Het is dan bijna zover!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het is dan bijna zover!!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het is dan bijna zover!!!

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

23 Augustus 2017 | Nederland, Rotterdam

Het is dan bijna weer zover de vakantie staat voor de deur.
In november gingen we nadenken welke vakantie we zouden gaan doen. Onze gedachten ging toen uit om weer buiten Europa te bezoeken. Dat viel niet mee waarom dan ook al in november uitzoeken. Dan had je de meeste kans nog om te zien welke leeftijd groepen een reis boeken. Dan zaten we ook mee dat we in oktober terug wilde zijn. Het leek ons leuk om naar Sri Lanka te gaan. We zaten net in deze periode op tv een documentatie over Peru. Dat was ook wel mooi. In januari kwamen we al achter dat Sri Lanka niet echt uit zal komen. Op de informatie dag van Djoser zaten we met een kopje thee in een fotoboek van Peru te bekijken. Een reisbegeleider sprak ons aan. Die maakte het verhaal zo mooi dat we al om waren. Later gingen we weer een fotoboek bekijken. Hier was op de eerste bladzijde een foto van personen. Dat waren oude reisgenoten van mij. Dus gaf al heel snel aan bij Patricia dan kunnen we ook deze reis doen. Daar spraken we ook met een reisbegeleider en die vertelde ook met overtuiging dat dit een mooie reis is.

Dus wij dit geboekt en al snel kregen we al door dat onze reis door ging. Daar waren we snel blij mee dan kan je voorbereiding oppakken.

De voorbereiding zijn normaal verlopen. De gebruikelijke site www.tripadvisor.nl weer bezocht. Waar staat het hotel en de beoordelingen. Dat moet je vaak met een korrel zout doen. Dan even kijken welke leuke restaurant in het dorp is. Heb er weer een aantal gevonden we gaan daar kijken of we dit weer gaan doen. Vorig jaar kwam dit heel goed uit.
Van de week even vlucht inchecken dit kan 24 uur van te voren.
We hebben een rechtstreekse vlucht naar Lima. We vliegen dit jaar met KLM.

De volgende steden doen we aan: Lima, Pisco, Huacachina, Nasca, Arequipa, Colca Canon, Puno, Uros eilanden, Amantani, Taquile, Puno, Raqchi, Andahuaylillas, Cusco, De eilige Vallei, Ollantaytambo, Machu Picchu en terug naar Lima.
De groep samenstelling is 22 personen. De leeftijd tussen de 40 - 55 jaar.

De hotellijst die we hebben gekregen zijn we gelijk gaan kijken hoe ze er uitzien. We hoeven niet te klagen.

Het volgende verslag zal uit Peru komen. Wanneer weet ik niet dat ligt er aan wanneer ik achter mijn laptop zit en het belangrijkste dat er Wifi is.

• 23 Augustus 2017 - 22:33

René:

Een hele mooie reis toegewenst.Heel veel plezier en geniet in het verre Peru.

• 24 Augustus 2017 - 10:32

Marrie Kramer:

Geniet er maar van, volgens mij is het een mooie reis.

• 24 Augustus 2017 - 10:48

Marjolein :

Fijne vakantie en geniet van het mooie Peru.

• 24 Augustus 2017 - 10:48

Freddy En Linda:

Hey Raimond en Patricia,
    Wij hebben indertijd Bolivia en Peru gedaan en het was een schitterende reis, we zien uit naar je reisverslag, jullie zullen ervan genieten, daar zijn we zeker van!!
    Freddy en Linda
    www.reisfreaks.be

• 25 Augustus 2017 - 11:43

Elly:

Hoi Raimond en Patricia.

Hele mooie reis. Hoop ook dat het eten voor Patricia een beetje te doen is deze keer.
    Vorig jaar, voordat ik Nepal boekte, was mijn 1e keus ook Peru, alleen had ik daar toen het geld niet voor. Gelukkig is Nepal ook fantastisch geweest maar Peru staat nog op mijn lijstje hoor.

Veel plezier samen.
    Liefs Elly