Het derde verslag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het derde verslag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het derde verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

10 Oktober 2015 | Indonesië, Ubud

Zondag 4 oktober

De wekker ging om 7:30 uur af. Even naar beneden om te gaan ontbijten daarna weer terug naar boven om de tanden te poetsen. Dan weer naar beneden want om 8:30 uur gingen we beginnen met onze activiteit.
We gingen met 21 man in becaks naar het Keraton ‘Het paleis van de Sultan’. We hadden een gemotoriseerde becak dus hij had het lekker makkelijk het is ongeveer 2 km van het hotel vandaan.
Dan gingen we 20 man het paleis bezoeken. Ik was er natuurlijk al in 2012 geweest maar nu ook weer vele foto’s gemaakt. We hadden ook een gids maar was meer ergens anders dan dat ik luisterde.
We waren hier tot 10:30 uur. We zijn toen met ze tweeën verder gegaan. We wandelen lekker naar de ‘Taman Sari’ (Waterkasteel). Hier konden we ook een gids krijgen maar dat wilde we niet.
Daarna naar de ondergrondse tunnels geweest. Dat was weer een mooi.
We waren om 12:00 uur klaar zijn met een fiets becak naar het restaurant ‘Via Via’ gegaan. Je krijgt dan altijd een fietser aangewezen. Hij heeft het geweten was helemaal kapot toen we daar aan kwamen. Ik zie nog tegen Patricia. Hij kan daar gelijk aan de zuurstoffles. We betaalden hem wilde het geld wisselen om terug te geven. We gaven aan dat het allemaal voor hem was hij lachte vriendelijk we hadden het met hem te doen.
We hebben hier heerlijk gegeten nog een beetje napraten en zijn dan weer terug gegaan naar het hotel.
We hadden nu ook weer een gemotoriseerde bacak want de tocht was nu verder. We waren even na 14:00 uur bij het hotel. Zwemkleding aan getrokken en lekker gaan zwemmen en uitrusten.
Om 17:30 uur weer melden bij de receptie we gingen naar het ‘Ramayana Ballet’. We gingen met 19 man daar naar toe. Eerst een lekker buffet genomen en dan naar de voorstelling. In 2012 zat je nog buiten nu binnen voor de rest was het helemaal het zelfde.
Even 22:00 uur was het afgelopen de bus in naar het hotel daarna gelijk gaan slapen. Want morgen gaat de wekker om 6:00 uur af.

Maandag 5 oktober
Na een vreemde nacht. Ik had veel op te toilet gezeten. Patricia had toevallig gister middag het zelfde probleem. Dus de wekker ging om 6:00 uur af. Toch maar een ontbijt genomen en zal mij deze dag rustig houden.
Naar de kamer om de tassen op te halen want we vertrokken om 7:00 uur. Het zal vandaag een lange reisdag worden.
Eerst langs een ‘Zilverfabriek’ (Hs Zilver). Hier kregen we een rondleiding van 7:45 – 8:45 uur. Dat was best leuk maar al je buik nog een beetje rommelt, is een toilet iets beter.
Daarna vertrokken we verder en hopen dat de buik nu rustig wordt zeker als je ook nog een beetje gaat slapen. Even een plaspauze van 10:45 – 11:00 uur.
Het werd toch tijd om iets te drinken. Dat is leuk precies bij de zelfde tent al in 2012. De reisleidster zei je kunt hier gebak eten. Patricia zei zo ziet er niet naar uit. Kom maar dan laat ik je het zien. We hebben daar alleen wat gedronken want ik wilde het rustig aan doen. Daarbij was ik ook al behoorlijk slap geworden dus echt op mijn benen staan ging wel maar zeg niet hoe. Deze stop was van 11:45 – 12:20 uur.
Dan weer verder op eens kregen we te horen dat we om moesten rijden omdat de weg die wij moesten nemen een ongeluk was gebeurd. Dan zouden we ook later in ‘Blitar’.
Dus even om 15:30 – 16:00 uur een later lunch. Hier toch iets gegeten want er moet toch iets naar binnen want ik moet weer op sterkte komen. Dan onderweg om 17:45 uur een plaspauze gehad.
We kamen om 19:30 uur aan bij het hotel. We kregen de kamer sleutel dus snel naar de kamer. Dan kunnen we nog wat lekker gaan eten.
We hebben 2 km van het hotel gekeken geen restaurant dus maar in het hotel een broodje gegeten want we wilde eigenlijk niet zo veel.
Even 22:00 uur terug op de kamer douchen en lekker gaan slapen.

