekker weer. Dus een lekker ontbijt genomen en dan om 8 uur lopend naar de rivier waar we dan op de boot zouden gaan. Deze rivier heet de Parfum rivier. Daar zijn we naar de T Hein Mu Pagode. Dit was ook zo mooi en het was al weer behoorlijk warm. Dit kwam vooral door de luchtvochtigheid. Dan weer de boot op naar de Tombe Van Tu Doc. Dit was ook mooi. Alleen een copie van de Citadel. Alleen was dit wat mooier opgezet. Vele oude bomen stonden hier. Daarna met Koos, Rie, Juul, Mathijs en Mark de brommer tocht. Dus een hoop van de groep keken verbaast wat wij gingen doen. Hadden ze gisteren maar de Citadel gedaan.Dus helmpje op en bij een Vietnams op de brommer eerst even terug naar de rivier naar een ander punt om mooie foto's temaken. Daarna over smelle weggetjes naar het klooster. Hier werden weeskinderen opgevangen er zaten er 200 stuks daar kregen we een lunch dit was zeer goed. Dan mochten we wat rond kijken en was er net een baby door een priester gebracht deze was 5 dagen oud. De moeder was dood. Dit gebeurt regelmatig. Daarna weer achter op de brommer naar het huis van de dochter van de keijzer van vroeger. Een mooi gebouw en dan de berg op lopen om dan de vrede klok te bedienen. Dan weer terug op de brommer baar een voorstadje van Hue, Onderweg zagen we nog een hoop land onder water staan door de orkaan die pas geweest was. We hebben daar wat gedronken en terug naar de stad. Terug naar zijn restaurant om wat te dronken. Terug in het hotel even een douche pakken en weer terug naar het restaurant daar lekker gegeten. We zaten eerst met ze 5 er later met 11 man. Dan nog even een biertje gedronken in het cafe en om 24:00 uur het bed weer opgezocht.

  • 14 November 2009 - 09:18

    Mama En Papa:

    Hoi Raimond,
    Wat een geweldigen reis tot zo ver,je komt een hoop te zien.Volgens mij ook een leuk gezelschap.Je gaat ook regelmatig met Mark gezellig eten en een biertje drinken.Nu nog heel veel reis plezier.
    xxx mama en papa.

  • 14 November 2009 - 09:47

    Sandra:

    Lieve Raimond,

    Volgens mij heb je al een hoop mooie dingen gezien in Vietnam!En dat pas in 1 week!
    De brommertocht was vast erg apart om te doen.

    Geniet maar van het mooie weer daar, want hier regent het vandaag!!

    Dikke knuffel en xxx
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raimond

Hier zal een reisverslag komen van mijn reis door Indonesië. Die ik samen met Patricia gaat doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 55045

Voorgaande reizen:

03 September 2019 - 22 September 2019

Vakantie Cuba

24 September 2018 - 15 Oktober 2018

Rondreis Madagascar 2018

29 September 2017 - 18 September 2017

Rondreis Peru 2017

13 September 2016 - 02 Oktober 2016

Griekenland 2016

25 September 2015 - 16 Oktober 2015

Java, Bali & Lombok

08 September 2014 - 27 September 2014

Marokko

16 September 2013 - 05 Oktober 2013

Maleisie

18 September 2012 - 15 Oktober 2012

Indonesië

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Rondreis Oost-Turkije

17 Oktober 2010 - 09 November 2010

Thailand en Laos

06 November 2009 - 02 December 2009

Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: