weer een stukje verslag - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu weer een stukje verslag - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

weer een stukje verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

19 November 2009 | Vietnam, Nha Trang

Dinsdag 17 november

Wekker weer om 7:15 uur af. Heerlijk geslapen ineen lekker zacht bed. Dan naar het ontbijt dit viel best wel een beetje tegen wat je gewoon op brood kon doen. We doen het er maar mee. De koffie had ik weer genomen weer eens eenfoutje voormij ze kunnen nou eenmaal geen koffie zetten hier. Het is net of je een bakje teer naar binnen werkt. De tassen pakken en die naar de bus brengen en zijn dan ook om 8:30 uur vertrokken.
Ik kan al zeggen dat het hier toen regende. Na een halfuurtje een foto stop voor een vissersdorpje. Het was gelukkig al weer wat droger geworden maar voor korte duur we kregen weer een grote bui op komst. Gelukkig zaten we in de bus. Even om 10:30 uur gestopt om te kijken hoe ze vissaus maakte het stonk behoorlijk moet ik zeggen dus een aantal hebben het niet gezien. om de saus te maken duurt het ongeveer 7,5 maand. eerst de vis kopen dan schoonmaken met zeewater daarna laten drogen. Dan in een bak met zout doen dat 6 maanden laten staan dan even op nieuwe mengen dan nog een maand latenstaand dan kan je door aandrukken komt er sap vrij en dat is de vissaus. We gingen weer verder en even om 13:00 uur gaan eten. Was gewoon een restaurant aan het strand en dat stelde niet zoveel voor. Om 14:00 uur verder gereden. We kwamen in eân volgend visersdorp en daå hebben we foto's gemaakt engelijk de vismarkt op gezocht. Dan weer verder gereden na Nha Trang. Net voor de stad heb je Po Nagar dat was best wel leuk alleen wel met regen gezien gelukkig wat foto's van kunnen maken. Daarna de bus in om naar het hotel tegaan. We waren om 16:30 uur in het hotel en dit was weer een 2 sterren hotel. Een leuk voorbeeld is als we in de douche staan dan stit het putje aân de andere kant van de douche dus de hele kamer is dan helemaal nat. Even met Marcel en Mark een biertje op het dakterras gedronken en dan met Marscha en Coen wat gaan eten. Dan nog even in een ander cafe wat gaan drinken en dan terug naar het hotel. Daar aan gekomen was het rolluik voor de deur dus hoe nou naar binnen dus belletje drukken en de rolluik ging omhoog en konden dan zo naar de kamer toe.

Woensdag 18 november

De wekker hoefde niet af te gaan was de voor al wakker. Na het ontbijt met Marscha, Coen, Marcel en Mark naar de boulevard om dan naar de Oceanografisch museum te gaan. Alleen konden we het niet vinden dus navraag gedaan leek dat die 7 km verder op was. Dus dan maar naar de markt gelopen. Dat was best wel leuk. Dan met Marscha en Coen gaan wandelen naar de Boeddha. Marcel en Mark gingen met de taxi daar naar toe. Op eens zagen we hem alleem waren we 1 km te ver gelopen. Daar aangekomen was Mark terug naar het hotel gegaan had buikpijn. Even rond gekeken en dan een taxi genomen naar de kabelbaan die over het water gaât naar een ander eiland Hon Tre. Dit was 60.000 dong maar nu 300.000 dong dus daar hadden we geen zin in. Dus weer een taxi naar het hotel genomen en dan in de buurt een restaurant genomen. Even op het strand geweest en dan terug naar het hotel om een douche te pakken. Dan een bieät op het dakterras genomen nu weer met Marcha, Coen, Marcel en Mark. Dan naar een restaurant geweest en een ander cafe op gezocht. We hebben nog even een disco opgezocht maar naar eân halfuutje waren we daar weg. Veel teveel herrie en er waren alleen maar Vietnamse daar. Mark bleef nog Marscha en Coen gingen terug naar het hotel. Ben nog even mat Marcel naar een cafe gegaan. Even om 24:00 naar bed gegaan.

• 18 November 2009 - 19:00

Raimond:

he ouwe kroegen loper je geniet echt.
    toch maar geen klein vietnameesje in je rugzakje he.
    das allemaal niets
    thuis wacht en echte schat op je heel veel liefs van papa en mama

• 19 November 2009 - 06:53

Sandra:

Lieve Raimond,

fijn dat je met een aantal reisgenoten lekker optrekt en samen dan ook dingen onderneemt.

erg leuk dat je ons zo goed op de hoogte houd!

je hebt al zoveel beleefd en ik ben benieuwd naar alle foto´s natuurlijk!

dikke knuffel en kusssss