Dinsdag 6 oktober

7:00 uur ging de wekker af. Het ging vandaag weer goed met mij. Nog een klein beetje last maar kan zeggen ben de oude weer. Even gaan ontbijten en dan terug naar de kamer om dan de laatste dingen in de tas te doen.
Even om 8:00 uur gingen we weg. We moesten niet ver rijden voor de eerste activiteit. Want we waren daar al om 8:15 uur. We gingen weer allemaal in becaks naar het graf van ‘Soekarno’ en het huis. Naar het graf was echt een heel klein stukje moeten we daarvoor 40 Rupiah voor neerleggen. Het graf was wel mooi om dat te zien want hier was ik ook nog niet geweest. Daarna weer in de bacak alleen werden we bij de bus afgezet. Dat klopt niet we moeten nog naar het huis. Voordat je dat allemaal vertaald heb met handen en voeten is het toch ons gelukt. Het huis is niet zo bijzonder wel de spullen die er staan. Dan weer terug naar de bus.
We vertrokken hier dan om 10:30 uur. We reden nu naar Malang waar ook ons hotel stond.
We waren even om 13:15 bij ‘Café Toko Oen’. Dat is leuk want hier ben ik ook in 2012 geweest. Nu was het drukker omdat er een lunch tijd is. Toch weer vele foto’s gemaakt kon het weer niet laten. We hebben hier wat gegeten.
Daarna zijn we gaan wandelen naar de Moskee we mochten hier niet naar binnen. Dan naar de vogeltjes markt. Het is nog net zo erg als in 2012. Dieren in te kleine hokjes of vele in een hokje.
We namen de bus weer en waren even om 15:30 uur bij het hotel. We gingen vast buiten wandelen met ze tweeën om te kijken waar kunnen we vanavond eten. We kwamen niks tegen. Terug in het hotel bij het zwembad geweest daar waren een aantal reisgenoten en de reisleidster en vertelde het. Dan weet ik genoeg want ik had al zo vermoede daarna even naar de kamer.
Om 18:30 uur verzamelen bij de receptie en zijn toen met ze alle in het hotel gaan eten. Want de reisleidster had nog even naar een collega geappt. Die vertelde ook dat je liever in het hotel kan eten. Daar lekker gewoon een sandwich genomen.
We waren even om 21:00 uur op de kamer. Even douchen en schijven en dan naar bed. Morgen gaat de wekker om 5:30 uur af.

Woensdag 7 oktober

Wekker om 5:30 uur af. Even naar beneden om wat te ontbijten. Terug naar de kamer laatste spulletjes in de tas en dan naar de bus. We vertrokken dan ook om 6:30 uur richting Lovina.
We hadden nog een plaspauze om 8:45. Een kwartiertje want er zat een klein beetje druk achter van de buschauffeur want we moeten op tijd aan de haven zijn om de boot te halen naar Bali.
Een koffie/thee plaspauze om 11:00 uur van een halfuurtje en dan weer verder.
Onderweg zagen we al Bali liggen alleen moesten we nog een tijdje rijden voordat we in de haven zijn.
Een lunch werd ook nog aan deze kant (Java) gedaan. Voordat we de overtocht maken. Dit was om 15:00 uur in het zelfde restaurant als in 2012. We kregen hier een halfuutje voor.
Dan weer verder rijden naar de haven. We waren mooi op tijd 16:00 uur dus konden met de bus gelijk de boot op. We mochten er uit om op het bovendek lekker te genieten van het uitzicht. De tocht duurt een uurtje.
Het was toen 18:00 uur want in Bali is het weer een uurtje later. Dus het horloge en fototoestellen weer goed zetten.
We reden verder en om 18:45 uur even een plaspauze van een kwartiertje. Daarna weer verder rijden.
We kwamen om 20:00 uur aan in het hotel. Het zelfde hotel als 2012. Dus ik kon de omgeving.
We hadden een kamer op de eerste verdieping met een leuk balkonnetje. Even de was in de voorwas zetten. Dan naar het restaurant.
We gingen gezamenlijk eten. Daarbij was Harry jarig dat moesten we even vieren. Iemand van 77 jaar nog zulke reizen doen vonden we best knap.
Het was een lange dag even de was op hangen het licht ging ook om 23:30 uur uit op de kamer.

