4de verslag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 4de verslag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

4de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

05 Oktober 2013 | Nederland, Rotterdam

Dinsdag 1 oktober

Het was toch gestopt met regenen vannacht. We hadden dit helemaal niet gemerkt want we hadden echt goed geslapen want de wekker moest goed ze best doen om 7:30 uur. Even de tas inpakken en naar beneden om te gaan ontbijten. Het was weer opnieuw gaan regenen, alleen was dit voor korte duur. Dan even terug naar de kamer om de tas op te halen we gingen weer verder. We reden om 9:00 uur netjes weg bij het hotel. We zouden er ongeveer 2 uur over doen om bij de haven aan te komen. Onderweg nog even een plaspauze gehad.
Bij de haven hebben we afscheid genomen van Omar onze lokale gids. We bedanken hem voor de goede verzorging van onze reis.
De speetboot op en een tocht van ongeveer driekwartier naar het eiland. Wel was de zee ruw de golven waren soms 3 meter hoog.
Op het eiland Pulau Tiga is een eiland waar 2 resort staan en op dit eiland is ook het eerste seizoen van expeditie Robinson Amerika op genomen.
Wij zouden met ze allemaal een huisje krijgen alleen geen warmwater. Dat vonden we wel jammer zeker dat dit je laatste drie dagen van je vakantie is. Eerst even na de kamer en ik vond het eigenlijk wel jammer dat we geen warmwater hadden. Dus dacht een beetje na hoe gaan we dit nu oppakken. Het was onder tussen 13:30 uur dus lunch tijd. Dan waren de tassen ook aangekomen want die konden niet gelijk mee op de boot. Dus naar de kamer. Daar zei ik tegen Patricia ga een stukje wandelen. Dus bij de receptie gevraagd of er toch niet een kamer is met warmwater. Die was er. We waren niet de enige 2 andere stellen hadden dit ook gedaan. We slapen dan 2 nachten in dat huisje de laatste nacht in het huisje wat we eigenlijk hebben zonder warmwater.
Patricia helemaal blij want dan sluit ze de vakantie toch nog leuk af. Voor de rest gewoon een beetje gezeten want het strand ligt gezaaid met hout wat uit de zee komt. Op de Filipijnen is er nog al slecht weer en dat merk je gewoon op dit eiland alles spoelt hier aan op het strand.
We hebben dan ook mooie foto’s gemaakt van de onder gaan de zon.
Even 19:30 uur gaan eten. Want is niet zo ik ga maar eten nee bepaalde tijden kan je eten. Daarna nog wat gedronken. Even rond 21:30 uur naar het huisje gegaan even lekker douchen en wat praten en aan het verslag werken. De ogen hebben we om 23:00 uur dicht gedaan.

Woensdag 2 oktober

We moesten niet zo vroeg op vandaag maar toch kon we er niet onderuit. Want het ontbijt is gewoon vroeg. Dus de wekker om 7:45 uur. Dus om 8:15 uur zaten we gewoon aan het ontbijt.
Het was mooi weer dus de zwembroek kon aan. Eerst even een wandeling langs de kust. Het ging niet gemakkelijk door al dat sprokkelhout dit was allemaal van de tyfoon die langs geweest was. We kwamen weer terug bij de lodge even een kopje thee genomen en spullen gepakt om even lekker te gaan zwemmen. Het water was heerlijk ook nog wat gelezen wat we eigenlijk helemaal niet op de vakantie doen. Het was tegen 13:00 uur dus lunch tijd even gegeten en nog wat praten met reisgenoten. Daarna weer een wandeling gemaakt nu naar het midden van het eiland lopen waar een modderpoel is waar je in kon. Wij hebben het niet gedaan. Terug gelopen naar het strand om weer even te zwemmen. Dan was het weer tijd voor thee met een snack. Dan even wachten op de zonsondergang. Weer een aantal foto’s gemaakt.
Dan was het 19:00 uur etenstijd en dan even lekker een beetje napraten met je reisgenoten met een kopje thee.
Het was al weer wat later dus terug naar het huisje om lekker te gaan douchen om dan rond 23:00 uur de oogjes dicht te doen.

