3de verslag - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu 3de verslag - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

3de verslag

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

30 September 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Bedankt voor al de reactie's.
Hier weer een verslag.

Vrijdag 27 september
Het opstaan was om 6:45 uur. We hadden de wekker niet gezet want we wisten al als er één wakker wordt en gaat lopen dan hoor je dat wel. Want het longhouse staat op palen. De vloeren zijn gemaakt van bamboe palen dus de vloer hoor je en het is tevens een zwevende vloer. We kunnen wel zeggen we hebben goed geslapen daar.
Even 8:00 uur ontbijt en daarna voor degene die willen waar onder wij een rondleiding door de theefabriek. Eerst een documenteren over de plantage daarna de rondleiding. Alleen mochten we niet fotograferen in de fabriek. Na de rondleiding in de bus al onze tassen stonden er al in gingen we weer verder.
Even tussen 10:00 - 10:45 uur koffie-, thee- en plaspauze. Daar moest je gelijk even in een winkeltje wat halen voor de lunch want dat zouden we gewoon in de bus doen.
Het liep vlot de busrit waren om 13:00 uur de onze volgende accommodatie de Jungle resort in Sepilok.
Spullen op de kamer gebracht, dan fototoestel pakken om foto’s te maken van de vogels op de accommodatie.
We zijn toen om 14:45 uur gaan lopen naar de Orang-utan Rehabilitation Centra want dat zat naast de accommodatie.
Hier was tussen 15:00 – 16:00 uur voerder tijden voor de Orang-oetan. Het was lekker rustig en de afstand met de Orang-oetan waren ook niet groot. Er waren er meer dan bij de locatie semonggoh Orang utan Sanctuary. Dan weer terug lopen naar de accommodatie kijken voor nog wat vogels maar niks gevonden. Dan om 19:00 uur eten in het restaurant het was heerlijk alleen de rekening vragen daar moesten we zelf even bij helpen. Dan naar de kamer beetje aan het verslag werken wilde Skype maar we hadden geen internet verbinding. Dus even om 22:00 uur de oogjes dicht gedaan.

Zaterdag 28 september

Een vroege ochtend zal het worden dus even om 5:30 uur het bed al uit. Dan zonder ontbijt de bus in om naar het natuurpark waar we vogels kunnen spotten. We zouden van 6:00 – 8:00 uur zijn. Helaas bijna geen vogels gezien. Alleen in zijn vlucht de Neushoornvogel .
Terug in het hotel even ontbijten. Dan om 9:30 uur naar de Orang-utan Rehabilitation om te kijken voor er nu nog meer kwamen. Er waren er net zo veel maar nu was het behoorlijk druk met toeristen en die waren er gisteren niet. Dus even om 10:00 uur liepen we terug naar de Jungle resort. De tas pakken en deze naar de bus brengen. We vertrokken hier om 12:00 uur.
Even onderweg bij een restaurant wat eten dan konden we weer verder rijden. We waren even 14:30 uur bij de rivier de Kinabantang. Hier met 3 bootjes nog even 5 minuten varen om bij onze slaapplaats te komen.
Hier kregen we de sleutel van de kamer even de slippers tevoorschijn halen en naar het restaurant want er was wat hartig en thee. Dan om 16:00 uur met 3 bootjes de rivier om 18:30 uur terug bij de lodge. We hebben halve wegen wel even op een ander boot moeten overstappen. Midden op het water en het was ook nog al harstikke donker.
Dan spullen op de kamer leggen. Het eten was om 19:30 uur. Dan nog even wat drinken en terug naar de kamer om even 22:30 uur de oogjes dicht te doen.

