Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag van onze reis

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

16 Oktober 2018 | Nederland, Rotterdam

Dinsdag 9 oktober
De wekker ging even om 6:30 uur weer af.
Na dat we waren aangekleed en in gesmeerd met zonnebrand gingen we ontbijten.
Waarom nu weer vroeg op. We gingen weer een activiteit doen.
Even om 8 uur met 2 reisgenoten Oscar en Harald stapte we een kar op die werd getrokken door zeboes (bultrunderen). Gingen we tocht maken naar de Spiny forest. Dit is een tuin waar vele planten staan waaronder de baobabboom. Hier komen ook allerlei verschillende dieren tegen die we dan ook zagen. Verschillende vogels, kameleons, leguaan, een soort egel, schorpioen en slangen.
We liepen hier ook met een gids die elke keer uitleg gaf.
Even om 11:30 uur waren we weer terug in het hotel.
De zwembroek aangetrokken en lekker gaan zwemmen. In de middag een lunch gedaan.
Daarna ging het een beetje betrekken dus was het niet echt weer om even lekker te zwemmen. Voor de rest rustig aan gedaan.
Die avond in het hotel gegeten. Daarna wat gepraat met reisgenoten en zijn dan wat later dan normaal naar bed gegaan.

Woensdag 10 oktober
Zo de wekker hoefde we niet te zetten. Maar je begrijp het al we waren gewoon vroeg wakker. Dus even 8 uur uit bed.
Even een ontbijt genomen en gelijk broodjes besteld die we dan vanmiddag zouden op eten voordat we het vliegtuig in gaan.
Dan de tassen inpakken voor de rest een beetje op een stoel zitten en op de wifi.
De tocht naar het vliegveld begon om 12 uur. Nu niet met een grote bus maar in 4 auto’s.
Het was een uurtje rijden naar het vliegveld.
Daar aangekomen even inchecken. Dan op een stoeltje zitten en het broodje eten.
We hadden de vlucht van 15:00 uur je kon ook zomaar ergens zitten we hadden geen vaste plekken. Eerst vlogen we naar Tolanaro. Dat was een tocht van 50 minuten. Daarna verder naar Antananarivo waar we om 18:00 landen.
De bus in we hadden onze vaste chauffeur weer. Een uurtje naar het hotel. De kamer sleutel gekregen en dan lekker even wat gegeten in het hotel.
Lekker een douch gepakt en dan lekker gaan slapen.

Donderdag 11 oktober
De wekker ging even om 6:30 uur af. Even gaan ontbijten. Daarna even op de kamer de grote tas in orde maken.
We gingen even om 8 uur met een stadswandeling maken door Antanarivo. Dit was met een gids. Er waren nog 8 andere reisgenoten die mee gingen. De rest bleef in het hotel.
Deze stad is wel een vieze stad. Veel auto verkeer waardoor je veel uitlaatgassen inademt. Deze stad is ook niet vlak dus nu ook veel klimmen. We zijn wat langs kerken gelopen. Langs het paleis en de markt bezocht. Als je de makt bezoekt dan alles goed opbergen en op elkaar letten. Het was mooi omdat te zien. Begrijpelijk dat sommige mensen het vinden stinken, ja het is niet Nederland.
We waren even om 11:30 terug bij het hotel. De grote tas helemaal in orde maken nu.
Even een lunch genomen dan de grote tas pakken want we gaan weer verder maar nu vliegen.
Op het vliegveld even het geld wisselen voor Euro’s dat gaat best makkelijk.
Dan even inchecken, uitschrijven dat je het land weer gaat verlaten.
We vlogen even om 16:50. In het vliegtuig je visum regelen. Bij aankomst in Mauritius door de controle dat ging niet snel dus geduld is een schone zaak.
Op het vliegveld naar de pinautomaat om geld te pinnen. Dat gaat weer makkelijk want je kan je gewone pinpas gebruiken.
Dan nog een uurtje met de bus rijden voordat we bij ons hotel waren.
Vanwege we tegen 22 uur aan kwamen was er nog warm eten geregeld.
Na het eten de sleutel gekregen en dan lekker naar bed gegaan. We waren moe van deze reisdag.

Vrijdag 12 oktober
De wekker ging lekker niet af. Die moesten we lekker niet te zetten.
Even om 8 uur er uit. Dan een heerlijk ontbijt genomen.
Terug naar de kamer waar we een buitenzitje hadden. Daar een beetje zitten.
Ben even een wandeling gaan maken buiten het hotel. Het was alleen een weg en daar was niet zo veel.
Terug bij het hotel even gaan zwemmen. Dan van de zon gaan genieten.
De lunch genomen in het hotel.
We zijn later naar de supermarkt gegaan om wat snoep en drinken te kopen.
De zwemkleding aan getrokken en lekker met ze tweeen gaan zwemmen.
Die avond lekker gegeten in het hotel.

