Het eerste verslag - Reisverslag uit Ciberong, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het eerste verslag - Reisverslag uit Ciberong, Indonesië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

28 September 2015 | Indonesië, Ciberong

Vrijdag 25 september

We hadden een goede nachtrust gehad. We werden om 8:00 uur wakker. Even de laatste dingentjes doen. Voordat we naar Hoek van Holland gingen. Daar gaan we heen omdat mijn ouders ons wegbrengen.
Daar aangekomen zijn de tassen in de auto van mijn vader gegaan en zijn we naar Schiphol gereden. We waren net op Schiphol of mijn telefoon ging een reisgenoot belde mij of we al op Schiphol waren. Nee, nog niet je kunt gewoon inchecken want onze stoelen zijn al door Djoser geboekt. Dus ouders gedacht gezegd en ook in de rij staan. Het was een lange rij dus het duurde even. Daar kregen we te horen dat ze toch ging kijken of we naast elkaar konden zitten. Dat lukte en zouden een plekje bij het raam hebben.
Door de nieuwe douane controle en kwam al gelijk weer met twee reisgenoten in contact. We zijn al snel naar de gate gelopen want het was nog driekwartier voordat we in konden stappen.
In het vliegtuig zaten we naast elkaar en hadden een plekje naast ons vrij.
Dus de lucht en dan maar kijken welke film we gaan kijken. Was best moeilijk want we konden uit 70 film kiezen.
Het slapen ging ook best goed. Dus de tijd ging best snel voorbij.

Zaterdag 26 september

We komen in de zaterdag middag aan omdat we hier 5 uur verschil hebben met Nederland.
Even in het vliegtuig visum regelen en dan op zoek waar is de controle was een beetje vreemd aan gegeven. We kwamen daar gelukkig uit ook omdat onze reisleider ook even moest zoeken. Daarna de rugzak pakken en naar de bus. Hier even elkaar voor gesteld maar al snel de namen weer vergeten.
We deze een halfuurtje naar het hotel.
Dit hotel heb ik in 2012 ook gehad dus wist de omgeving waar alles zat. We sliepen op de derde verdieping vlak bij het zwembad.
Even om 14:15 uur beneden verzamelen om dan een wandeltocht te doen. Wij moesten nog binnen en een reisgenoot ook. Dus gaf aan dan gaan wij vast naar de pinautomaat en zien jullie daar. Het binnen ging niet zo lekker maar toch is het weer geluk zeker als je met miljoenen in je portemonnee loopt. Omgerekend in euro is het nog niet veel. De groep kwam niet dus gingen we met ze drieën op pad naar het oude centrum. Het was heel druk dus heb ik niet echt mooie foto’s van gebouwen kunnen maken. We zijn het wajang museum in geweest een rip uit mijn lijf 50 cent.
Daarna even in het Batavia Café. Wat gaan we dan doen want we hebben niet zoveel tijd. Dus even naar de oude Hollandse ophaal brug. Daar kwamen we de groep tegen en kwamen er achter dat er wat communicatie foutjes waren maar we hadden ons best vermaakt. Zij waren alleen naar de haven geweest en vonden het eigenlijk jammer dat ze niet naar het wajang museum waren gegaan. Ze krijgen deze reis nog best een keer te zien. Even in het hotel wat uitrusten.
Om 18:00 uur verzamelen om dan gezamenlijk ik het Batavia Café te gaan eten. Dat heerlijk gedaan. Even langs de supermarkt om wat water te halen. Daarna naar het hotel. Even een beetje bijkomen en op tijd naar bed te gaan. Want morgen zal de wekker om 6:00 uur af weer gaan.

Zondag 27 september

We werden gewekt om 6:00 uur. Dus even aankleden en naar het ontbijt. Het was een mooi ontbijt wat we wilde hebben was er. Dan weer snel naar de kamer tandenpoetsen spulletjes in de tas doen en alles meenemen naar beneden. Want 7:00 uur gingen we weer verder. Jakarta lieten we achter ons. Hopelijk is het niet al te druk. Gelukkig viel het mee.
We gingen naar de botanische tuin in Bogor. We kwamen daar even om 9:00 uur aan. Even een kaartje kopen en dan lekker met ze tweeën door de tuin wandelen. We kwamen ook wat reisgenoten tegen een praatje maken en dan weer verder. We kregen ook wel dorst want het was behoorlijk warm zo 30 graden. We kwamen wat reisgenoten tegen die langs liepen en dat ook aangaven. Dus even met een groepje wat drinken en om 11:30 uur weer bij de bus.
We zouden een lange tocht hebben naar Bangdung. Onderweg zouden wat drinken en eten. Dus lekker om je heen kijken en soms viel je even in slaap. Even tegen 13:30 uur kwamen we bij een benzinepomp waar verschillende restaurants waren. Er één uitgezocht hier ging de hele groep ook eten. Het eten en drinken was niet duur met elkaar € 4,31. We zouden hier driekwartier blijven maar dat werd al snel iets meer dan een uur.
We gingen dan ook verder en we zien wel hoe laat we daar aankomen. We waren even om 16:30 uur in Bangdung bij het hotel. Even de kamer sleutel en zouden dan om 17:15 uur met de groep een wandeling maken. Dit werd al snel 18:00 uur want de tassen kwamen niet zo snel aan bij onze kamers.
We zijn eerst even naar het grote plein gegaan om dan de moskee te bekijken. De ze is niet zo mooi als in Jakarta maar die hadden mijn reisgenoten niet gezien omdat we maar een halve dag daar waren. Daarna even een restaurant vinden we kwamen er gelukkig één tegen. Dit was een eetcafé. Het eten en drinken was weer zo duur met ze tweeën € 4,31.
Daar nog even een tijdje zitten en vonden het wel weer tijd om naar het hotel te gaan. We waren hier ook om 21:30 uur. Even lekker douchen en wat aan het reisverslag werken. Daarna nog wat lezen. Om gewoon uit te rusten van de lange dag in de bus.

