Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het laatste verslag van onze reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag van onze reis

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

03 Oktober 2016 | Nederland, Rotterdam

Het laatste verslag van onze reis

Woensdag 28 september
We konden gelukkig weer uitslapen 8:00 uur uit bed.
Na het ontbijt de tassen in orde maken en deze gingen weer in een aparte kamer. Want einde van de dag vertrekken we weer verder. We konden nog wel gebruik maken van het zwembad en de douch.
Wat ga je dan doen bij het zwembad nu zitten was niet echt een optie dus dan maar rustig naar de dorp Fira lopen. Patricia had vermoeide benen dus lopen ging niet zo makkelijk. Een beetje rond gekeken en wat gedronken. Zijn we daarna weer rustig richting hotel gegaan.
Vlak bij het hotel heb je een goede bakker dus daar broodje halen voor de lunch Het was al weer tegen 13:00 uur
Deze hebben we lekker bij het zwembad opgegeten. Voor de rest in het zonnetje zitten niks doen.
Onder tussen kwamen ook andere reisgenoten terug vanuit het dorp.
Tegen 15:00 uur terug naar de bakker om een broodje te voor de avond als we op de boot zitten. Want daar is het veel duurder.
Even 15:45 uur kregen we uitleg over Kreta. Het zal nog een lange zit worden voordat we in het hotel zijn.
We hebben de tassen gepakt en naar de bus. Die bracht ons weer naar de haven. Hier waren we mooi op tijd. Het was 16:30 uur over een uurtje zal de boot aankomen.
Dat werd helaas langer we vertrokken even net na 18:00 uur. We hadden nu een hele snelle boot. Hierdoor mocht je niet buiten komen. We hadden allemaal gereserveerde plekken. Al snel bleek dat de boot niet helemaal vol zat dus heeft de reisbegeleidster gevraagd om lekker bij elkaar te zitten.
De tocht duurde ongeveer 2 uur. Dus 20:00 uur waren we dan in Kreta.
De tas pakken uit het laatruim en dan naar de bus. We hadden nog een tocht van 2 uur.
Dus na 22:00 uur kwamen we dan ook in het plaatsje Chania waar ons hotel stond.
We kregen de sleutel en zijn gelijk naar de kamer gegaan en gaan slapen we waren een beetje moe. Zeker Patricia had veel hoofdpijn dus hopelijk gaat de pijn over met slapen.

Donderdag 29 september
We konden uitslapen dus 8:00 uur op. Alleen Patricia was nog niet echt wakker dat lag meer dat ze behoorlijke hoofdpijn had. Ik dacht we slapen in een heerlijk bed nou kan je goed slapen. Dus ik had het helemaal mis.
Even na het ontbijt 10:00 uur kregen we nog extra informatie over Kreta.
Een aantal waar onder ik gaan vrijdag de Samaria kloof lopen. Dus kregen vast instructie voor.
Wie achter blijf kan met de reisbegeleidster mee met het openbaar vervoer naar een plaatsje om lekker op de strand te zitten. Patricia blijft lekker bij het hotel. Gaat zelf wat doen. Een beetje in het dorp lopen en een beetje lezen op het balkon. De zon komt daar ook niet op dat scheelt.
Voor zaterdag is er ook nog een mogelijkheid om een excursie te doen. Daar doen we alle tweeen niet aan mee. Dan blijven we ook bij het hotel. We zien dan wel.
We zijn daarna naar het oude-Centrum gelopen. Rustig aan gedaan want ze had nog steeds hoofdpijn. Een beetje rond gelopen in de haven en wat foto’s gemaakt. Heerlijk wat gedronken en niks moet dus rustig aan gedaan. Het was tegen 13:00 uur dus een leuk restaurant opgezocht en daar lekker gewoon een broodje eten.
We liepen weer terug naar het hotel en zijn dan naar het strand gelopen dat was verder dan we verwacht hadden. Dat was niet zoveel aan. Dan weet Patricia hier moet ik niet naar toe te gaan.
Terug bij het hotel is ze even lekker op bed gaan liggen en ben naar een supermarkt gegaan om een beetje drinken en eten voor morgen te kopen. Een supermarkt zoeken waar wij zaten was best moeilijk ik was ineens weer terug in het oude-Centrum waar een supermarkt was. Daar spullen gekocht en terug gegaan. Patricia vroeg zich ook af waar ik bleef. Dus even uitleg gegeven moest ze best wel om lachen.
Even via TripAdvisor een goed /leuk restaurant zoeken. Ik vond er 1 die ongeveer 200m van het hotel is. Dus even 19:00 uur daar naar toe. Wij zaten daar heerlijk en hadden ons eten op tafel komt de hele groep voor bij met onze reisbegeleidster die het restant naast ons gingen eten. Ze vond het best leuk en vroeg ook of deze goed was.
Na het eten even nog met de reisbegeleidster gesproken. Want die had interesse wat Patricia morgen ging doen. Die gaf ook aan gaat een beetje in het dorp lopen en lekker uitrusten. Dat is mooi om 19:00 uur ga ik weer uit eten kom je dan ook mee. Patricia gaf aan ja hoor dan doe ik mee. Want ik zal pad tegen 22:00 uur weer terug zijn.
Terug op de kamer brood smeren voor morgen en spullen klaar zetten want morgen zal om 5:45 uur de wekker al voor mij af gaan.
Dus zijn we lekker op een normale tijd naar bed gegaan.