Zondag 29 september

Een ochtend tocht met de boot stond op de planning. Dus om 5:30 uur ging de wekker af. Patricia ging niet mee, zei ging lekker uitslapen. Even een kopje koffie genomen en dan 6:00 uur de bootjes in. We gingen nu de andere kant op dan gisteren. De bedoeling is om vogels en apen te spotten. Die hebben we ook gezien. We kwamen echt veel tegen. We kwamen zelfs een krokodil tegen van 2,5 m.
We waren even 8:00 uur weer terug bij de lodge om te gaan ontbijten. Patricia had net aangekleed dus kon gelijk mee ontbijten. Daarna waren we vrij tot 16:00 uur. Dus in de schaduw zitten want het is weer behoorlijk warm vogels gaan spotten. We hebben ook een beetje over het terrein gelopen en wat vlinders gefotografeerd. Bij de aanleg stijger een leguaan gespot. Even 12:30 uur gegeten. Daarna weer gaan spotten. Even 16:00 uur de bootjes weer in en weer naar de zelfde kant gevaren als gisteravond. Nu ook weer vele apen soorten gezien en vogels. Nu ook Leguanen en zelfs een slang gespot. Dus het was een geslaagde boottocht. Dan weer terug naar de lodge om even 19:30 uur te gaan eten. Na het eten terug naar de kamer om lekker even met ze tweeën te praten over andere over de vakantie. Dan de tas weer inpakken want morgen vertrekken we weer en gaan we ook weer vliegen. Dus om 22:30 uur gingen de oogjes weer dicht.

Maandag 30 september
Opstaan om 7:15 uur. Dan gelijk al je spullen meenemen naar het restaurant want na het ontbijt zouden we gelijk vertrekken. Dus om 8:00 uur zaten we in de bootjes de overtocht te maken van de rivier om verder te reizen met de bus. We hadden een rit naar het vliegveld deze zal 2 uur duren. We waren mooi op tijd. Onderweg waren een paar werkzaamheden aan de weg daarom dat we zo vroeg weggingen. We waren rond een uur of 11:00 uur bij het vliegveld.
De tassen pakken en zelf intecken dan wachten wanneer we aan boord mochten van het vliegtuig. We stegen om 12:50 uur op en de vlucht duurde 40 minuten. We waren dan weer in Kota Kinabalu de stad die we al hadden aangegaan. Eerst even na het andere hotel waar we geslapen hadden een aantal hadden hier wat bagage achter gelaten omdat hun koffers/tassen te zwaar waren. Dan naar het hotel want we konden niet in dit hotel slapen. Daar aangekomen moesten nog een aantal kamers schoongemaakt worden waaronder die van ons. Dus na een halfuurtje konden wij naar de kamer. Het was een kleine kamer je kon je kont bijna niet keren.
We zijn de stad ingegaan om even lekker te gaan wandelen. Even wat gedronken en het was tegen 18:00 uur om eens te kijken waar gaan we eten. We hadden de middag eten over geslagen dus de buik begon een klein beetje te rammelen. We zijn naar onze restaurant gegaan waar we de volgende keer ook hebben gegeten en gelijk na het eten nog wat gedronken. Even langs de supermarkt voor wat water en chips. Water voor vanavond als we dorst hebben en chips voor de volgende dagen als we weer op een eiland zitten.
Terug in het hotel even een lekkere warme douche gepakt, de volgende dagen op het eiland dan hebben we geen warm water. Dus nu nog even genieten. In eens keek ik naar buiten en was het hard aan het regenen. Dat kan gebeuren nu maar hopen dat dit morgen weg is en het zonnetje weer schijnt. De oogjes hebben we om 22:30 uur dicht gedaan.

• 01 Oktober 2013 - 15:38

Mamahenny:

Hallo Raimond en Patricia,

Het was leuk om jullie gisteren te zien ,en ook konden we zien en horen dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben.
    Nou zo te lezen is het weer een fantastische vakantie geweest en genieten jullie volop.
    Zoals je hoorde zit Maurice in België en Priscilla in Hengelo dus hebben we alleen Mickey die we dan ook lekker verwennen.
    Het zal wel vreemd zijn als hij weer weg is,zo,n lief beestje
    Nou lieverds tot een zaterdag en geniet er nog even van

Groetjes van ons

• 01 Oktober 2013 - 19:15

Marcel:

leuk verslag volgens mij is het mooi lan met mooie natuur de foto.s zijn leuk nog veel pleizier groetjes marcel

• 01 Oktober 2013 - 23:49

`Rosemary:

Hi Raimond, ik geniet altijd van jouw reisverslagen. Leuk hoor. Je maakt weer een hoop mee.
    veel plezier nog voor de rest van je vakantie. groeten van Rosemary