Maandag 28 september

De wekker ging om 6:15 uur af. Even naar het ontbijt dat was helemaal goed. Dan even terug naar de kamer tandenpoetsen en dan rugtas op de gang zetten deze werd opgehaald. We zaten om 7:30 uur in de bus. Het zal een best een lange dag in de bus zitten we hopen tegen 14:00 uur in Ciberon aan te komen.
We gingen de bergen in dus dat was weer een wat anders. Het ging soms niet zo snel maar dat maakte niet zoveel uit. We zagen de rijstvelden liggen mooi gezicht. Even na 2 uur rijden een koffie/thee pauze en gelijk even de beentjes strekken. Na een halfuurtje weer verder.
Het zat allemaal mee want we waren 13:30 uur in Ciberon. We gingen eerst lunchen en wel bij een lokale eettent. Harstikke leuk hoor iedereen naar hun zin ik zei ook de gek alleen Patricia niet zo. Ze was een beetje de witte rijst zat zeker als je deze niet met saus kan mengen. Dus ging ik met haar naar een ander restaurant. Het werd de KFC. Gewoon makkelijk want ze wilde niet zoveel. Dus een kipburger was dan ook wel genoeg. Dus zei weer blij.
Dus naar de andere gegaan de bus in om verder te gaan. We gingen de kraton Kesepuhan (Het paleis van de oudere broer). Het viel een beetje tegen alleen was ik niet de enige zelfs mijn reisgenoten vonden dit.
Daarna naar de bus om naar het hotel te gaan. Deze stond ook in Ciberon. We waren 16:00 uur op de kamer. Even een beetje uitrusten van deze dag.
Om 17:30 uur naar beneden en langs het zwembad omdat gewoon even te zien. Daarna met 6 personen op stap om ergens te gaan eten. We hadden afgesproken deze avond mag Patricia zeggen waar ze wil eten. Want we hadden verteld waarom wij eigenlijk in de middag ergens anders hadden gegeten. Dat vonden ze een leuk plan zegt maar Patricia waar gaan we eten. Wij hebben een uurtje gelopen om iets leuks te vinden en zaten eigenlijk naast het hotel in de pizza tent even gewoon iets normaal. Was ook eens lekker daarna even naar de Starbucks een koffie nemen. Lekker een beetje met reisgenoten praten. Dit was ook eens lekker want we zijn van dag 1 aan het rennen geweest.
Even 21”00 uur op de kamer een douch pakken wat schijven voor het verslag en gaan slapen. Want morgen gaat de wekker weer op 6:00 uur af.

• 28 September 2015 - 18:33

Marcel:

Leuk dat reisverslag ben zelf net thuis van Griekenland groetjes marcel

• 29 September 2015 - 12:52

Marrie:

al drie dagen bussen, krijgen jullie nu rust.

• 29 September 2015 - 12:57

Rosemary Wabbijn:

Een hele fijne vakantie gewenst! Klink allemaal weer goed.

• 30 September 2015 - 12:01

Rien Van Meenen:

Hoi Raimond en Patricia, jullie hebben het al weer beest naar jullie zin begrijp ik wel al wat mooie dingen gezien, de andere reisgenoten zijn ook best leuke mensen.Wat een hoop geld krijg je daar maar het stelt niets voor jullie zullen best wel weer veel foto's maken, nog heel veel plezier en geniet er lekker van groetjes.

• 02 Oktober 2015 - 12:27

Elly:

Hoi,

Leuk hoor. Die volle dagen herken ik wel, maar het gaat natuurlijk eigenlijk niet om vakantie maar om reizen.
    En Patricia, dat wordt nog wat met die reislust van Raimond als je niet zo van iedere dag rijst houdt. Gelukkig kennen ze ook overal pasta en soep hoor :).

Veel plezier nog.

• 08 Oktober 2015 - 18:48

Rien Van Meenen:

Hoi Raimond en Patricia, je 2e verslag gelezen zit er alle maal goed uit jullie zien weer heel veel, prachtig hoor.