Donderdag 8 oktober

We konden uitslapen maar dat kunnen we niet echt dus 8:00 uur het bed uit. Even lekker rustig ontbijten is ook een lekker. Daarbij hadden wij een rustdag we gingen niet mee met excursies lekker wat voor je zelf doen.
We zijn dan ook om 10:00 uur over het strand naar het centrum van het dorp gelopen. Lekker rustig aan.
Daar aan gekomen even lekker wat gaan drinken bij ‘Restaurant & Bar Tropis Bay’ en dan opzoek naar een goede massage.
We vonden er 1 dus even navraag gedaan we konen over een uurtje langs komen. Dus dan maar weer even wat drinken want het is best warm deze dag.
Om 13:00 uur hadden we dan de massage bij ‘Natural Spa Salon & Retail Therapy Essentails. Het was heerlijk We waren alle twee in slaap gevallen.
Daarna even wat gaan eten en terug gelopen naar het hotel. Even 15:30 lag ik dan ook in het zwembad. Het water was zo lekker we knappen er dan ook van op. Want Patricia kwam ook iets later toch lekker zwemmen.
We hadden met een klein groepje afgesproken om 18:30 uur om ergens te gaan uiteten. Dus vroegen ze ook Patricia en Raimond zeg dan maar waar. Dus wij met de groep naar het centrum naar ‘Restaurant & Bar Tropis Bay’. Aan de overkant was een bandje aan het spelen dus dat was best fijn. De groep dacht eerst waar brengen ze ons naar toe. Omdat we door een donkere straat moesten lopen. Het eten was top dus een geslaagde avond.
Dan weer terug lopen en waren om 22:30 uur terug in het hotel. Wij zijn dan ook snel naar bed gegaan. Want een beetje slaap inhalen is ook best wel goed.

Vrijdag 9 oktober

De wekker ging lekker pas om 8:00 uur af dan een ontbijtje nemen. Terug op de kamer de grote tas weer pakken want we gaan weer verder.
We vertrokken dan ook om 9:00 uur dan zonder bagage want de klep in de bus was kapot. Deze gingen met een andere bus mee.
We gingen de bergen in en zaten ook in een kleine bus omdat de wegen hier smaller zijn. We hadden ook een gids die was aan het vertellen maar heb er niet echt naar geluisterd. Gaf zoveel informatie wat hij interessant vind maar wij niet.
We waren even om 10:30 uur bij de tempel ‘Pemerintah Kabupaten Tabanan’ we kregen hier een uur de tijd om rond te lopen. Nu weer vele foto’s gemaakt.
We gingen weer verder en nu was de eindbestemming Ubud waar ook ons hotel stond. We waren hier om 13:00 uur. Het hotel stond zo wat in het centrum. Gelukkig hadden we hier niet veel last van op de kamer.
We zijn dan lekker even gaan wandelen om ergens te gaan eten. We kwamen langs een leuk restaurant en er zijn er hier zoveel dus er is genoeg keus. We deden het vandaag eens een makkelijke lunch gewoon loempia’s.
Dan weer even verder maar gingen al weer snel terug naar het hotel het is warm dus lekker gaan zwemmen. Daarbij gaan we vanavond naar een dans voorstelling alleen wisten we nog niet hoe laat we moesten we verzamelen. Dat was om 18:30 uur.
We gingen dan ook met zes personen hier naar toe. Dus gewoon in een taxi naar het paleis waar de dansvoorstelling wordt het houden. Dat is ongeveer 2 km.
De dansvoorstelling ‘Legong & Barong Dance’ (De leeuwendans). Deze duurt 2 uur. Daarna hebben we de taxi terug genomen om dan een pizza te nemen naast het hotel. We lagen even om 23:00 uur lekker in bed.

• 10 Oktober 2015 - 10:04

Marrie:

Jullie genieten weer en zien weer veel mooie dingen.

• 10 Oktober 2015 - 18:37

Marjolein:

Jullie hebben het weer naar jullie zin. geniet maar van het mooie land xx

• 10 Oktober 2015 - 21:01

Rien:

Jullie zien weer hele mooie dingen, geniet er maar lekker van, groetjes.