Het is dan eindelijk zo ver - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu Het is dan eindelijk zo ver - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raimond Meenen - WaarBenJij.nu

Het is dan eindelijk zo ver

Door: Raimond

Blijf op de hoogte en volg Raimond

12 September 2013 | Nederland, Rotterdam

Het is dan bijna zo ver de vakantie staat voor de deur.
In december ging ik nadenken welke vakantie ik zal gaan doen. Mijn gedachten ging toen uit naar Marokko te gaan. In die tijd had ik contact met Patricia zei had gekeken naar de rondreis 20 dagen Griekenland. Dat is ook een mooie reis zei ik tegen haar misschien wel leuk om dan met je mee te gaan.

In januari waren weer de Djoser dagen. Hier gingen we met ze tweeen naar toe. Op weg naar Leiden vroeg ik nog word het nog steeds Griekenland. Nee zei ze Maleisië lijk mij wel mooi. Dus gaf ik aan dan gaan we daarvoor informatie halen want er zijn reisbegeleider van die landen aanwezig. We hebben wat informatie opgenomen en aan het eind van de dag hebben we besloten om dan met ze tweeën naar Maleisië te gaan.

We hebben alle twee op onze eigen manier voorbereid voor deze reis. Daarbij heb ik natuurlijk het voordeel dat ik al meer met Djoser heb gereisd dus kan haar een hoop informatie over geven. Voor Patricia is een hele mooie uitdaging want ze gaat nu buiten Europa reizen. Dat had ze nog nooit gedaan. Vorig jaar wel een vliegreisje van 2 uur gemaakt voor de eerste keer. Nu gaan we 12 uur vliegen. Van de week kregen we onze vluchtgegevens binnen. Hierdoor konden we zien waar we precies zitten. We zitten lekker achterin het vliegtuig er zijn nog 2 rijtjes achter ons. Dan ook nog naast elkaar. Dus Patricia kan dan lekker aan het raamkant zitten. Ze heeft dan een mooi uitzicht ondanks we boven de wolken zitten.
We moeten ons de 12 uur niet te vervelen want er is genoeg entertainment onderweg, we kunnen kiezen uit 15 films, verschillende radio’s stations en computer spelletjes.

We gaan eerst naar Kuala Lumpur waar ik dan ook echt een keer de stad kan zien. Vorig jaar zat ik 8 uur op het vliegveld van Kuala Lumpur. Dus met oude reisgenoten hebben we toen niet het risico genomen om dan even naar de stad te gaan. Want de stad ligt niet naast het vliegveld. De volgende locatie doen we dan nog aan. Kuching, excursie Semongoh, Iban longhouse en Bako nationaal park, Gunung Mulu NP, Kota Kinabalu en excursie naar Manukan eiland, Kinabalu nationaal park, Sabah Tea Plantation, Sepilok, Kinabantanangrivier, Sandakan en als afsluiting het eiland Pulua Tiga.

De bedoeling was dat de reis te eindigen op het eiland Mabul eiland. Alleen bleek dat daar nog al wat zwerfvuil te liggen dus heeft de locale gids met Djoser afgesproken dat we dan naar het eiland Pulua Tiga te gaan. Dit houd wel in dat we even een extra vlucht hebben.

De groep samenstelling is 20 personen hier uit zal ik dat er één stel uit Belgie komt. De leeftijd van de groep bestaat uit:
1 persoon 18-34 jaar
13 personen 35-54 jaar
4 personen >55 jaar.
Hiervan zijn er 4 personen die alleen reizen en 14 personen die samen reizen.

De hotellijst die we hebben gekregen zijn we gelijk gaan kijken hoe ze er uitzien. We hoeven niet te klagen als we het internet geloven.

Het volgende verslag zal ook uit Maleisië zijn. Wanneer weet ik niet dat ligt er aan wanneer ik achter mijn laptop zit en het belangrijkste dat er Wifi is.

  • 12 September 2013 - 17:50

    Marcel Eijer:

    fijne reis en geniet van de natuur

  • 13 September 2013 - 20:16

    Mamahenny:

    Lieve Raimond,

    Het eerste verslag is al weer leuk om te lezen,
    Heel gezellig en wij hopen papa Maurice Priscilla en ik dat jullie samen een geweldige vakantie hebben.

  • 26 September 2013 - 22:56

    Remco:

    Hoop dat jullie een hele mooie en gave tijd hebben!!!
    Hier gaat alles goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Groetjes,
    Henriette, Remco, Siebren, Tijmen en Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raimond

Hier zal een reisverslag komen van mijn reis door Indonesië. Die ik samen met Patricia gaat doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 54842

Voorgaande reizen:

03 September 2019 - 22 September 2019

Vakantie Cuba

24 September 2018 - 15 Oktober 2018

Rondreis Madagascar 2018

29 September 2017 - 18 September 2017

Rondreis Peru 2017

13 September 2016 - 02 Oktober 2016

Griekenland 2016

25 September 2015 - 16 Oktober 2015

Java, Bali & Lombok

08 September 2014 - 27 September 2014

Marokko

16 September 2013 - 05 Oktober 2013

Maleisie

18 September 2012 - 15 Oktober 2012

Indonesië

17 September 2011 - 08 Oktober 2011

Rondreis Oost-Turkije

17 Oktober 2010 - 09 November 2010

Thailand en Laos

06 November 2009 - 02 December 2009

Vietnam en Cambodja

Landen bezocht: