Het vierde verslag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het vierde verslag - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het vierde verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

15 Oktober 2015 | Indonesië, Senggigi

Zaterdag 10 oktober

We konden uitslapen alleen dat konden we dat niet dus 8:00 uur wakker. Het bed uit en dan lekker rustig ontbijten.
We zijn om 10:00 uur gaan wandelen. Op zoek naar de rijstvelden die zijn er hier in overvloed alleen als je ze moet zien dan vind je ze niet. Dus liepen we richting het centrum dat is zo 2 km alleen wel rekening mee houden het is hier bergop en berg afwaarts lopen. Het is tegen de 40 graden aan dus even wat onderweg wat drinken.
Dan weer verder lopen en beetje de zei straten inlopen en ineens kwamen we de rijstvelden tegen. Hier wat foto’s gemaakt.
Dan was het tegen 13:00 uur dus een restaurant zoeken. Dat is best moeilijk er zijn er zo 300 in Ubud. We vonden een leuke en daar even een kleine hap genomen. We zaten wel lekker dus was het zo 13:45 uur dat we weer richting het hotel liepen.
Daar aan gekomen wat gepraat met reisgenoten wat die allemaal gedaan hebben deze dag. We wilden nog naar de massage dus wij buiten het hotel zoeken we vonden er weer een die niet te duur was. Deze was ook een uurtje voor 90.000 Rupiah omgerekend € 5,71.
Terug in het hotel weer een beetje praten. Even ook een douch pakken om de olie van je lichaam af te spoelen.
We zijn dan om 19:45 uur met een groep uit eten gegaan. Even zoeken maar we vonden een leuke tent daarbij was het eten ook heerlijk. Het restaurant hete ‘Pundi-Pundi’. We waren hier ook wat meer kwijt 154.530 Rupiah omgerekend € 9,80.
Dan weer terug naar het hotel. Tas inpakken want morgen gaan we weer verder. Dus het licht ging om 22:30 uit.

Zondag 11 oktober

Vandaag moest de wekker weer zijn dienst doen want we moesten om 7:30 uur er uit. Even ontbijten dan de laatste dingen in de tas doen en konden we weer weg.
We gingen nu met 2 busjes naar de haven om de overstap naar Gili eilanden te doen. We kwamen even om 10:00 uur aan in de haven en hadden de boot om 11:00 uur. We deden deze overtocht met een snelle boot waardoor we in 1,5 uur de overtocht hebben gemaakt. De maatschappij die we hadden was: ‘Blue Water Express’ www.bluewater-express.com.
Dan moeten we nog met paard en wagen naar het hotel. Omdat er op deze eilanden geen auto’s rijden. Alleen ging dit niet zo makkelijk dus het duurde even iets langer. Daarbij kon hij maar 2 personen vervoeren met bagage. We zate helemaal aan de andere kant van het eiland waar we werden afgezet dus een tocht met paard en wagen duurt ongeveer 10 minuten.
We kregen de sleutel van de kamer tassen er op. Want het was zo 14:30 uur om te gaan lunchen. Iets bij het hotel is niks dus dan maar in het hotel.
Dan maar even lekker zwemmen in het zwembad want in zee gaat niet zitten precies op het slechtste stukje van het eiland.
Dan even om 20:00 uur maar gaan uiteten. We pakken de fiets van het hotel deze zijn gratis maar de wegen zijn niet verlicht en er lichts soms zand op de weg dus dat werd het niet helemaal. Dan zal je nog een paard en wagen kunnen nemen dat kost 100.000 Rupiah omgerekend € 6,34 enkele reis naar de ander kant van het eiland. Dus dat werd het ook even niet. Dus besloten we dan maar in het hotel te gaan eten. Dit ook tegen andere verteld waren hier gelijk mee eens.
Eten was wel goed maar de prijzen zijn gewoon duurder een hamburger kost 80.000 Rupiah omgerekend € 5,07. Iet op: Mie kost 65.000 Rupiah omgerekend € 4,12.
Daarna naar de kamer en om 22:30 uur lekker gaan slapen.

Maandag 12 oktober

De wekker ging af om 7:00 uur. Even ontbijten dan gingen we om 8:00 uur weg. Nu ook weer met paard en wagen naar de andere kant van het eiland. Daar zochten we snorkel spullen op want we ging van daag heelde dag snorkelen.
We hadden ze dus de boot op. Deze boot was alleen voor ons dus geen onbekende op de boot.
We hadden drie stop’s van ongeveer driekwartier gewoon uit de boot zo de zee in.
Bij de eerste stop had Patricia er even moeite mee want het is voor haar de eerste keer. Maar al snel ging het helemaal goed.
Bij de tweede stop hadden we zelfs een schildpad dat was helemaal leuk. Zeker als die voor je langs zwemt.
Derde was gewoon koraal en vissen allemaal mooi.
Dan naar het land om daar een lunch te doen. Daar bleven we driekwartier en zijn toen naar de vierde plek gegaan. Daar ook weer schildpadden koraal en vissen. Dus best een leuke dag.
Dan weer terug naar het eiland om dan als afsluiting een ijsje te nemen.
Terug naar het hotel weer paard en wagen. Daar aan andere verteld die niet mee waren geweest.
Even nog lekker zwemmen in het zwembad en wat foto’s gemaakt van de zonsondergang.
We zijn dan met 5 personen naar een ander restaurant gelopen ongeveer 5 minuten van het hotel en daar lekker gegeten.
Dan terug naar het hotel en om 22:00 uur de oogjes lekker dicht gedaan. We waren moe van deze dag.

Dinsdag 13 oktober

De wekker ging vandaag weer af om 8:30 uur. Even ontbijten daarna de laatste dingen in de tas gedaan.
We hadden een afspraak om 10:00 uur vertrekken weer met paard en wagen. Alleen dat duurde best wel een tijd want er kan geen reservering worden gedaan voor een groep voor 23 personen. Dus even geduld.
We hadden de boot om 11:00 uur en wel een privé boot. Een boot die ik in 2012 ook had gebruikt. Dus vertelde ik ook zo hoort eigenlijk de vaar tocht te zijn. Vonden sommige niet zo leuk moet je ook maar met een korreltje zout nemen.
Na een halfuurtje waren we aan de ander kant wel gezegd op Lombok.
Hier stond voor ons een busje klaar die het laatste gedeelde bracht naar het hotel. Het zelfde hotel als in 2012.
We waren hier om 13:00 uur. De sleutel kwam niet zo snel dan maar aan de lunch beginnen. Dachten eerste we gaan aan de overkant van het hotel eten deze was niet over dan maar in het hotel eten.
Na de lunch kregen we onze sleutel de tassen pakken en naar de kamer gegaan. We hadden een mooie kamer met uitzicht over zee. Even de zwembroek aan en lekker gaan zwemmen.
Ik had al aan gegeven dat ik een leuk tentje wist dus een aantal hadden daar wel oren naar. Dus om 19:30 uur met een klein groepje uit eten. Een taxi bestelt en naar het restaurant gereden. Daar heerlijk gegeten en daarbij was er ook nog een bandje aan het spelen dus de avond was helemaal goed. De andere vonden dit ook allemaal.
We waren even om 22:15 uur terug op de kamer. Even nog wat schrijven en dan lekker naar bed gegaan.

Woensdag 14 oktober

De wekker ging om 7:30 uur af. Eerst even een ontbijt genomen daarna terug naar de kamer om de dag rugzak te pakken. Even naar de overkant om geld geven te pinnen.
We zijn toen met 9 personen in twee auto’s om 8:30 uur een excursie over een gedeelde van Lombok gaan doen. De meeste dingen ga ik weer zien omdat ik in 2012 ook heb gedaan.
We gingen eerst naar de pottenbakkers fabriekje ‘Ris Munika Astuti’ eerst uitleg daarna kon je wat kopen. Een aantal van de groep deden dit ook.
De wagen weer in naar de volgende locatie een weefdorpje. Hier kregen we eerst uitleg met een rondleiding door het dorp. We zijn dan ook in een winkel geweest om wat te kopen.
Dan weer de auto in om verder te gaan naar een ander dorp ‘Sasak Village’ dan zie je nog hoe ze leven. Weer leuk om dit allemaal weer te zien.
De auto in om naar het dorp Kuta te gaan om daar de lunch te zoen. We hadden van uit het restaurant uitzicht op zee.
Na de lunch nog even een tempel ‘Pura Lingsar’ bezoeken. We kregen hier ook weer uitleg. Voor deze hele dag betaalde we 200.000 Rupiah omgerekend € 12,68
De auto in en nu naar het hotel. Hier waren we even om 17:00 uur. De zwembroek aan en lekker even gaan zwemmen want het was vandaag zo warm. Een afkoeling in het zwembad is dan best lekker.
We hadden om 19:00 uur onze afscheidt BBQ van de reis. Deze was weer helemaal goed. Ik had dit een beetje voor gelegd aan de reisbegeleidster dat dit hier harstikke goed is. Dat was het ook voor de prijs: 150.000 Rupiah omgerekend € 9,51.
Het was om 22:00 uur afgelopen even lekker douchen en even Skype naar Nederland zijn we om 22:45 uur gaan slapen.

• 15 Oktober 2015 - 08:41

Marrie:

Dus bijna thuis.
    Het was weer l;euk om mee te reizen.

• 15 Oktober 2015 - 11:34

Marjolein:

Op weg naar het koude kikkerlandje. Zal wel even wennen zijn. Maar WELKOM THUIS

• 15 Oktober 2015 - 11:34

Marjolein:

Op weg naar het koude kikkerlandje. Zal wel even wennen zijn. Maar WELKOM THUIS

• 16 Oktober 2015 - 22:15

Rien:

Weer een leuk verslag van jullie vakantie.

• 17 Oktober 2015 - 16:05

Marcel:

Nou jullie hebben heel wat meegemaakt was leuk dat ik het kon volgen via het verslag welkom terug in holland groetjes marcel