Hier is die weer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Hier is die weer - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Hier is die weer

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

10 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,

Ik kan zeggen marc het gaat al een stuk beter met de stokjes eten bijna twee keer per dag er mee eten dus heb het aardig onder de controle.
De foto's op de site zetten probeer ik zoveel mogelijk te doen als ik tijd heb. Dus paul er zijn nu al bijna 400 foto's gemaakt.
Nu weer verder met het verslag. Het voordeel is dat ik vrij kan internetten vanuit het hotel waar ik tevens snelle verbinding heb.

Maandag 9 november
IK kon uit slapen dus ging pas om 9 uur ontbijten en wel weer wit brood meet jam. Daarna de dag rugzak inpakken voor deze nacht en volgende dag want de grote tas blijft achter in het hotel in Hanoi. Hier komenwe dinsdag weer terug voor 1 nacht. Ben met Marek even de stad in geweest en daarna nog een restauirant op gezocht voor 12uur. We gingen om 13 uur de bus in. Dus een goed restarant op gezogt en weer lekker een sanwich met patat genomen meet een cola en was nog geen 4 euro krijt. Daarna naar het hotel de tassen pakken de grote tas werd opgeslagenen de dagrugzak mee de bus in. We ginen nar Ha Longbaai. Onderweg nog even een cola genomen want de koffie is echt sterk het lijk wel teer als je dat ziet. We kwamen tegen 17:30 uur aan bij het hotel. Daar een kamer op de zevende verdieping. Dit hotel hete Asean Hai Ngoc hotel. We hadden zelfs een bad alleenvoor een vietnamese maat. Ben met Mark naar de baai gelopen dat was al leuk want het hotel zit op een berg dus naar beneden lopen is geen probleem alleen dadelijk weer naar boven. Onderweg kwam er een kind vragen of die onze schoenen wilde poetsen van Mark wel niet voor mij dus stelde Mark hem na het eten wil ik wel dat je het doet. Dus wij eerst over de mark lopen en hij bleef maar mee lopen eveneen restaurant uit gezocht en daar een bestelling gedaan. Een vis soep en hoofd gerecht met witvis. op eens kwamen de andere ook vande groep dus het werd nog gezellig. Dus opeens kon die jongenMark ze schoenen doen dus die was weer blij. We hebben nog wat gedronken en weer terug naar boven gelopen en het viel eigenlijk best wel mee. Even om 22:00 uur naar bed gegaan want morgen moeten we vroeg op.

Dinsdag 10 november
De wekker ging om 6:45 uur even de tas inpakkenen even een ontbijt nemen dit was een buffet dus lekker gegeten. Dan om 8 uur de bus in naar de baai. Daar betaald voor de boot en het eerste eiland waar de grot is dit was 80.000 dong ongeveer 3 euro. Het was een mooi boot en het weer was goed een zonnetje en soms even een wolkje en een klein beetje wind het kan hier behoorlijk waaien. We gingennaar de eiland Bo Hon waar de grot Hang Sung Sot is deze grot is 10.000 m2 groot. Dan naar het eiland Ti Top waar je de berg op kon lopen om een mooi overzicht van de omgeving te krijgen dat was best mooi. dan kon je benenden op het strand een beetje zonne. Dus eerst even een duik in het water om af tekoelen het was al weer behoorlijk warm. Even om 13:00 uur de boot op en kregenwe een lunch dit was garnalan, krab, witvis, loempia en rijst. Voor de lunch betaalde we 100.000 dong ongeveer 3,80 euro. We waren om 14:45 weer in de haven en dan de bus in om terug tegaan naar Hanoi. We zijn onderweg nog even uitgestapt voor een koffie of thee. We kwamen net in spitstijd Hanoi binnen dus waren rond 18:45 uur bijhet hotel. Daar hadden we de zelfde kamer en ben met Mark weer heet centrum in gelopen om een leuk restaurant op te zoeken. Daar weer lekker gegeten. We zijn bij het meer wat gaan drinken op een terras en een mooi overzicht over het verkeer gekregen hoe al dier brommertjes over het kruispunt rijden echt leuk om dit te zien. We zijn tegen 23:30 terug gegaan naar het hotel en heb dit verslag geschreven dus zijn jullie weer even opde hoogte van mij.

• 10 November 2009 - 17:08

Sandra:

Lieve Raimond,

volgens mij ben je lekker aan het genieten van Vietnam!!
    En al 400 foto´s!!
    Dat beloofd wat voor de hele reis dan...

Nog heel veel plezier natuurlijk.

Dikke knuffel uit Nederland

• 10 November 2009 - 18:00

Raimond:

wel leuk hoor en inderdaad 400 foto`s je bent net weg.We zitten dadelijk tot de kerst naar je foto`s te kijken.
    Jullie eten wel veel vis he jammer dat je broetje er niet bij is hahaha die had gelijk het vliegtuig terug genomen.
    veel liefs van ons,doeiiiiii xxxxxpapa en mama