Mooie reis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Mooie reis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Mooie reis

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

08 November 2009 | Vietnam, Hanoi

vrijdag 6 november opgestaan heb geslapen bijmijn ouders. Mijn vader heeft mij weg gebracht en warenom 8:15 uur opschiphol daar gelijk intecken en even een bakkie met mijn vader doen.
Even om 9 uur door de douane en lekker gaan wandelen. Dan naar het vliegtuig we zaten er in en kregente horen dat we vertraging hadden om te vertrekken. Dus pas om 11:30 uur de lucht in. Onderweg bovenkiev kregen we eten en turbulensie dus schuddend het eten op. Daarna Harry Potter kijken kon kiezen uit 20 films. Dan lekker maar gaan slapen. Dan kregen we het ontbijt en weer schudend het eten op eten. We kwamen om 6:05 sinapore tijd aan dit is 7 uur tijd verschil. Even met een reisgenoot naar het ontvangs hal gelopen en daarna lekker alleen op pad. Lekker een bakkie doen en gewoon lekker de benen strekken. Dan de schuttelbus pakken die dan naar de andere terminal gaat dat duurd 2 minuten. Daar even weer gatis internetten en dan het vliegtuig in. We gingen even om 10:05 de lucht in en kregendan weer eten en gewoon wat rond gekeken. De film Up kon ik niet veel van zien er was teveel licht in het vliegtuig. Even om 12:05 geland in Hanoi Vietnam. Hier is het 6 uur tijd verschil met Nederland. Dan de tas pakken en even gaan pinnen. 4 miljoen Dong gehaald omgerekend 160 euro. Dan met de hele groep de bus in een uurtje rijden naar het hotel. Daar aangekomen werd ik ingedeeld met Mark een belgische reisgenoot. Even luchtige kleding aan want het is hier 30 graden en de nacht 22 graden. Even wat water kopen en dan met de hele groep uit eten en dan eet je hier met stokjes en dat ging best goed.

zondag 8 november
Eerst een ontbijt in het hotel witbrood met jam en thee. Danmet de helegroep een fietstocht maken alleen werden wij gereden. We kregen een mooie tocht door de oude wijk alleen wist ik nog steeds niet waar ik precies in Hanoi was. Dan in de middag naar Ho Chi Minh deze licht op gebaard en was net weer terug uit Rusland waar die elk jaar een maand naar toe gaat. Dan verder door de stad lopen en dan ook weer ergens eten nu wel gewoon met bestek. Dan gewoon weer een stuk lopen en vele foto's maken van alle brommertjes die er rijden. Als je ove moet steken gewoon doen. Dus heb nu ongeveer 30 vouwen in mijn broek zitten. de straten zijn hier soms ingedeeld in alleen schoenen, kleding en elektra winkels en zo heb je er nog veel meer. Echt een leuk gezicht. Die avond uiteten met de helegroep en met de stokjes en ging nu al weer wat beter. We zijn met de hele groep naar de poppenvoorstelling gegaan we hadden vrij kaartjes. Daarna nog wat gedronken in een cafe wat uitzicht had op een kruis punt en dan zag je een hoop brommer links en rechtrijdendoor elkaar.Dan gewoon weer naar het hotel lopenom weer een goede nacht rust te nemen.

• 08 November 2009 - 16:47

Mama En Papa:

Hallo Raimond,leuk hoor je verslag we zijn net terug van tante Loes daar even op visite geweest .Het gaat beter met me hoor dus dat is fijn .Heb al leuke mailtjes gehad van Sandra ,veel liefs van ons

• 08 November 2009 - 17:51

Sandra:

Lieve Raimond,
    wat leuk om je verslag te lezen!
    je ziet er leuk uit zo op de fiets.
    Heel veel liefs vanuit koud Nederland.

• 10 November 2009 - 08:08

Marc:

veel plezier, en geniet er van ik hoop weer veel mooi foto,s van je te zien , succes met de stokjes.

groeten marc

• 10 November 2009 - 08:46