Vrijdag 30 september
Vandaag vroeg op dus 5:45 uur ging dan ook de wekker. Even tandenpoetsen aankleden de dag rugzak pakken lieverd een grote knuffel geven en naar beneden. Want van dag gaan we weer de Samaria-kloof lopen. Dit ging ik met 8 reisgenoten doen.
We hadden een ontbijt zakje gekregen van het hotel. Dat zouden we later op eten. We liepen naar de plek waar de bus ons zal oppikken. De bus was mooi op tijd. Hij zat al bijna vol. We stoppen nog op twee plekken om mensen op te pikken.
De gids ging heel wat uitleggen wat helemaal niet nodig is. Belangrijkste is hoe heet ze als er wat gebeurt in de kloof. Hoe laat je voorbij de dokterspost moest zijn. Deze is net voorbij het midden van de kloof. Waar we te ticket moeten halen voor de terug reis met de boot. Hoe laat die vertrekt.
We stoppen nog even onderweg voor koffie stop, plasstop en even je ontbijt opeten.
Dan was het nog maar 5 minuten rijden dat we gingen lopen. We begonnen mooi op tijd 8:00 uur. Het was nog rustig er was net 1 bus gestopt en we kregen te horen einde van de dag dat 700 mensen de kloof hebben gelopen.
Het eerste 3 km zijn heel zwaar omdat dit stijl is. Daarna is het wat vlakker lopen. Onderweg kan je flesje vullen dus je hoef geen liters water mee te nemen.
We waren even 11:30 uur al bij de dokterspost. Er werd verteld dat je daar 12:30 voorbij moest zijn. Op deze plek even gegeten en wat uitrusten. Het was warm want er was geen wolkje aan de lucht. We liepen weer verder en nu wat rustiger aan gedaan. Dan hadden we de tijd om een beetje foto’s te maken.
We waren even 13:30 uur klaar met de wandeling. Dus lekker wat gedronken in het café.
Dan was het tijd voor ontspanning zwembroek aan en lekker in de zee zwemmen. Het water was heerlijk.
Even 16:30 uur de ticket halen voor de boot. We hadden de boot van 17:30 uur. Dus tijd voor een biertje. De boot lag er al dus we varen op tijd.
Het varen was een uurtje naar het volgende dorp waar de bus stond. Dan was het nog 1,5 uur nog naar het dorp.
Dus even 21:00 uur bij het hotel. De tas op de kamer en met 4 reisgenoten het dorp in om wat te gaan eten. We gingen naar het zelfde restaurant waar ik gisteren had gegeten.
Het restaurant daar naast zaten de andere reisgenoten die niet de kloof hadden gelopen dus daar zat ook Patricia. Ze waren belangstellend hoe wij het hadden gehad.
We gingen wat bestellen . Later kwamen ze langs ons en Patricia vertelde dat ze prima vermaakt had in het dorp. Een beetje wandelen en lekker om haar heen kijken.
Ik was even 23:30 uur terug in het hotel en gelijk lekker gaan slapen.

Zaterdag 1 oktober
Even geen wekker zetten. Dus gewoon 8:00 uur. Lekker rustig ontbijten. We hadden heel de dag de tijd we moesten niks vandaag.
We hebben een reisgenoot gefeliciteerd dat was ook wel weer eens leuk.
Het was tegen 10:00 uur dat we richting het Centrum liepen. We liepen een beetje rond van wat is nog leuk om te zien. We zijn naar de overdekte markt gegaan. Er was ook nog een gewone markt en dat was best leuk. Het waren alleen maar groente kramen. Bij de één zag het er beter uit dan bij de andere.
We zijn aan het water bij een leuk café wat gaan drinken. Daarna weer verder lopen. We liepen zo weer terug het oude-Centrum in waar het tijd werd om een restaurant uit te zoeken wat leuk is. Het werd het restaurant waar Patricia gisteren ook heeft gegeten. We zijn daarna even naar de haven gegaan lekker in het zonnetje genieten. Dan was het toch wel weer fijn om een stukje te lopen. Maar wel met een lekker ijsje. We liepen naar het strand waar we op een terrasje lekker hebben gezeten.
Even terug op de kamer gewoon een beetje lezen en kwamen er achter we moeten voor morgen voor het vliegen wel wat te eten hebben. Dus terug naar het Centrum naar de supermarkt om wat eten te scoren. Terug bij het hotel even zitten. Want tegen 19:15 uur hadden we weer afgesproken met de hele groep te gaan eten. Het was het laatste avond maaltijd met de hele groep. We hebben de reisbegeleidster nog even in het zonnetje gezet en zijn tegen 22:00 uur weer terug gegaan naar het hotel.
Daar hebben we op de computer vast in gecheckt voor de vlucht voor morgen en dan lekker naar bed gegaan.

