1ste verslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 1ste verslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

1ste verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

18 September 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maandag 16 september
We stonden vroeg op want er moet een hoop gebeuren voordat we in het vliegtuig zitten. Want ook Mickey de poes was ook een klein beetje op vakantie. We hadden hem zondag al naar mijn ouders gebracht daar zal hij onze vakantie dan blijven omdat hij vorige week donderdag een tumor van zijn poot is gehaald. Dus even om 6:30 uur al in Hoek van Holland om het verband van Mickey poot te halen. Mijn ouders kunnen dan controleren dat hij niet aan zijn poot zit. Hierna heeft mijn vader ons weggebracht. We waren mooi op tijd even om 9 uur konden we intecken dit ging vlot. Dan even onze paspoort laten zien iets anders dan Patricia gewend was, want nu gaat ze buiten Europa reizen. Even een stukje wandelen en om 11 uur gingen we het vliegtuig in. Lekker achterin. We hadden een goede vlucht paar keer turbulenties gehad. Het vervelend is het dan wel als je net aan het eten ben. Even om 5:45 uur lokale tijd. Zes uur vroeger dan Nederland kwamen we aan. Wist een klein beetje hoe we moesten lopen. Nu ook weer even met het treintje naar het andere gebouw en paspoort controle en gelijk onze tassen waren er. Dan naar buiten we werden opgewacht. Onze reisbegeleider was iets later zat ook in het vliegtuig mag wist niet hoe snel het ging meestal duurt het een uur. Dus was echt verbaast dat het zo snel ging. Om 6:45 uur zaten we in het busje naar Kuala Lumpur we waren om 9:30 uur bij het hotel. Hier kregen we de sleutel van de kamer. Mooie kamer op de vierde verdieping. Om 10:30 uur bij de receptie melden dan gingen we met de hele groep in een café de briefing doen. Dan even water halen en Patricia moest nog geld pinnen alleen lukte dit niet. Het bleek bij een aantal ook niet te lukken. We gingen een rondleiding doen en dan zal gelijk langs een aantal banken aangedaan worden om te pinnen maar geen enkele doet het. De paniek sloeg toen eigenlijk wel in. Via vragen bij de banken moest het wel lukken bij de HSBC dat lukte dus gelijk tegen een aantal andere ook gezegd. We liepen toen weer terug naar het hotel waar we even met ze tweeën een restaurant hebben opgezocht. Was wel even moeilijk maar je maag gaat om 14:00 uur toch wel een beetje rammelen zeker als je ’s morgens om 3 uur heb ontbeten. Dan even naar het hotel even wat uitrusten. Dan toch maar weer naar buiten wat wandelen. Een beetje te omgeving bekijken. Want we blijven maar 2 dagen hier. Om 18:00 uur met de groep afgesproken om gezamenlijk te gaan eten. Hier allemaal kleine hapjes genomen. Even om 21:00 waren we al weer op de hotel kamer. Patricia was helemaal op dus wilde lekker gaan slapen. Ik heb nog even wat aan mijn verslag gewerkt en ben toen lekker onder de wol gedoken.

Woensdag 18 september
De wekker niet gezet want we konden zelf bepalen hoe laat we op gingen. Even om 8:30 uur opgestaan en konden zeggen we hadden alle twee goed geslapen. Dat was alleen maar goed.
Even bij receptie kaarten halen voor de Menara Kuale Lumper (KL Tower) dan hebben we die vast en hier zijn ze iets goedkoper dan bij de toren. Daarna naar het ontbijt. Er werd gezegd het ontbijt is niet goed dat viel best mee. Dan weer terug naar de receptie want we wilde kaarten hebben voor de rondtoer bus dan zouden we alles tegen komen en konden we zelf bepalen waar we er uit gaan en dan weer opstappen om verder te gaan. Alleen de kaartjes regelen via een mannetje duurde wat langer dan verwacht in plaats van 5 minuten werd het een halfuurtje. Even om 10:30 uur de bus gepakt. Lekker in een dubbeldekker zitten waar het dak van af is gehaald hierdoor konden we mooie foto’s maken van de omgeving. Bij het Nationaal Moskee Masjid Negara zijn we uitgestapt. We hebben hier een rondleiding genomen. Helaas moeten vrouwen bedekt zijn dus Patricia werd even aangekleed. Als mannen te korte broek aan hadden werden die ook aangekleed. Ik helaas niet want ik had de juiste kledingvoorschriften. Dan weer een bus pakken en verder rijden. We stapten nu uit bij de Petronas Twin Towers (KLCC) hier wat foto’s gemaakt. We zijn hier niet naar boven gegaan er zijn maar een aantal kaarten beschikbaar en je gaat maar tot de 40 verdieping. We dachten we lopen even naar de KL Tower, dat viel een beetje tegen want we liepen verkeerd dus het werd een tocht van ongeveer 4 km. Het was even tijd om wat te eten even bij een lokale tent eten voor nog met ze tweeën met drinken 4 Euro kwijt. Dan even verder lopen en waren we bij de toren. Dan naar boven naar een hoogte van 276 meter. Hier heb je dan een mooi overzicht over Kuala Lumpur. Het uitzicht is mooi en je mag er ook lang op blijven. Dan daarna terug naar de bus en even naar het hotel. Daar hebben we even op onze gemakt even nagedacht wat we nu allemaal beleefd hadden. Even om 18:00 uur zijn we naar de metro gelopen om dan naar de KLCC te gaan die waren verlicht. Even uitzoeken hoe het openbaar vervoer gaat maar dat ging best goed. Je bepaald waar je heen gaat en krijg daarvoor een muntje. Bij de torens even een restaurant opgezocht natuurlijk een lokale tent die zijn niet duur en je kunt er goed eten. Dan om 19:30 uur naar de torens om foto’s te maken. Dan zijn ze stuk mooier in het park is een vijver waar een hele show met fonteinen wordt gedaan. Een mooi gezicht ook hier weer foto’s van maken. Dan weer de metro pakken naar het hotel. We waren iets voor 22:00 uur terug de tas inpakken want morgen gaan we weer verder vertrekken. Wel gezegd we pakken dan het vliegtuig weer.

• 18 September 2013 - 18:59

Mama:

Hallo lieve Raimond en Patricia

Goh wat een opening van jullie eerste vakantie samen.
    Al vast een hoop gezien en lekker geslapen.
    Nou met Mickey gaat het ook goed ,wat een ontzettend lieve poes .
    Ook Priscilla is steeds met hem aan het kroelen.
    Gisteren kon ik niet in mijn bed en moest ik naast papa gaan slapen want hij had mijn plekje ingenomen.
    Ik vond het zo sneu voor hem om hem van het bed te jagen.
    Hij word eigenlijk een beetje verwent.
    Heel b
    Veel plezier en tot het volgende verslag ,

Xxx van ons allen

• 18 September 2013 - 19:26

Papa:

Hoi Patricia en Raimond,

Fijn dat de vliegreis zo goed is verlopen.
    En dat jullie het al lekker naar je zin hebben, gelijk de omgeving even bekijken goed begonnen hoor.
    Veel plezier en lekker genieten.

Groeten ma en Pa.