Donderdag 3 oktober

De wekker ging om 7:45 uur. We ontbijten om 8:15 uur. We kregen te horen dat we ook de laatste nacht gebruik konden maken van dit huisje daar waren we wel blij mee.
Na het ontbijt het fototoestel gepakt en weer een stuk langs de kust gelopen. Kijken of we iets mooi zagen. We kwamen niet veel tegen maar je moet wat op dit eiland. Andere reisgenoten zijn andere wandelingen gaan maken zijn ook niks tegen gekomen. Terug bij het huisje de zwemkleding aan getrokken om weer lekker in de zee te gaan zwemmen.
Het was tegen 13:00 uur dus lunch tijd. Daarna nog wat gedronken en weer lekker de zee in gedoken. Het water is zo lekker. Dan weer op een ligstoel liggen en lekker gaan zonnen.
Het was onze laatste avond van de vakantie eigenlijk dus het gebruikelijke afscheid diner. Dit was een BBQ op het strand. Heerlijk gegeten en het gebruikelijke toespraak van de reisleidster. Dat het een leuke groep was en dat we allemaal genoten hebben van deze reis van Maleisië Borneo. Hier gaf ze aan dat Djoser de reis weer gaat aanpassen. Hoe precies dat kon k niet horen.
Daarna nog wat gedronken en zijn terug gegaan naar het huisje even douchen verder aan het verslag en de oogjes om 23:00 uur gaan sluiten.

Vrijdag 4 oktober

Ondanks het vandaag onze laatste dag is van onze reis ging de wekker toch om 7:45 uur. Ons even aankleden en dan naar het restaurant waar we dan ook om 8:15 uur.
We namen na het ontbijt al afscheid van 2 reisgenoten. Die gingen nog 2 dagen genieten van Singapore. Om daar te komen hadden ze een vroege vlucht daar naar toe.
We zijn terug naar het huisje om de tassen in te pakken. We konden tot 11:30 uur in het huisje blijven.
Dus lekker op je gemakt doen. Even om 11:00 uur moesten we allemaal onze rekening betalen. Want alles wat we namen werd op een bon gezet.
De rekening viel gelukkig mee. Want dat heb je zelf inde hand. Even terug naar het huisje om de tassen te pakken. Dan gewoon in het restaurant zitten om te wachten wanneer we weg gingen. We gingen niet met lege maag weg. Daarom dat we om 12:30 uur gingen lunchen. Voor de personen die zeeziek worden namen vast een pilletje want je zag dat er al weer hoge golven waren.
Patricia en ik bedanken Loes voor haar goede werk als reisbegeleiding.
Dus 13:00 uur de boot op. Deze tocht was een halfuurtje gelukkig was de zee gelukkig minder ruw.
Dan weer in de bus voor een ritje van 2 uur naar het vliegveld in Kota Kinabalu.
Op het vliegveld kregen we te horen dat we een uur vertraging hadden. Dus niet om 18:15 maar 19:15 uur.
Onze vlucht naar Kuala Lumper duurde 2:30 uur.
Hier op het vliegveld even het geld inwisselen van Rings gaan we toch niet meer gebruiken. Gelukkig was de koers gunstig.
We hadden de vlucht om 23:55 uur. Deze tocht zal 12:15 uur duren.

Zaterdag 5 oktober.

We kwamen vroeg aan op Schiphol. De vlucht ging goed. Even door de douane en de grote tas pakken. We namen toen afscheid van onze reisgenoten, liepen naar buiten waar mijn vader stond. Daarna snel naar Hoek van Holland rijden. Daar hebben we gedronken en over de reis gehad. Even de poes Michey pakken en dan naar Spijkenisse. Daar Patricia afgezet en dan zelf naar huis gereden.
Dan het moeilijkste nog kijken welke foto’s er nou mooi zijn heeft er ongeveer een kleine 3 duizend gemaakt. Dus heb nog best wat werk aan.

We kunnen kijken op een mooie vakantie.
Deze zal ik niet snel vergeten.
Als er mensen zijn die deze reis willen maken. Doe het dan.

• 05 Oktober 2013 - 20:21

Mama:

Hallo lieve kinderen,

Wat zijn we blij ,jullie hebben het heerlijk gehad zowel de vakantie als jullie samen.
    Zo als jullie gehoord hebben heeft Mickey het reuze naar zijn zin gehad en wij met hem.
    We zullen hem echt missen hij is zo lief.
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en nu alle indrukken van de vakantie verwerken .
    Bedankt voor het leuke verslag,liefs van mamahenny

• 06 Oktober 2013 - 14:49

Ria En Ary Rijsdijk:

Hoi , Hoi ,

Gelukkig dat jullie weer heel thuis zijn , zo te lezen hebben jullie een prima vakantie gehad , en nu weer wennen aan het dagelijkse leven .
    De verslagen zijn erg leuk om te lezen , ik heb ze dan ook uitgeprint , leuk hoor.
    groetjes

• 06 Oktober 2013 - 17:44

Marcel:

leuk dat jullie het naar je zin heb gehad het verslag en de foto,s waar goed welkom terug in nederland groetjes marcel