Zondag 2 oktober
De wekker hadden we weer aangezet voor deze ochtend. Dus 6:30 uur ging hij dan ook af. Even ontbijten en dan zorgen dat alles in de tassen weer zat. Want vandaag gaan we weer terug naar Nederland.
De bus zal om 7:30 uur er zijn. Dat klopte ook alleen kon deze niet voor het hotel staan. De straat is hiervoor te smal. Dus een klein stukje lopen met de tassen.
Dan was het weer 2 uur rijden naar het vliegveld. Daar aangekomen was het een drukte van belang. Waar moeten we inchecken. Dat was eerst even zoeken. Dus in de goede rij staan. Was wel een beetje vreemd. Je checkt in bij die balie. Je krijgt je ticket en er komt een label aan je tas en dan moet je met je tas weer in een andere rij staan om daar de tas dan weer in te leveren. Als het niet zo druk is dan maakt dat niet uit maar nu wel. Wat is het hier verouderd. Ze hebben ooit dit vliegtuigveld gebouwd maar nooit meer na gedacht laten we het vliegveld uitbreiden of moderniseren.
Dan door de hele massa naar de controle post. Patricia moest de schoenen uit doen en ik weer niet. Toch wel vreemd. Dan ben je daar door heen dan wordt je helemaal gek door de vele massa aan mensen die daar zijn want het vliegveld is gewoon veel te klein. Zeker als je nog eens naar de wc moet. Voor de heren waren er maar 6 stuks. Denk dat bij de dames het zelfde was. Kreeg wel te horen van Patricia dat ze vies waren. Dat is logische met zo veel mensen. Dus zijn we maar ergens een plekje gaan zoeken. We hebben dan ook afscheid genomen van onze reisbegeleidster. Die had een vlucht naar Athene. Want daar woont zij. Zei zal maar 1, 5 dag daar blijven dan het vliegtuig naar Nederland om dan de vlucht naar Nieuw-Zeeland te vliegen voor de reizen tot de kerst.
We hadden de vlucht van 12:00 uur. Dus een vertraging van een halfuurtje. De vlucht ging goed. Een klein beetje turbulentie maar dat viel best mee.
We waren even 15:00 uur Nederlandse tijd geland. We hebben op het vliegveld afscheid genomen van onze reisgenoten. Mijn ouders stonden ons op te wachten en zijn dan naar Hoek van Holland gereden. Hier hebben we lekker over de vakantie gesproken en zijn dan naar Spijkenisse gereden.
Hoe zal Beauty de poes reageren. Nou die was heel blij dat het baasje weer thuis kwam. Patricia was ook heel blij dat ze hem weer zag natuurlijk ik ook wel. Dus hebben we deze avond dan ook weer zelf moeten koken in plaats van het bestellen in een restaurant.

We kunnen zeggen dat we een hele goede vakantie hebben gehad. Veel gezien maar dat komt zeker doordat we hele lange dagen hebben gemaakt. Hebben we hoogte punten die zijn er genoeg. De mensen die zo vriendelijk zijn. De vele dingen die we gezien hebben. De groep samenstelling was gewoon goed. De vakantie is nog niet afgelopen er moet een aparte vakantie moeten opgenomen worden om kleine 3500 foto’s na te kijken. Dus we hebben nog wat werk te verrichten.
We hoppen dat jullie hebben genoten van onze reis door Griekenland.

• 03 Oktober 2016 - 14:05

Rosemary:

Hi Raimond en Patricia, hebben genoten van het verslag hoor. Was een mooie reis.
    Zijn benieuwd waar de volgende trip naar toegaat, maar eerst idd alle foto's uitzoeken,
    dan herbeleef je alles weer.
    hartelijke groeten, Rob en Rosemary

• 03 Oktober 2016 - 20:35

Marrie:

Net alles gelezen, ik ben vandaag thuisgekomen.
    Eind van de week maar eens afspreken wanneer jullie naar mij toe kunnen komen, voor de tuin klus.

• 03 Oktober 2016 - 21:05

Rien:

Je verslag gelezen jullie hebben best een leuke vakantie gehad, veel gezien en ook veel mooi weer gehad.

• 04 Oktober 2016 - 17:43

Jeroen:

Nou dat klinkt allemaal goed hoor.
    Enne Veel succes met het uit'zoeken van de foto's