Zaterdag 13 oktober
Zo lekker uitgeslapen. Wel moet je voor 9:30 uur ontbijten. Dat maak niet uit want we zijn dan al uit bed.
Na een heerlijk ontbijt rustig aan gedaan. Even wezen poolen je moet toch wat doen. Dan lekker een wandeling gemaakt naar de accommodatie naast ons hotel. Gelukkig zitten we daar niet wat is dat groot zeg.
Na een uurtje weer terug bij het hotel. Even bij de schipper aangegeven dat we graag willen snorkelen. Dan de boot in orde gemaakt worden.
Dan de zwembroek aangetrokken en lekker even gaan zwemmen gewoon in het zwembad. Daar heb je gelijk ligt stoelen dus kan je gewoon even opdrogen.
Dan was het weer even tijd voor een lunch.
Even terug naar de kamer om voor de kamer op het zitje een beetje rond te kijken.
Het was even 15 uur dus naar het strand het is tijd om te gaan snorkelen.
We waren samen met 2 andere reisgenoten. Dus lekker een kleine groep.
Een stuk de zee op om bij de rif te komen.
Hier lekker gesnorkeld. Het was wel iets mooier dan Madegascar. Maar in Indonesië was het koraal mooier van kleur.
Na een uurtje weer terug bij het hotel.
Even met reisgenoten gebabbeld die waren naar de stad geweest. Niet echt een aanrader het is vies en heel erg druk.
Die avond hadden we een bbq avond met live muziek dat was best gezellig.

Zondag 14 oktober
Wekker hoefde gelukkig weer niet af.
Na het ontbijt de zwemkleding aangetrokken we zouden een wandeling maken naar een andere strand waar het mooier zal zijn waar je gelijk zo de zee in kon lopen. Dus een wandeling van 3 kilometers. Het was niet echt een mooi strand en ook rotsen. Dus zijn we weer terug gelopen.
Voor de kamer gezeten. Een beetje lezen. Dan even een lunch gepakt en daarna weer even poolen want het was aan het regenen. Daarna gewoon voor de kamer op het zitje waar je droog zat een beetje lezen.
We hebben dan ook een beetje de grote tas ingepakt omdat we morgen weer terug vliegen naar Nederland.
Die avond bij het avond eten heeft onze reisbegeleider nog even terug gekeken op onze reis.
Daarbij heeft iedereen hem ook bedankt en een fooitje gegeven.
We hebben dan nog wat gedronken en zijn dan naar bed gegaan.

Maandag 15 oktober
We sliepen lekker tot dat Patricia mensen met koffers hoorde lopen. Dus keek ik op mijn telefoon nog een keer nee we kunnen nog blijven slapen. Patricia keek ook hoor haar telefoon het is 5:15 uur.
Dus iets was er niet goed gegaan met mijn telefoon. Dus snel er uit aankleden tandenpoetsen de laatste dingen in de tas gedaan en dan naar de bus.
In de bus richting vliegtuig het ontbijt op wat we van het hotel hadden gekregen.
We waren even om 6:45 uur op het vliegveld. Daar afscheid genomen van onze reisbegeleider. Even inchecken door de controles en dan richting de gate we hadden nog tijd dus even een theetje drinken.
We konden om 8:40 aan boord en het was niet helemaal vol dus andere mensen gingen ergens anders zitten. Het duurde best lang voor dat we de lucht in konden. Er waren wat stroringen dus gingen even om 9:30 pas de lucht in.
We hadden de dacht vlucht dus dan kan je niet echt slapen omdat je de nacht gewoon goed had geslapen. Dus een beetje film kijken en een boekje lezen.
Dus kwamen we even om 19:20 uur aan op Schiphol. Daar stond mijn vader ons op te wachten. Alleen de plek waar die de auto normaal heeft neergezet kon niet dus stond op een andere plek. Dus dat was even zoeken maar dat is allemaal goed gekomen.
We reden naar hoek van holland. Daar even met mijn moeder en nichtje praten over de vakantie. Dan mijn auto pakken en naar Spijkenisse gereden. Om daar in een leeg huis te komen want normaal staat de poes Beauty op ons op te wachten maar die is er helaas niet meer. Dus dan is het ook e ven stil in huis.
Dan lekker het bedje in om te gaan slapen.

We kunnen kijken op een zware vakantie waar we veel hebben gezien.
De groep van 18 personen was heel erg leuk we hebben genoten met elkaar we konden heel goed met elkaar opschieten.
Nu al de foto’s nakijken en daar weer een mooi boek overmaken. Maar dat duurt meestal even omdat ik even deze reis moet bezinken wat er allemaal moois is gebeurt.
Bedankt voor het lezen van mijn verslag van deze reis door Madagascar en Mauritius.